ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی HP برای خرید واحد پرینترهای سامسونگ با چین به توافق رسید

کمپانی HP از مدت ها پیش به دنبال خرید واحد پرینترهای سامسونگ در چین بوده و حالا به نظر می رسد دولت چین به HP چراغ سبز نشان داده است. این معامله که قرار است ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۵ مهر ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

کمپانی HP از مدت ها پیش به دنبال خرید واحد پرینترهای سامسونگ در چین بوده و حالا به نظر می رسد دولت چین به HP چراغ سبز نشان داده است.

این معامله که قرار است به مبلغ 1.1 میلیارد دلار صورت بگیرد محدودیت هایی به همراه دارد که ظاهرا برای جلوگیری از ایجاد بازار غیر رقابتی در نظر گرفته شده اند.

بر این اساس وزارت اقتصاد چین اعلام کرده که در ازای فروش این شرکت، HP باید پرینترهای فرمت A4 را تحت قوانین عادلانه و منطقی در این کشور به فروش رسانده و اطلاعات قیمت گذاری و دیگر داده های مرتبط را هر شش ماه یکبار به این وزارت خانه گزارش کند.

علاوه بر این این کمپانی از خرید سهام دیگر تولیدکننده های پرینتر A4 در این کشور منع شده است.

با این حال کارشناسان این حوزه دولت چین را به خاطر وضع این محدودیت ها مورد انتقاد قرار داده و ادعا کرده اند این کشور در مورد شرکت های محلی چنین سخت گیری هایی نمی کند.

به نظر می رسد این انتقادات تا حدودی حقیقت داشته باشند چون سال گذشته شرکت حمل و نقل اینترنتی «Didi Chuxing» توانست بدون هیچ گونه مخالفتی از سمت دولت، کسب و کار اوبر را در این کشور خریداری کند.

در این میان دولت چین نیز آمریکا را به خاطر عدم صدور مجوز فروش یک شرکت تولید کننده چیپ به یک کمپانی چینی مورد انتقاد قرار داده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی