ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی HP؛ سوددهی در دو حوزه پی سی و پرینت ادامه دارد

کمپانی HP به تازگی گزارش خود از سه ماهه سوم سال مالی 2017 را منتشر کرده و خبر از عملکردی فراتر از انتظارات در حوزه های پی سی و پرینت داده است. این کمپانی اعلام ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

کمپانی HP به تازگی گزارش خود از سه ماهه سوم سال مالی 2017 را منتشر کرده و خبر از عملکردی فراتر از انتظارات در حوزه های پی سی و پرینت داده است. این کمپانی اعلام کرده طی سه ماهه اخیر، به سود 43 سنتی به ازای هر سهم دست یافته که در مجموع، درآمد 13.1 میلیارد دلاری را برای آن رقم می زند. تحلیلگران وال استریت انتظار داشتند این سود، برابر با 42 سنت به ازای هر سهم باشد و به درآمد 12.3 میلیارد دلاری منجر شود.

درآمد حاصل از سیستم های شخصی، طی سه ماهه سوم سال مالی HP برابر با 8.4 میلیارد دلار بوده است که رشد 12 درصدی نسبت به همین بازه در سال گذشته میلادی را با خود به همراه آورده. نرخ درآمد محصولات سازمانی، 11 درصد افزایش یافته و این رقم برای محصولات مصرف کنندگان به 14 درصد می رسد. مجموع دیوایس های فروخته شده رشدی 7 درصدی را پشت سر گذاشته اند و نوت بوک ها، افزایش فروش 12 درصدی، و دسکتاپ ها کاهش فروش 3 درصدی را تجربه کرده اند.

HP توانسته تجارت پی سی خود را گسترش داده و به اصلی ترین بازیگر این حوزه تبدیل شود؛ حتی با این وجود که میزان عرضه پی سی ها در سراسر جهان روندی نزولی دارد. مدتی پیش لنوو، اصلی ترین رقیب HP در حوزه پی سی هم گزارش مالی خود را منتشر کرد و از درآمد راکد حوزه پی سی خبر داد.

از سوی دیگر، تجارت پرینترهای HP هم در سه ماهه سوم سال مالی، درآمد 4.7 میلیارد دلاری را با خود به همراه آورده و رشدی 6 درصدی نسبت به سه ماهه سوم 2016 داشته است. این دومین سه ماهه ای است که HP توانسته در هر دو تجارت پرینت و پی سی، به رشد دست یابد. طی سه ماهه گذشته، HP برای نخستین بار طی 7 سال اخیر به درآمدزایی از دو حوزه پی سی و پرینتر رسید و حالا به نظر می رسد که کمپانی مورد اشاره شرایط بهتری را تجربه می کند.

پاتریک مورهد، تحلیلگر و موسس Moor Insights & STrategy در بیانیه ای گفته است که HP، سه ماهه ای فوق العاده پشت سر گذاشته و بزرگ ترین غافلگیری، رشد 12 درصدی واحد پی سی نسبت به سال پیشین است که نشان می دهد HP، در حال بازپس گیری بازار پی سی از بازیکنان بزرگ و کوچک این حوزه است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۳ شهریور ۱۳۹۶

    اچ پی رو دوست داشتم و دارم

مطالب پیشنهادی