ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کاهش وجه نقد
تکنولوژی

هشدار بانک مرکزی سوئد در مورد خطرات حذف کامل وجه نقد

سوئد یکی از کشورهای است که در آن کمترین میزان پول نقد جریان دارد و اغلب داد و ستدها از طریق کارت های اعتباری صورت می گیرد. این مساله علی رغم مزایایی که دارد، نگرانی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

سوئد یکی از کشورهای است که در آن کمترین میزان پول نقد جریان دارد و اغلب داد و ستدها از طریق کارت های اعتباری صورت می گیرد. این مساله علی رغم مزایایی که دارد، نگرانی هایی را در مورد حذف کامل سکه و اسکناس به وجود آورده است.

برآوردها نشان می دهد که میزان وجوه نقد در این کشور نسبت به دهه گذشته 40 دصد کاهش یافته و در دو سال اخیر نیز بیشترین افت خود را تجربه کرده است.

کمپانی «Loomis AB» که در حوزه مدیریت مالی فعالیت دارد از مقامات مسئول خواسته بانک ها و خرده فروشان را وادار به پذیرش پول نقد کنند.

«پاتریک اندرسون»، مدیرعامل این موسسه تاکید می کند که در صورت وقوع یک فاجعه یا از بین رفتن زیرساخت های فناوری، حذف وجه نقد بر ساکنان شمال این کشور که در مناطق بسیار سرد و به صورت پراکنده زندگی می کنند، بیشترین تاثیر مخرب را خواهد داشت چرا که آنها توان تامین مایحتاج خود را از دست می دهند.کارت اعتباریپیش از این نیز بانک مرکزی سوئد با تاکید بر لزوم وضع قوانین جدید برای پرداختن به این مشکل، هشدار داده بود که روند سریع حذف پول نقد می تواند به عدم یکپارچگی زیرساخت های لازم برای استفاده از سکه و اسکناس منجر شده و کارایی و امنیت این سیستم را تضعیف کند.

«استفان اینگوس»،رییس بانک مرکزی این کشور معتقد است که سیستم مالی این کشور به سمتی پیش می رود که کنترل ابزارهای عمومی پرداخت در دست شرکت های تجاری قرار می گیرد و این مساله به ویژه در شریط بحرانی مشکل ساز خواهد شد.

با بالا گرفتن نگرانی های در این زمینه، پارلمان سوئد از ایگنوس خواسته برای جلوگیری از اثرگذاری روند پر شتاب کاهش وجه نقد روی تسلط این موسسه بر سیستم پرداخت، روال کار بانک مرکزی را تغییر دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • M
    M | ۱۴ اسفند ۱۳۹۶

    همیشه در فیلم‌ها دیده ایم که با کیف پول نقد خرید و فروش مواد مخدر انجام می شود. پول نقد امکان تبادلات غیر قانونی را بیشتر فراهم می‌کند.

مطالب پیشنهادی