ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بنیان گذار گیک بنچ تأیید کرد؛ باتری های قدیمی آیفون ها موجب کند شدنشان می شوند

چند روز پیش در دیجیاتو خواندید که کهنه شدن باتری آیفون و از دست رفتن ظرفیت آن موجب می شود سیستم عامل، سرعت کلاک پردازنده‌ را کاهش دهد. این مسئله باعث می گردد که علی رغم ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

چند روز پیش در دیجیاتو خواندید که کهنه شدن باتری آیفون و از دست رفتن ظرفیت آن موجب می شود سیستم عامل، سرعت کلاک پردازنده‌ را کاهش دهد. این مسئله باعث می گردد که علی رغم افزایش زمان شارژ دهی آیفون های قدیمی، سرعت آنها بسیار کند شود. این موضوع تا به حال به طور رسمی بررسی نشده بود، تا اینکه به تازگی «جان پول» (John Poole)، بنیان گذار گیک بنچ با آزمایشات خود این مسئله را تأیید کرده است.

«پول» برای بررسی صحت ادعاهای مطرح شده، با استفاده از نسخه های مختلف iOS عملکرد پردازنده را در وضعیت تک هسته ای در نسخه ۴ گیک بنچ تست کرد و امتیازات را با هم مقایسه نمود.

یادآوری می کنیم که پیش از این در پی مشکلی که برای باتری آیفون های 6s پیش آمده بود، برخی از آنها با وجود 40 درصد از میزان باقی مانده باتری، خاموش می شدند. اپل ابتدا پیشنهاد تعویض باتری را به کاربران داد. البته باز هم مشکل حل نشد و بدین ترتیب با ارائه به روز رسانی برای iOS راه حل به نحو دیگری ارائه شد: کاهش خودکار سرعت پردازنده به منظور کاهش مصرف باتری و جلوگیری از خاموش شدن.

بررسی میزان کاهش سرعت آیفون 6s:

از نمودارهای گیک بنچ مرتبط با آیفون 6s ها مشخص است که بیشتر موبایل ها به بهترین امتیاز (حدود عدد 2500) در نسخه 10.2.0 سیستم عامل iOS (ارائه در آذر سال 95) دست یافته اند.
در حالی که پس از به روز رسانی به نسخه 10.2.1 (ارائه در بهمن 95) نتایج متفاوتی حاصل شده. از آنجایی که در این نسخه از iOS سرعت کلاک پردازنده آیفون های دارای باتری معیوب کاهش می یافت، بسیاری از آیفون های 6s نمی توانستند به حداکثر کارایی خود دست یابند. بدین ترتیب برخی از آنها امتیاز پایین تری را ثبت کردند.
در نسخه 11.2.0 (ارائه در آذر 96) این مشکل بیش از پیش نمایان شد. این بار تعداد بیشتری از آیفون های 6s از دستیابی به امتیاز 2500 محروم ماندند.

بررسی میزان کاهش سرعت آیفون 7:

از سوی دیگر برای آیفون 7 این مسئله متفاوت بوده است.

در iOS 10.2.0 (ارائه در آذر سال 95) بهترین امتیاز اکثر آیفون های 7 در حدود 3500 به دست آمده.
در iOS 10.2.1 (ارائه در بهمن 95) نیز شرایط تقریباً مشابه است و بهترین امتیاز اکثر آیفون های 7 در حدود 3500 به دست آمده.
برای iOS 11.1.2 (ارائه در آبان سال 96) نیز شرایط آیفون های 7 مثل دو نسخه قبلی است.
ولی در نهایت آیفون های 7 با به روز رسانی به نسخه 11.2.0 سیستم عامل iOS (ارائه در آذر 96) به مسئله کاهش کلاک پردازنده دچار شده اند. بدین ترتیب باز هم آیفون های 7 که باتری قدیمی تری داشته اند، امتیاز پایین تری را کسب کرده اند.

بدین ترتیب به نظر می رسد کاربرانی که بیش از 1 سال از عمر آیفونشان می گذرد، کاهش کارایی قابل ملاحظه ای را در تلفن هوشمند خود شاهد هستند. «پول» در این خصوص می گوید بسیاری از کاربران آیفون تصور می کنند که موبایل شان کند شده و باید آن را با یک نمونه جدیدتر تعویض کنند؛ در حالی که مشکل آنها با تعویض باتری به سادگی حل می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • مهدی متدین
    مهدی متدین | ۲۸ آذر ۱۳۹۶

    سیاستی برای پایین آوردن چرخه عمر آیفون ها

  • Pouya
    Pouya | ۲۸ آذر ۱۳۹۶

    کجان اونایی که میگن اندروید کند میشه بعد یه مدت آیففون همیشه خوبه؟ کجان؟

    • Shahriar
      Shahriar | ۲۸ آذر ۱۳۹۶

      آیفون کاملا خوز نیست
      اما از اکثر گوشی های اندرویدی دوامش بیشتره (حداقال تا 4s که اینطوری بود)

      • Shahriar
        Shahriar | ۲۸ آذر ۱۳۹۶

        اصلاح : کاملا خوب نیست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی