ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلتفرم واقعیت افزوده ARCore گوگل به موبایل های گلکسی می آید

سامسونگ و گوگل اخیراً از همکاری تازه ای برای آوردن بستر ARCore به اسمارت فون های سری گلکسی خبر داده اند که سبب می شود دستاوردهای این دو کمپانی غول تکنولوژی در زمینه واقعیت افزوده، ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۸ مهر ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

سامسونگ و گوگل اخیراً از همکاری تازه ای برای آوردن بستر ARCore به اسمارت فون های سری گلکسی خبر داده اند که سبب می شود دستاوردهای این دو کمپانی غول تکنولوژی در زمینه واقعیت افزوده، بالاخره به دست عموم مردم برسد. این خبر می تواند برای پلتفرم ARCore گوگل بسیار خوشایند باشد که اوایل امسال به عنوان رقیبی برای ARKit اپل معرفی شد. این پلتفرم نرم افزاری، اساساً به توسعه اپلیکیشن های واقعیت افزوده کمک می کند که از نرم افزارهای پردازش ابری و سخت افزار دستگاه، برای آوردن اشیای دیجیتالی به دنیای واقعی بهره می گیرند.

بنابراین حالا توسعه دهندگان قادر به طراحی اپلیکیشن هایی مبتنی بر ARCore هستند که هم روی دیوایس های گوگل پیکسل و هم روی دیوایس های گلکسی سامسونگ، مانند گلکسی اس 8 و نوت 8 به اجرا در می آیند. گفتنی است که هنگام شروع به کار این پلتفرم، سامسونگ با موبایل اس 8 یکی از شرکای اصلی گوگل به حساب می آمد، اما کره ای ها می گویند که حالا به صورت رسمی به استفاده از بستر نرم افزاری گوگل برای تمام موبایل های آتی روی آورده اند.

سامسونگ که موفق به فروش موبایل های بیشتری نسبت به هر تولیدکننده دیگری روی کره خاکی می شود، یکی از قدیمی ترین متحدین گوگل در پیشرفت هرچه بیشتر اندروید بوده و این همکاری، سهم اندروید از بازار واقعیت افزوده را افزایش می دهد.

ARCore در ماه آگوست اخیر معرفی شد و به نوعی مدل بهبودیافته پروژه تانگو به حساب می آید که از سنسورهای سنجش عمق و دوربین برای تهیه نقشه سه بعدی و تولید اشیای دیجیتالی تعامل پذیر استفاده می کرد. در حالی که پروژه تانگو تا حد زیادی به سخت افزار وابسته بوده و در موبایل هایی مانند لنوو فب 2 پرو و ذن فون AR ایسوس مورد استفاده قرار گرفته، ARCore رقیبی برای ARKit اپل به حساب می آید و به دنبال آوردن نرم افزارهای واقعیت افزوده به موبایل هایی است که قدرت کمتری دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • گودرز رجب پور
    گودرز رجب پور | ۲۸ مهر ۱۳۹۶

    برا بقیه گوشی های اندرویدی نمیاد ؟

  • عادل حقیقی
    عادل حقیقی | ۲۸ مهر ۱۳۹۶

    dxomark: mate 10 pro = 97

مطالب پیشنهادی