ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اتهامات گسترده آزار جنسی، شروین پیشه ور را به ترک کمپانی Sherpa Capital مجبور کرد

در سال 2013 بود که کمپانی Sherpa Capital توسط شروین پیشه ور، سرمایه گذار ایرانی تبار و اسکات استنفورد تاسیس شد. امروز پیشه ور اعلام کرده که به تمام ارتباطاتش با این سازمان خاتمه می ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

در سال 2013 بود که کمپانی Sherpa Capital توسط شروین پیشه ور، سرمایه گذار ایرانی تبار و اسکات استنفورد تاسیس شد. امروز پیشه ور اعلام کرده که به تمام ارتباطاتش با این سازمان خاتمه می دهد؛ حرکتی که قطعاً به اتهامات آزار جنسی وی مربوط می شود.

ماه گذشته خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی نوشت که 5 زن، پیشه ور را به سو استفاده از قدرتش به عنوان سرمایه گذار و یکی از اعضای هیئت مدیره اوبر سو متهم کرده اند و می گویند که وی برای آنها مزاحمت ایجاد کرده یا مورد آزار جنسی قرار داده است. اوایل سال جاری میلادی هم پیشه ور به خاطر ارتباط با یک پرونده آزار جنسی در لندن بازداشت شد اما متهم شناخته نشد؛ هرچند که مستندات انتشار یافته پلیس لندن، از دخالت پیشه ور در این حادثه حکایت دارد.

شروین پیشه ور تا امروز بر بی گناهی خود پافشاری کرده و پرونده ای قضایی علیه آنچه خود «نوعی کمپین افترا» می خواند تشکیل داده است. پیشه ور در بیانیه تازه خود پس از جدایی از Sherpa Capital می گوید:

متاسفانه جای تعجب ندارد که حملات غیر حقیقی افرادی که می خواهند به من و خانواده ام آسیب بزنند -مخصوصاً افرادی که حاضر هستند تا دستکاری گزارش پلیس پیش بروند- حتی بعد از اعلام جدایی موقت من از Sherpa نیز ادامه یافته است. رقبای ستیزجوی من در حال بیان مسائلی هستند که هیچ ارتباطی به Sherpa ندارد و من به دشمنانم اجازه نمی دهم که پای خانواده Sherpa را به نبردشان با من باز کنند. به همین خاطر در حرکتی شخصی، تصمیم به جدایی فوری از Sherpa Capital گرفته ام.

گفتنی است که علاوه بر جدایی کامل از Sherpa، شروین پیشه ور هم اکنون به صورت موقت از هایپرلوپ وان هم جدا شده است؛ استارتاپ دیگری که وی یکی از موسسین اش بود. گذشته از اسم و رسمی که در حوزه تکنولوژی برای خود بر هم زده، پیشه ور یکی از اصلی ترین حامیان مالی سیاست مداران حزب دموکرات هم به شمار می رفت.

بنابر گزارش فوربز، یک سرمایه گذار دیگر در حوزه تکنولوژی، در تلاش بوده به کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون پیش از آغاز همکاری با پیشه ور هشدار دهد؛ نشانه ای بر اینکه شایعات آزارهای جنسی وی، حتی پیش از اعلام رسمی در سیلیکون ولی به گوش می رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • خسی
    خسی | ۶ تیر ۱۳۹۷

    test

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی