ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام نخستین تست موفق 5G را روی موبایل اختصاصی خود انجام داد

کمپانی کوالکام امروز با اعلام نخستین آزمایش موفق برقراری ارتباط 5G روی یک دستگاه تلفن همراه، گام دیگری در راستای ارائه اینترنت از طریق نسل پنجم شبکه های ارتباطی برداشت. تست مورد بحث با استفاده ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۵ مهر ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

کمپانی کوالکام امروز با اعلام نخستین آزمایش موفق برقراری ارتباط 5G روی یک دستگاه تلفن همراه، گام دیگری در راستای ارائه اینترنت از طریق نسل پنجم شبکه های ارتباطی برداشت.

تست مورد بحث با استفاده از مودم «X50» کوالکام (که سال گذشته معرفی شد) و باند 28GHz امواج میلیمتری انجام شده است. بر اساس اظهارات کمپانی، مودم مذکور در این آزمایش به سرعت های بالای یک گیگابیت در ثانیه دست یافته که این رقم پس از راه اندازی کامل شبکه های 5G، به 5Gbps نیز خواهد رسید.

کوالکام برای تست 5G موبایل مخصوص خود را توسعه داده است

جالب است بدانید که کوالکام برای تست فناوری 5G، از یک موبایل مخصوص با ضخامت 9 میلیمتر و نمایشگر تمام صفحه که خود توسعه داده (به عنوان مرجع طراحی اسمارتفون های مجهز به 5G) استفاده کرده، و این دستگاه تا نیمه اول سال 2019 و ورود محصولات تولیدکنندگان تلفن های هوشمند به بازار، برای آزمایش مودم، شبکه و ارتباطات نسل پنجم مورد استفاده قرار می گیرد.

لازم به ذکر است که کوالکام برای استفاده از موردم X50 در تلفن های هوشمند، یک آنتن موج میلیمتری جدید نیز طراحی کرده که با ابعادی به اندازه یک سکه، در نوع خود کوچک ترین نمونه بازار است.

همچنین کمپانی مورد بحث اظهار داشته که در هر دستگاه موبایل دو عدد آنتن موج میلیمتری جای خواهد گرفت و تا یک سال آینده، ابعاد این آنتن های کوچک 50 درصد دیگر هم کاهش خواهد یافت.

گفتنی است شرکت کوالکام علاوه بر فناوری 5G، تجهیزات جدیدی را برای پشتیبانی از طیف امواج مخابراتی 600MHz، که در حال حاضر فقط در ال جی V30 قابل استفاده است، برای تولیدکنندگان تلفن های هوشمند توسعه داده و پیش بینی می کند تا اوایل سال آینده میلادی، کمپانی های بیشتری به پشتیبانی از این طیف امواج روی بیاورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی