ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل واچ
تکنولوژی

اپل پتنتی را برای تولید الیاف هوشمند ثبت کرده است

کمپانی اپل اخیرا پتنتی را ثبت کرده که به فناوری انتقال جریان الکتریسیته از رشته هایی از مواد در هم تنیده مربوط می شود. اولین و احتمالا بدیهی ترین کاربرد این الیاف هوشمند توسعه صفحه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۲ دی ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

کمپانی اپل اخیرا پتنتی را ثبت کرده که به فناوری انتقال جریان الکتریسیته از رشته هایی از مواد در هم تنیده مربوط می شود.

اولین و احتمالا بدیهی ترین کاربرد این الیاف هوشمند توسعه صفحه لمسی است، با این حال  کاربردهای فراوانی دیگری نیز دارند و در واقع در هر وسیله ای که مستلزم ارسال سیگنال الکتریکی از نقطه ای به دیگر باشد می توان از آنها استفاده کرد.

اپل در این پتنت ها تصریح کرده که اگر این الیاف را به صورت یک بند توسعه داد می توان از آنها در دستگاه های دیگر (برای مثال ساعت) استفاده کرده یا به صورت مجزا از آن ها بهره برد.

علاوه بر این می توان از بخشی از باند را به صورت لمسی در آورد یا در صورت لزوم کل سطح را با این قابلیت پوشش داد.

تصویر زیر نمایی از کاربرد این الیاف در بند یک ساعت هوشمند را نشان می دهد که با استفاده از این فناوری تمام سطح آن از قابلیت پشتیبانی از فرمان های لمسی برخوردار می شود.الیاف هوشمند اپلاین کمپانی در پتنت خود خاطرنشان کرده که در مدار تشکیل دهنده این الیاف امکان استفاده از قطعات الکتریکی دیگری از قبیل مقاومت، خازن، ساطع کننده های نور از جمله دیودها، ابزارهای صوتی از جمله میکروفون و اسپیکر، ویبراتور و سنسورهای سنجش فشار، رطوبت دما و غیره نیز وجود دارد.

پیاده سازی این قطعات امکان توسعه گجت های بازی و حتی کلاه، کمربند، مچ بند و هدبند هوشمند را فراهم می کند.

با این حال این فناوری هم مانند دیگر پتنت های اپل از قبیل شارژ بی سیم دستگاه ها از راه دور، نحوه استفاده خودروهای خودران از اطلاعات مسیر ها و کنترل کامپیوتر با استفاده از ژست های حرکتی ممکن هرگز به مرحله تولید نرسد، چرا که این کمپانی تا کنون هزاران پتنت مختلف را توسعه داده که تنها بخش محدودی از آنها در قالب محصولات اصلی به دست کاربران رسیده اند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی