ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارت های گرافیک انویدیا هم در برابر حفره های Meltdown و Spectre امن نبوده اند

به نظر می رسد که تنها پردازنده و سیستم عامل شما در برابر دو آسیب پذیری حافظه Meltdown و Spectre غیر ایمن نبوده اند؛ کارت گرافیک تان هم بوده است. انویدیاً به تازگی اعلام کرده ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۰ دی ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۰

به نظر می رسد که تنها پردازنده و سیستم عامل شما در برابر دو آسیب پذیری حافظه Meltdown و Spectre غیر ایمن نبوده اند؛ کارت گرافیک تان هم بوده است. انویدیاً به تازگی اعلام کرده که کارت های گرافیکش در برابر این حملات آسیب پذیرند و در همین راستا، شروع به انتشار درایورهای به روزرسانی برای مواجهه با آنها کرده است.

به گفته انویدیا، چیپ های سری GeForce ،Quadro ،NVS ،Tesla و GRID در برابر Meltdown مصون هستند اما قطعاً در برابر یک ورژن از Spectre آسیب پذیر به حساب می آیند و احتمال آسیب پذیری شان در برابر ورژن دیگری از Spectre نیز وجود دارد. به روزرسانی نرم افزاری انویدیا، نخستین حفره Spectre را از بین می برد و این کمپانی وعده داده که در آینده نزدیک، دومین حفره را نیز برطرف خواهد کرد.

به روزرسانی اکثر کارت های گرافیک انویدیا از همین حالا در دسترس قرار دارد اما دارندگان چیپ های سری Tesla و GRID باید تا اواخر ماه ژانویه منتظر باقی بمانند. هنوز مشخص نیست که به روزرسانی های انویدیا تاثیری بر پرفورمنس سیستم کاربران خواهد داشت یا خیر؛ زیرا مایکروسافت هشدار داده که برطرف سازی Spectre در پی سی های قدیمی تر، می تواند به کاهش پرفورمنس منجر شود، هرچند که این موضوع درباره پردازنده ها بیان شده و نه پردازشگرهای گرافیکی.

در نهایت گفتنی است که دریافت به روزرسانی های انویدیا برای تمام دارندگان کارت های گرافیک این کمپانی، کاری الزامی خواهد بود زیرا با این حفره ها، هکرها می توانند اطلاعات حساس موجود در حافظه محافظت شده را کاملاً پاک کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • coleman
    coleman | ۲۴ دی ۱۳۹۶

    من امروز آپدیت کردم و درصد سرعت کارت گرافیک من در حالت بوست 135 درصد بود اما بعد از آپدیت به 56 درصد کاهش پیدا کرد این یعنی افتضاح اینطوری پیش بره دیگه باید بندازیم دور

  • ali
    ali | ۲۱ دی ۱۳۹۶

    سری قدیمتر یعنی سری جدید بخیر?

مطالب پیشنهادی