ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مزایده امضای استیو جابز و یک دستگاه کامپبوتر «اپل وان» به قیمت 700 هزار دلار

اپل همیشه به طرفداران خاص خود افتخار کرده است. این شرکت عاشقانی دارد که حاضرند برای موبایل هایی که سخت افزار آن ها روی کاغذ از محصولات دیگر شرکت ها ضعیف تر است، بهای بیشتری ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۴ مهر ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

اپل همیشه به طرفداران خاص خود افتخار کرده است. این شرکت عاشقانی دارد که حاضرند برای موبایل هایی که سخت افزار آن ها روی کاغذ از محصولات دیگر شرکت ها ضعیف تر است، بهای بیشتری بپردازند. اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود، اگر می خواهید ارزش کارهای استیو جابز و همکارانش را بهتر درک کنید، کافی است نگاهی به قیمت مزایده اجناس قدیمی آن ها بیندازید.

سال گذشته 32 وسیله شخصی جابز از جمله ماشین اصلاح و کت چرمی او به حراج گذاشته شد

در حال حاضر موسسه «Charitybuzz» یک کامپیوتر «اپل وان» مربوط به سال 1976را به قیمت 700 هزار دلار به مزایده گذاشته است. یک نسخه از مجله «نیوزویک» که توسط استیو جابز امضا شده نیز همین ماه با قیمت پایه هزار دلار به مزایده گذاشته می شود و پیش بینی شده بین 10 تا 15 هزار دلار به فروش برسد.

بر اساس گفته های «کوری کوهن» تاریخدان و کارشناس اپل در حال حاضر تنها 70 دستگاه از این کامپیوتر وجود داشته و برای عاشقان تکنولوژی حکم پرتره مونالیزا را دارد.

این کامپیوتر به افتخار صاحب اصلی آن «آدام شولسکی» دوست و همکار استیو وزنیاک، شولسکی نامیده می شود. او این کامپیوتر را در سال 1995 به قیمت 3500 دلار به «دونور دیوید لارسن» فروخته است. لارسن 79 ساله کلکسیونی از 13 هزار کامیپوتر دارد که بین سال های 1970 تا 2016 تولید شده اند.

مجله ای که قرار است چند هفته دیگر به مزایده گذاشته شود نیز متعلق به «دایان ویلیامز» است. او در سال 1988 به عنوان فروشنده ارشد کمپانی نرم افزاری لوتوس کار می کرده و در مراسم معرفی کامپیوتر مدل «نکست» از جابز می خواهد مجله را برای او امضا کند. رییس شرکت اپل نیز علاوه بر امضا روی مجلد مجله می نویسد «من ساختن را دوست دارم».

ویلیامز از آن زمان مجله را در صندوق امانات بانک نگه داشته است. او قصد دارد 20 درصد مبلغ مزایده را به موسسات خیریه اهدا کند و امیدوار است موسسه یا سازمانی مجله را خریده و در معرض دید عموم قرار دهد.

سال گذشته 32 وسیله شخصی جابز از جمله ماشین اصلاح و کت چرمی او به حراج گذاشته شد. اوایل امسال نیز یک پوستر امضا شده استیو جابز که کامپوتر «نکست ورلد» را در آن تبلیغ می کرد به قیمت 19.6 هزار دلار به فروش رسید. چهار سال پیش نیز یکی از طرفداران اپل برای بدست آوردن یک قرارداد مربوط به سال 1978، 40 هزار دلار پرداخت کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • مهدی متدین
    مهدی متدین | ۴ مهر ۱۳۹۶

    بعد به ما میگن مرده پرست!

  • moein
    moein | ۴ مهر ۱۳۹۶

    بعد استیو جابز هم اپل کاسب..هرسال مزخرف تر از پارسال

  • Mohammad
    Mohammad | ۴ مهر ۱۳۹۶

    آدم بزرگی بود خدا رحمت کنه هیچ نباید فراموش کرد اگر استیو جابز نبود هیچ‌وقت گوشیا اینقدر پیشرفت نمیکردن باعث رقابت شد یجورایی بین گوگل میکروسافت .

مطالب پیشنهادی