ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گام بزرگ HyperloopTT برای برقراری حمل و نقل فوق سریع در آمریکا

چند وقتیست که شرکت Hyperloop Transportation Technologies قدم‌های بزرگی در راستای سفر‌های درون ایالتی آمریکا برداشته است. این کمپانی که به اختصار HyperloopTT هم خوانده می‌شود، یکی از دو شرکتیست که به دنبال ساخت سامانه ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۹:۴۵

چند وقتیست که شرکت Hyperloop Transportation Technologies قدم‌های بزرگی در راستای سفر‌های درون ایالتی آمریکا برداشته است. این کمپانی که به اختصار HyperloopTT هم خوانده می‌شود، یکی از دو شرکتیست که به دنبال ساخت سامانه حمل و نقل فوق سریع هایپرلوپ بوده و اخیراً قراردادی به ثبت رسانده که می‌تواند عصر جدیدی برای سفر‌های درون ایالتی آمریکا به ارمغان آورد.

بر اساس این قرارداد که میان شرکت یاد شده، اداره‌ی حمل و نقل ایالت ایلینوی و نهاد‌های مربوطه در اوهایو ثبت شده، قرار است HTT تحقیقاتی در رابطه با امکان طراحی‌های چنین سیستمی در این ایالات‌ انجام دهد. در حال حاضر با توجه به اظهارنظرهای کمپانی یاد شده به نظر می‌رسد که این تحقیقات به مرحله‌ی جدیدی رسیده است.

این دو ایالت چندیست به پیاده سازی حمل و نقل بر اساس فناوری هایپرلوپ علاقه نشان می دهند. به همین دلیل است که قانونگذاران اوهایو ابتکار عمل را بدست گرفته و یک پلتفرم جمع سپاری برای شروع چنین تحقیقاتی ایجاد کنند. تنها چند ماه پس از این اتفاق، HTT با همکاری نهاد‌های نظارتی ایالات اوهایو و ایلینوی موفق شد که یک درخواست رسمی برای تخصیص بودجه به احداث هایپرلوپ به کاخ سفید ارسال کند. «دیرک البورن» مدیرعامل HyperloopTT در این باره می‌گوید:

قوانین، بزرگترین مانع پیشرفت پیاده سازی سیستم هایپرلوپ هستند. با این حال ما می‌خواهیم که اولین همکاری خصوصی و عمومی را رقم زده تا بتوانیم حمل و نقل بر اساس این فناوری را به آمریکا بیاوریم. با قرارداد ثبت شده‌ی جدید ما موفق شده‌‌ایم که با شرکت‌های پیشرو و خلاق در صنعت و دولت در راستای تحقق اهدافمان همکاری کنیم.

البته HTT اولین شرکتی نیست که به دنبال ایجاد شبکه‌ی حمل و نقل  فوق سریع هایپرلوپ است. هایپرلوپ وان نیز اعلام کرده که قصد دارد یک مسیر میان شیکاگو، کلمبوس و پیتزبور ایجاد کند. به گفته‌ی مسئولان این شرکت، مسیر یاد شده یکی از ۱۰ پروژه این کمپانی در حوزه‌ی حمل و نقل این چنینی خواهد بود با این حال به نظر می‌رسد که HTT  کمی از شرکت یاد شده جلوتر است چرا که به باور محققان پروژه‌ی هایپرلوپ HTT بین کلیولند و شیکاگو، مرحله تحقیقاتی این پروژه بین ۶ تا ۱۲ ماه طول خواهد کشید و پس از آن عملیات احداث در کوتاه ترین زمان ممکن آغاز می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی