ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

7 برتری آیفون X نسبت به نسخه های 8 و 8 پلاس

در 21 شهریور ماه اپل از آیفون های جدید 8، 8 پلاس رونمایی کرد؛ در کنار این دو، مدل X نیز معرفی شد که نسبت به دو برادر دیگر خود گران تر بوده و پرچمدار ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

در 21 شهریور ماه اپل از آیفون های جدید 8، 8 پلاس رونمایی کرد؛ در کنار این دو، مدل X نیز معرفی شد که نسبت به دو برادر دیگر خود گران تر بوده و پرچمدار کوپرتینویی ها محسوب می گردد و البته قابلیت های اضافه تری را نیز در اختیار کاربر خود قرار می دهد. در ادامه 7 برتری آیفون X نسبت به دو مدل 8 و 8 پلاس را بررسی خواهیم کرد:

نمایشگر OLED با پشتیبانی از HDR

نمایشگر هر سه اسمارت فون جدید از دالبی ویژن و نسخه دهم HDR پشتیبانی می کنند؛ ولی تنها آیفون X از HDR پشتیبانی می نماید. همچنین نمایشگر این موبایل، از فناوری OLED بهره برده که نسبت به LCD دو مدل دیگر، عمق رنگ مشکی بیشتر و مصرف باتری بهینه تری دارد.

مصرف باتری بهینه تر

بر اساس اعلام اپل عمر باتری مدل X، نسبت به دو مدل دیگر بهتر خواهد بود. در تست ترکیبی شامل مرور اینترنت، پخش ویدیو، موسیقی و مکالمه ، باتری پرچمدار اپل در نهایت 2 ساعت بیشتر از آیفون 7 دوام می آورد و در اکثر موارد این تست نیز، نسبت به آیفون 8، عمر باتری بهتری دارد؛ در حالی که از این لحاظ تقریباً با 8 پلاس برابر است.

لرزشگیر دوربین دوگانه

بر خلاف آیفون 8 که تنها یک دوربین در عقب خود دارد، دو مدل دیگر از دوربین دوگانه اصلی با ترکیب یک لنز واید و یک لنز تله فوتو بهره می برند؛ اما در هر دو دوربین مدل X لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) تعبیه شده؛ در حالی که در 8 پلاس تنها دوربین با لنز واید، دارای لرزشگیر است. از سوی دیگر گشودگی دهانه لنز تله آیفون X برابر با f2.4 و در آیفون 8 پلاس این مقدار برابر 2.8 است.

قابلیت Face ID

پرچمدار امسال اپل از نمایشگر بزرگتری بهره می برد که دیگر جایی برای تعبیه کلید هوم باقی نگذاشته؛ لذا در این اسمارت فون خبری از سنسور اثر انگشت نیست و حالا قرار است وظیفه بازگشایی قفل صفحه به فناوری تشخیص چهره یا «Face ID» سپرده شود.

قابلیت عکس برداری در حالت پرتره توسط دوربین جلویی

قابلیت پرتره که قبل از این در تلفن های هوشمند سال پیش اپل ارائه شده بود و فقط محدود به دوربین های اصلی می شد، حالا به دوربین جلویی آیفون X نیز آمده. به لطف این قابلیت امکان محو کردن پس زمینه تصویر فراهم می گردد.

قابلیت عکس برداری در حالت Portrait Lighting توسط دوربین جلویی

به لطف این قابلیت، سوژه تصویر از محیط اطراف جدا شده و نور بیشتری روی آن اعمال می گردد که در نهایت، یک تصویر خاص با تمرکز بر موضوع اصلی پدید خواهد آمد. استفاده از این قابلیت قبلاً تنها با دوربین های اصلی موبایل های اپل ممکن بود ولی حالا با دوربین جلوی آیفون X نیز می توان چنین تصاویری را ثبت نمود.

اموجی های متحرک

دوربین جلوی آیفون X حالت های بیش از 50 عضله صورت کاربر را بررسی نموده و از اطلاعات به دست آمده، برای نمایش اموجی های انیمیشنی استفاده می کند. این قابلیت قرار است به صورت مستقیم از طریق اپلیکیشن Messages در سیستم عامل iOS 11 در دسترس باشد و کاربر به کمک آن بتواند به صورت آنی، حالات چهره خود را به شکل اموجی در بیاورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • moein
    moein | ۲۳ شهریور ۱۳۹۶

    ارش خرید پایین

  • mohammad
    mohammad | ۲۳ شهریور ۱۳۹۶

    خدایی ایفون xشکل جذاب گرفته و گرافیک صفحه رفته بالا درضم من همه مدل گوشی داشتم سامسونگ الجی ...اما تا اینکه اپل گرفتم یه حس دیگه داره انگار واقعیت مجازی ایفون xالان کیفیت صفحه رو برده بالا و این تنها مشکل بود

    • hossein
      hossein | ۲۴ شهریور ۱۳۹۶

      اس ۸ داشتی ایا

  • albert
    albert | ۲۳ شهریور ۱۳۹۶

    گشودگی 2.4? الان این پون منفی حساب نمیشه

  • Mohammad
    Mohammad | ۲۲ شهریور ۱۳۹۶

    خوبه اما من فک کنم LG V30 دوربینش هم از سامسونگ و اپل بهتره

  • محمد حسن
    محمد حسن | ۲۲ شهریور ۱۳۹۶

    آیفون گوشی خوبیه .... بله .. اما رشدش تصاعدی نیست دیگه.... لاک پشتی .... اما بازم گوشی خوبیه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی