ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مودم آیفون اینتل کوالکام
تکنولوژی

اینتل تامین کننده مودم 5G برای آیفون های بعدی اپل خواهد بود

به نظر می رسد خصومت میان اپل و کوالکام به این زودی ها پایان نمی یابد، چرا که به تازگی خبر رسیده اپل برای طراحی مودم نسل پنجم آیفون های آینده اش همکاری تنگاتنگی را ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

به نظر می رسد خصومت میان اپل و کوالکام به این زودی ها پایان نمی یابد، چرا که به تازگی خبر رسیده اپل برای طراحی مودم نسل پنجم آیفون های آینده اش همکاری تنگاتنگی را با اینتل آغاز کرده.

اپل و کوالکام ماه هاست که درگیر شکایت های حقوقی پیچیده و در هم تنیده ای از حق مالکیت پتنت ها و میزان ارقام پرداختی برای مجوز استفاده از آنها هستند. ظاهراً همین مسئله سبب شده تا تیم کوک و همکارانش تصمیم بگیرند قید استفاده از چیپ های تولیدی کوالکام را در آیفون های بعدی بزنند. به طور حتم مودم 5G یکی از مهمترین این موارد است.

بد نیست بدانید که از زمان آیفون 4 تا آیفون 6s، کوالکام به تنهایی تامین کننده نیاز اپل به مودم بود. اما از آن زمان تا به امروز بخشی از این نیاز توسط اینتل تامین شده. گرچه بسیاری تست ها نشان داد که عملکرد محصول کوالکام در سیگنال های ضعیف بهتر از نمونه ساخت اینتل است.

گزارش جدید همچنین حاکی از آن است که مودم آیفون سال آینده با چیپست پردازنده نسل بعد اپل یکپارچه خواهد شد. گفته شده کارخانه های اینتل مسئول تولید چیپ مجتمع بعدی اپل خواهند بود. بنابراین کوالکام سهم خود از آیفون های ۲۰۱۸ را نیز از دست رفته می بیند.

طبق وعده های پیشین مودم «XMM 8060 5G» اینتل تا سال ۲۰۲۰ و آغاز رسمی سرویس دهی شبکه 5G آماده عرضه به بازار خواهد شد. اینتل می گوید که در روزهای گذشته توانسته یک تماس تلفنی بر بستر 5G را در باند ۲۸ گیگاهرتز برقرار کند. نمونه نهایی مودم مذکور قرار است در نمایشگاه CES 2018 در معرض دید عموم قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • عادل حقیقی
    عادل حقیقی | ۲۶ آبان ۱۳۹۶

    ما دست کم تو ۸۷% کشور (بجز شهرهای بزرگ) هنوز آنتن هم نداریم
    برای مکالمه 2G
    تو مناطق جنوبی کشور
    وودافون قطر و اتصالات امارات انتن میده
    ولی ایرانسل و همراه اول انتن نمیده
    بعد اونا رفتن 5G

مطالب پیشنهادی