ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مروری بر نقدهای منتشر شده از آیفون 10

آیفون 10 به زودی در اختیار جمعیت اندکی از کاربرانی قرار می گیرد که آن را پیش خریداری کرده اند، با این حال اپل چند روز زودتر تعدادی از این موبایل را برای برخی نقدنویسان ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۰

آیفون 10 به زودی در اختیار جمعیت اندکی از کاربرانی قرار می گیرد که آن را پیش خریداری کرده اند، با این حال اپل چند روز زودتر تعدادی از این موبایل را برای برخی نقدنویسان و وبسایت های معتبر حوزه تکنولوژی ارسال کرد تا نظرشان را در رابطه با پرچمدار جدید آن با مخاطبان خود در میان بگذارند.

در ادامه این مطلب خلاصه ای از مهم ترین نقدهای منتشر شده در این وبسایت ها را از نظر می گذرانیم.

TechCrunch

کارشناس این سایت که «متیو پانزارینو» نام دارد نتیجه یک هفته تست آیفون 10 را بدین صورت اعلام کرده است:

تغییر کلید فیزیکی هوم به واسط کاربری مبتنی بر سوایپ دگرگونی بزرگی است، با این حال این واسط سریع، روان و سرگرم کننده است. آنقدر سریع به این سیستم عادت می کنید که انگار هرگز با کلید هوم کار نکرده اید.

اپل در این موبایل تکنولوژی های منحصر به فرد فراوانی را تعبیه کرده که احساس یک گجت متعلق به آینده را به کاربر منتقل می کند.

بریدگی نمایشگر در قسمت فوقانی طراحی خاصی است و شاید مورد پسند برخی کاربران نباشد، علاوه بر این صفحه نمایش در زوایای تند عمکلرد خوبی ندارد.

BuzzFeed

«نیکول نگوین» هم بر اساس یک هفته تست آیفون 10 این نقد را ارائه داده است:

جالب ترین قابلیت آیفون 10 از نظر من  Face ID یا فناوری اسکن سه بعدی نیست، بلکه تعبیه نمایشگری بزرگتر از آیفون 8 پلاس در موبایلی با ابعادی کوچکتر است.

اپل قبلا در مدل های پلاس از مشخصات برتر استفاده می کرد اما این بار رویکرد خود را تغییر داده است.

The Verge

از نظر کارشناس «ورج» آیفون 10 بهترین موبایلی است که تاکنون تولید شده است:

اپل در این موبایل از نظر سخت افزاری یک گام بزرگ به جلو برداشته و به دنبال تغییر مفهوم طراحی اسمارت فون ها است. عملکرد دوربین دوگانه نیز بسیار فوق العاده است.

Mashable

طراحی خاص آیفون 10، کارایی آن و حسی که به کاربر منتقل می کند باعث شده که یک سر و گردن بالاتر از نزدیکترین رقیب خود یعنی آیفون 8 پلاس قرار بگیرد.

علی رغم اینکه این دستگاه از بزرگترین نمایشگر بین موبایل های اپل برخوردار است اما به راحتی در دست جا خوش می کند.

یکی از نکات منفی موبایل این است که هنگام اجرای بازی های واقعیت افزوده کمی داغ می کند.

Engadget

«انگجت» بیشتر روی متمایز بودن طراحی تاکید کرده است:

به جز بریدگی بالای نمایشگر به نظر می رسد بقیه قسمت های موبایل در پس زمینه ادغام شده اند. پیش از این اپل اعلام کرده بود که موبایل جدید باید به گونه ای طراحی شود که کاربر احساس کند نرم افزار را در دستانش گرفته است. این کمپانی با کاهش بیشتر حاشیه نمایشگر می تواند به این مهم دست پیدا کند.

«تیم کوک» آیفون 10 را اسمارت فونی از آینده دانسته بود، با این حال جالب است که کاربر بسیار سریع به آن عادت می کند.

Telegraph

بسیاری از قابلیت های این موبایل از قبیل نمایشگر OLED، طراحی فوق العاده و حتی جایگزینی اسکنر اثر انگشت با سنسور شناسایی چهره، نظر کاربران را به جلب خواهد کرد، با این حال یکی از ویژگی های جدید آن که بریدگی بالای نمایشگر است ممکن است کاربران را به دو دسته تقسیم کند.

اگرچه این قسمت به گونه ای طراحی شده که سطح باتری و آنتن را به خوبی نمایش دهد اما هنگام نمایش ویدئو یا تصویر بخشی از صفحه را اشغال می کند.

همانطور که می دانید نسبت تصویر صفحه نمایش این مدل 19.5:9 است در حالی که مدل های قبلی از نسبت تصویر 16:9برخوردار بودند، همین عامل باعث شده که برخی از اپلیکیشن ها با این نسبت سازگار نباشند و در نتیجه در قسمت های بالا و پایین آنها یک نوار تیره نمایش داده می شود.

CNET

از نظر این سایت سایز آیفون 10 نسبت به دیگر مدل های اپل بسیار فوق العاده است. جایگزینی کلید فیزیکی هوم با Face ID تغییری است که نظر بسیاری از کاربران را جلب می کند. دوربین دوگانه نیز عملکرد بسیار خوبی داشته و افکت های بوکه زیبایی ایجاد می کند.

The Washington Post

کارشناس این نشریه بیشتر Face ID را مدنظر قرار داده است:

برای اینکه سیستم شناسایی چهره آیفون به درستی کار کند باید آن را کاملا روبروی صورت خود قرار دهید. Face ID در تست های من 90 درصد مواقع به درستی عمل کرده است.

این سیستم در صورت استفاده از عینک و کلاه توانایی تشخیص درست کاربر را دارد اما هنگام استفاده از ریش مصنوعی ورق برمی گردد، هرچند اپل قبلا اعلام کرده بود که اگر ریش کاربر به مرور زمان رشد کند سیستم شناسایی چهره خود را با آن تطبیق می دهد. 

iMore

اگرچه از آشنایی «رن ریچی» و آیفون 10 تنها یک روز می گذرد اما ظاهرا در همین مدت کم به هم علاقمند شده اند:

من بیشتر روزم را با آیفون 10 گذرانده ام و بدون اغراق احساس می کنم بهترین گجتی است که تاکنون داشته ام. نمایشگر آن فوق العاده است، تصویربرداری HDR حرف ندارد و ژست های حرکتی و Face ID هم بی نظیر هستند.

USA Today

از آنجایی که اپل در Face ID از فناوری مادون قرمز استفاده کرده این سیستم در تاریکی هم به خوبی کار می کند. علاوه بر این ما سیستم شناسایی چهره را با افرادی از جنس ها و سن های مختلف از جمله یک کودک ده ساله آزمایش کرده ایم و این سیستم در تمام موارد عملکرد بی نقصی داشته است.

در یک مورد جالب از فردی که ریش بلندی داشت خواستیم قبل و بعد از اصلاح ریش این سیستم را تست کند و Face ID از هردو آزمایش سربلند بیرون آمد.

Business Insider

ما پرچمدار جدید را تنها یک روز تست کرده ایم بنابرین ممکن است برخی از قابلیت ها یا کمبودهای آن بعدا مشخص شوند با این حال طراحی زیبا و نمایشگر بزرگ آن بسیار فوق العاده هستند.

واسط کاربری آنقدر عملکرد خوبی دارد که برای کلید فیزیکی هوم دلتنگ نخواهید شد. علی رغم نگرانی هایی که در مورد Face ID وجود داشت، این سیستم عملکرد بی نقصی دارد.

CNBC

بزرگترین مزیت پرچمدار جدید نمایشگر بزرگ آن است که تقریبا تمام پنل جلو را پوشش می دهد. شیشه به کار رفته در بدنه فوق العاده است و مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. ایموجی های متحرک یا به قول اپل انیموجی ها نیز بسیار سرگرم کننده هستتند.

Forbes

کارشناس «فوربز» که «دیوید فالن» نام دارد، 9 روز تمام را صرف بررسی آیفون 10 کرده است:

پیش از اینکه موبایل را روشن کنید طراحی متفاوت آن که کمی عریض تر از آیفون 8 است و استیل براق و زیبای دور بدنه، نظر شما را به خود جلب می کند.

بریدگی بالای نمایشگر در روزهای اول کمی غیرعادی است اما پس از مدتی به آن عادت می کنید. نمایشگر OLED با تراکم 458 پیسکل بر اینچ بسیار باکیفیت به نظر می رسد. با اینحال هنگام مشاهده آن از زوایای مختلف کیفیت رنگ ها کمی تغییر پیدا می کند.

کیفیت اسپیکرها هنگام پخش موسیقی یا ویدئو نیز بسیار بالا است و گیرایی خوبی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • aez1982
    aez1982 | ۱۲ آبان ۱۳۹۶

    راحتی کاربر برای استفاده مهم‌تر از این نقدهاست

  • nhho
    nhho | ۱۱ آبان ۱۳۹۶

    به نظرم بهترین نقدبرایtelegraphهستش،برعکس همه نقدهایی که راجبه صفحه نمایش کردن ایشون بهترین نقدوداشتن که حاشیه بالادرواقع یه حاشیه کامل هستش،چون موقع اجرای فیلم قسمتی ازفیلم به پشت حاشیه میره وبرای همین بایدآیفونxفیلم روازحاشیش به اون طرف نمایش بده که درنتیجه پشت حاشیه بایدخالی بمونه واگرنه نصف فیلم میره پشت حاشیش،وحتی موقع اجرای بازی اون حاشیه مشکل داره مثلابرای اجرای بازی کلش آف کلنزکه وقتی داری بازی میکنی،کلیدچت بازی درسمت چپ پشت حاشیش میافته واگرهم گوشیت روازاون طرفی دردست بگیری اونوقت گزینه ی تنظیمات بازی کلش وبقیه گزینه های بازی به پشت حاشیه میافته وتنهاراه برای حل مشکل اینکه بایدبازی هاوفیلم هاازسمت حاشیه به اونطرف اجرابشن وپشت حاشیه بایدیه فضای خالی همیشه باقی بمونه!!!ودرواقع اون حاشیه ی بالای گوشی موقع اجرای برنامه هایه حاشیه کامل هستش ونمیتوان ازسمت کناره های حاشیه هیچ سودی بردوبایدبازه ی صفحه نمایش گوشی روازپایین صفحه نمایش تاحاشیش به حساب برد...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی