ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل موبایل‌های «پیکسل ۲» و «پیکسل ۲ اکس ال» را معرفی کرد

شرکت گوگل دقایقی پیش از جدیدترین موبایل های خود با نام‌های آشنای پیکسل ۲ و پیکسل ۲ اکس ال رونمایی کرد. محصولاتی که این بار از نمایشگرهای ۵ و ۶ اینچی بهره می‌برند و زبان ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۸

شرکت گوگل دقایقی پیش از جدیدترین موبایل های خود با نام‌های آشنای پیکسل ۲ و پیکسل ۲ اکس ال رونمایی کرد. محصولاتی که این بار از نمایشگرهای ۵ و ۶ اینچی بهره می‌برند و زبان طراحی کلی آنها بسیار مشابه با نمونه‌ سال گذشته است.

طراحی بخش پشتی موبایل به صورت دو تکه از شیشه و فلز ساخته شده، درست مثل سال گذشته و بخش جلوی موبایل‌ و نمایشگر هم نمی‌تواند عنوان «بی حاشیه» یا «لبه تا لبه» را به خود اختصاص دهد. البته حاشیه نسبت به سال گذشته تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است اما پنل جلوی موبایل، شما را به یاد LG V30 خواهد انداخت.

پیکسل ۲ اکس ال، از نمایشگری با نسبت تصویر ۱۸ به ۹ استفاده می‌کند و پنل آن از نوع P-OLED است. همانطور که گفته شد اندازه این پنل ۶ اینچ است و رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۸۸۰ در آن به کار رفته که چگالی ۵۳۸ پیکسل در هر اینچ را به ارمغان می‌آورد. اما پیکسل ۲، از یک نمایشگر ۵ اینچی با رزولوشن تمام اچ دی بهره می‌برد و پنل آن هم AMOLED است.

همانطور که انتظار می‌رفت، گوگل امسال در پیکسل‌هایش از چیپست مجتمع اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده کرده که در حال حاضر قوی‌ترین پردازنده را در دنیای اندروید در خود جای داده است. در کنار این پردازنده، گوگل از ۴ گیگابایت رم در هر دو موبایل استفاده کرده است. باتری نمونه اکس ال ظرفیتی ۳۵۲۰ میلی آمپری دارد و نمونه کوچکتر، یعنی پیکسل ۲، از یک باتری ۲۷۰۰ میلی آمپری بهره می‌برد.

یکی از قابلیت‌های ویژه موبایل های پیکسل، ویژگی «Active Edge» است که به شما اجازه می‌دهد تا لبه‌های موبایل را در دست خود فشار دهید. دقیقاً مانند عملکردی که موبایل U11 از HTC داشت.

تفاوت دیگر این موبایل با نمونه قبلی، استفاده از لانچر جدید پیکسل مبتنی بر اندروید ۸ یا Oreo است که حالا منوی جستجوی گوگل را در پایین نمایشگر دستگاه در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

به گفته گوگل، این موبایل به ویژگی نمایشگر «همیشه روشن» مجهز شده و کاربر می‌تواند همواره اعلان یا نوتیفیکیشن‌های خود را روی نمایشگر آن ببیند. از سوی دیگر قابلیتی به نام میکروفون همیشه روشن هم در آن به کار گرفته شده که به موبایل شما اجازه می‌دهد موسیقی که محیط پخش می‌شود را بشنود و به شما اعلام کند که این آهنگ، توسط چه‌کسی ساخته شده و متعلق به چه خواننده یا گروهی است.

اما دوربین اصلی پیکسل ۲ و پیکسل ۲ اکس ال، همچنان به سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده که البته یک نمونه جدید به حساب می‌آید و آمده تا در دنیای واقعیت افزوده خودنمایی کند. عجیب است که گوگل به ترند کنونی دنیای موبایل اهمیتی نداده و به سراغ ماژول دوربین دوگانه نرفته، اما نکته مهم اینجاست که می‌گوید پیکسل ۲، می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی، حالت بوکه (فوکوس روی سوژه و تار کردن پس‌زمینه) را بازسازی کند و نیازی به دو دوربین برای اینکار نیست.

همانگونه که گفتیم، دوربین این دو موبایل برای واقعیت افزوده بهینه شده و گوگل خبر می‌دهد که از استیکرهای سه بعدی پشتیبانی می‌کند. به این معنا که شما قادر خواهید بود شخصیت‌های سه بعدی و اموجی را به تصاویر یا ویدیوهای خود اضافه کنید و این شخصیت‌ها را در ویدیوهای خود و در پس زمینه، به کار بگیرید. گوگل همچنین در کنفرانس معرفی پیکسل‌ها، خبر داد که با شرکت‌های شخص ثالث دیگر همکاری می‌کند تا استیکرهای سه بعدی بیشتری را به دنیای واقعیت افزوده اضافه نماید تا کاربران بتوانند در دوربین پیکسل ۲ از آنها استفاده کنند.

اما چرا پیکسل ۲ به دوربین دوگانه نیاز ندارد؟ مدیران گوگل می‌گویند که از نوعی سنسور خاص در دوربین این موبایل استفاده کرده‌اند و نامش را «سنسور پیکسل دوگانه» گذاشته‌اند. به این معنا که سنسور می‌تواند عملاً هر پیکسل را به دو پیکسل تبدیل کند. در واقع همین ویژگی، مانند یک دوربین دوم عمل می‌کند و در زمان ثبت یک تصویر، موبایل دو تصویر می‌گیرد و آنها را با هم ترکیب می‌کند و بهترین نتیجه را به شما ارائه می‌دهد.

با ثبت همزمان دو تصویر، پیکسل یک نقشه سه بعدی از محتویات تصویر به وجود می‌آورد که توسط آن، می‌تواند درک کند که چه قسمتی سوژه اصلی است و باید فوکوس داشته باشد و کدام قسمت به عنوان پس زمینه به حساب می‌آید و باید تار شود تا حالتی پرتره مانند به سوژه و تصویر بدهد. گوگل می‌گوید که حالت پرتره تصاویر، نه تنها برای افراد، بلکه برای اجسام نیز کاربرد دارد و می‌تواند آنها را شناسایی کند.

دوربین جلوی هر دو موبایل اما به یک سنسور ۸ مگاپیکسلی مجهز شده که از ویژگی «سنسور پیکسل دوگانه» بهره ‌مند نیست و کاربران قابلیت ثبت تصاویر پرتره با دوربین جلو را نخواهند داشت. ضمناً، گوگل امسال هم پیکسل‌ها را برای آزمایشگاه DXO ارسال کرده و خبر می‌دهد که این آزمایشگاه، امتیاز ۹۸ را به آنها داده است!

دوربین‌های هر دو پیکسل همچنین به قابلیتی به نام «Motion Photos» مجهز شده‌اند. این قابلیت آشناست (مانند Live Photos در آیفون) و به شما اجازه می‌دهد تا برای هر تصویر، یک کلیپ کوتاه ۳ ثانیه ای داشته باشید. در واقع ۱.۵ ثانیه قبل و ۱.۵ ثانیه بعد از گرفتن یک عکس ذخیره می‌شود تا بعداً بتوانید آن را تماشا کنید. هر دو موبایل‌های جدید با اندروید نسخه ۸ روانه بازار می‌شوند و البته، از جک هدفون بی‌بهره‌اند.

پیکسل ۲ در سه رنگ سفید، مشکی و آبی عرضه می‌شود و برای نمونه ۶۴ گیگابایتی، ۶۴۹ دلار قیمت دارد. پیکسل ۲ اکس ال در دو رنگ سفید و مشکی عرضه می‌شود و برای مدل ۶۴ گیگابایتی، ۸۴۹ دلار قیمت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (51 مورد)
  • سیدمحمد غزنوی
    سیدمحمد غزنوی | ۱۶ مهر ۱۳۹۶

    موندم این فنا کین الکی به نکات مثبتی که میگی منفی میدن و به نظرات منفی مثبت... قیافش رو میگه زشته همه مثبت میدن :| فک کنم فن آیفونن که حرصشون گرفته. چون همشون قشنگن درکنارش خصوصیات فوق العاده ای هم داره که دوستان اشاره کردن. فقط کاش ادای آیفون رو درنمی آورد و جک ۳.۵ میلیمتر رو نگه میداشت تا خود آیفون کسی باشه که پشیمونه!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی