ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تصاویری از خودروی رودستر که قرار است با راکت فالکون هوی به فضا برود

چند هفته پیش ایلان ماسک اعلام کرد که قصد دارد یک خوردروی رودستر را در راکت فالکون هوی به فضا بفرستد. او دیروز با انتشار پستی در اینستاگرام مراحل آماده‌سازی یک خوردوی آلبالویی رودستر برای ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲ دی ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

چند هفته پیش ایلان ماسک اعلام کرد که قصد دارد یک خوردروی رودستر را در راکت فالکون هوی به فضا بفرستد. او دیروز با انتشار پستی در اینستاگرام مراحل آماده‌سازی یک خوردوی آلبالویی رودستر برای پرواز با این راکت را به دنبال‌کنندگانش نشان داده و اولین قدم برای تحقق وعده‌ی خود برداشت.

این سری تصاویر، نحوه‌ی‌ قرارگیری خوردوری رودستر در میانه‌ی کلاهک راکت فالکون هوی را به طور دقیق نشان می‌دهد. البته ساعاتی قبل از پست اینستاگرامی ایلان ماسک، این عکس‌ها و روند آماده‌سازی خوردرو‌ی مذکور در سایت ردیت لو رفته‌ بود.

خودروی رودستر در راکت فالکون هوی
ایلان ماسک: خودرویی سرخ برای سفر به سیاره‌ای سرخ

این پروژه، اولین پرواز راکت فالکن هوی بعد از چند سال برنامه‌ریزی خواهد بود که بالاخره بعد از بارها عقب افتادن قرار است در آینده‌ای نزدیک به فضا پرتاب شود. این راکت که در واقع نسل بعدی راکت فالکون ۹ است، از ۳ شتاب دهنده‌ی اصلی به طور همزمان بهره‌ می‌برد که با افزایش بسیار زیاد شتاب، راکت فالکون هوی را به قویترین موشک دنیا تبدیل کرده است.خودروی رودستر در راکت فالکون هوی۲

انتظار می‌رود شرکت اسپیس اکس به علت قدرت فوق‌العاده‌ی راکت فالکون هوی، قابلیت ارسال محموله‌های بزرگتری به فضا را پیدا کرده و بدین شکل بتواند به اکتشافات در منظومه شمسی پرداخته و گامی بلندی در این حوزه بردارد.

با این حال شرکت یاد شده قصد ندارد از محموله‌های با ارزشی در اولین پرتاب استفاده کند چرا که به گفته‌ی ماسک، پرتاب اولیه‌ی راکت فالکون هوی ‌ممکن است به انفجار بیانجامد. بنابراین اسپیس اکس قصد دارد ابتدا محموله‌های ساختگی را امتحان کند.

خودروی رودستر در راکت فالکون هوی۳

معمولاً در آزمایش ارسال راکت‌های جدید از محموله‌های شبیه‌ساز حجمی همچون بلوک‌های آهنی یا سیمانی استفاده می‌شود که این مطلب از نظر ایلان ماسک خسته‌کننده و حوصله سربر خواهد بود. بر این اساس شرکت او تصمیم گرفت تا با ارسال یک شیء غیر‌عادی به فضا دست به خرق عادت بزند.

در فروردین ماه امسال، ماسک سعی کرده بود تا به گفته‌ی خود «مسخره‌ترین شیء ممکن» را برای این پرتاب انتخاب کند که در روز دهم آذر مشخص شد محموله‌ی اولین پرتاب قوی‌ترین موشک دنیا، رودستر آلبالویی شخص ایلان ماسک خواهد بود.

راکت فالکون هوی
راکت فالکون هوی، قویترین موشک دنیا

ماسک اولین بار این مسئله را در توییتر مطرح کرد و گفت:

«اگر [رودستر تسلا] در مسیر پرتاب منفجر نشود تا میلیاردها سال می تواند در اعماق فضا باقی بماند»

او همچنین اعلام کرده که راکت فالکون هوی به هیچ وجه نباید در اولین پرتاب منفجر شود و به اعتقاد او این مسئله ابلهانه ترین سناریویی است که می توان متصور شد. صحبت های او نشان می‌دهد که ایلان ماسک در تحقق رویاهای فضایی خود چقدر مصمم است و تحقیقاً هیچ چیزی جلودارش نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Erfan Moti
    Erfan Moti | ۲ دی ۱۳۹۶

    قطعا کنترل میکنن خودرو رو از اینجا...خودرو برقی میتونه توی فضا حرکت کنه چون نیازی به هوا برای سوخت نداره
    یه تیر و دو نشون برای ایلان ماسک

  • علی بحرینی
    علی بحرینی | ۲ دی ۱۳۹۶

    فک کنم اخر متن یه غلط املایی وجود داشته باشه(تحقیقا) مگه نباید (حقیقتا) باشه؟؟؟؟؟

  • hyhzo hyhzo
    hyhzo hyhzo | ۲ دی ۱۳۹۶

    کاش یه پراید فول اپشن میفرستادن

    • Soran
      Soran | ۲ دی ۱۳۹۶

      والا بخدا حداقل فرازمینی ها یکم با پیشرفت علم زمین ها آشنا میشدن !

مطالب پیشنهادی