ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

FE Electric

معرفی Volvo FE Electric، دومین کامیون الکتریکی ولوو

تنها پس از گذشت سه هفته از معرفی اولین کامیون الکتریکی ولوو یعنی FL، این بار ولوو از دومین کامیون تمام الکتریکی خود رونمایی کرد. این کامیون جدید که Volvo FE Electric نام دارد نسبت ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۷ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

تنها پس از گذشت سه هفته از معرفی اولین کامیون الکتریکی ولوو یعنی FL، این بار ولوو از دومین کامیون تمام الکتریکی خود رونمایی کرد.
این کامیون جدید که Volvo FE Electric نام دارد نسبت به مدل قبلی بزرگتر بوده و برای حمل و نقل بار و اجناس سنگین وزن تر در مسافت های طولانی طراحی شده است. این کامیون در مجموع می تواند با احتساب وزن خود باری بیشتر از ۲۷ تن را جابجا کند که نسبت به FL در حدود 9 تن بیشتر است. البته لازم به ذکر است که دو موتور الکتریکی این وسیله نقلیه نیز نقش به سزایی در تحقق این امر داشته اند که مجموع توان آن ها چیزی در حدود 370 کیلووات است.
باتری ارائه شده برای این وسیله نقلیه 200 تا 300 کیلو وات بوده که بنا به نیاز می تواند تا مسافتی بیشتر از 200 کیلومتر را نیز پشتیبانی کند.

FE Electric
FE Electric

فروش Volvo FE Electric در سال 2019 آغاز خواهد شد و گفته می شود که اولین مشتریان این وسیله نقلیه آلمانی های ساکن هامبورگ خواهند بود.
یکی از مدیران ولوو با تایید خبر فروش FE عنوان کرده است که این وسیله نقلیه دارای یک ساختار و بدنه قوی و انعطاف پذیر بوده و در طراحی آن تلاش شده که تمامی فاکتورهای محافظت از محیط زیست نیز اعمال شود. این مدیر ارشد ضمنا توضیح داده است که Volvo FE Electric در انواع مختلفی معرفی و راهی جاده ها خواهد شد. به عنوان مثال شنیده شده یکی از انواع مدل هایی از این کامیون که راهی بازار خواهد شد به یک کابین جمع و جور و نزدیک به سطح زمین مجهز خواهد بود. لازم به ذکر است که این مدل اتاقک ها عموما با راحتی بیشتر راننده در سوار شدن و پیاده شدن از کامیون همراه بوده و سبب تسلط بیشتر او بر شرایط ترافیکی جاده و رفت و آمد سایر خودروها می شوند.

FE Electric
Volvo FE Electric – powertrain with two motors and 2-spead transmission

گفته می شود فضای درون کابین FE نسبت به FL نیز مطلوب تر شده و سر و صدا و ارتعاش کمتری را نیز با خود به همراه دارد. ظرفیت باتری این کامیون می تواند با توجه به نیاز خودرو بهینه سازی شود. به علاوه باتری نیز می تواند از طریق ایستگاه های شارژ سریع و یا ایستگاه های معمولی شارژ شود.
مشخصات اعلام شده از سوی ولوو در مورد این کامیون به شرح زیر است:

  • ظرفیت این کامیون تمام الکتریک چیزی در حدود 27 تن بوده و برای پخش و جمع آوری اجسام و کالای مختلف و حتی زباله درون شهری طراحی شده است.
  • دو موتور الکتریکی این وسیله نقلیه با توان 370 کیلو وات در کنار سیستم انتقال قدرت دو سرعته حداکثر توان ممکن را برای این کامیون برقی فراهم کرده و گشتاوری در حدود 850 نیوتن متر را تولید می کنند.
  • باتری های لیتیوم یونی 200- 300 کیلووات ساعتی که محدوده حرکتی بیشتر از 200 کیلومتر را نیز پشتیبانی می کنند در درون FE جای گرفته است.
  • شارژر خودرو نیز از طریق دو سیستم مختلف شارژ امکان پذیر است. در روش CCS2 جریان مستقیم برق (DC) می تواند حداکثر با قدرتی در حدود 150 کیلووات ساعت باتری را شارژ کند و در روش شارژ کم قدرت، جریان متناوب برق می تواند حداکثر با قدرتی در حدود 22 کیلووات ساعت انرژی مورد نیاز باتری را در اختیار آن قرار دهد.
  • زمان لازم برای پر شدن باتری (از 0 تا 300 کیلووات ساعت) در روش CCS2 در این کامیون در حدود 1.5 ساعت بوده و در روش شارژ کم قدرت تقریبا 10 ساعت می باشد.
FE Electric
FE Electric

کلاس نیلسون، رئیس Volvo Truck در مصاحبه با خبرگزاری ها توضیح داده است که ما با معرفی Volvo FE Electric قصد داریم که یک کامیون های الکتریکی مخصوص مصارف و کارکرد های شهری که بازه حرکتی آن در یک بار شارژ بالای 200 کیلومتر است را ارائه دهیم. در حقیقت ما به دنبال توسعه ناوگان الکتریکی خود در همه زمینه ها و ابعاد بوده و تلاش می کنیم که گام های استراتژیک بیشتری در زمینه توسعه سیستم حمل و نقل الکتریکی برداریم.

این امر در مجموع سبب می شود که شهرها در راستای بهبود کیفیت هوا، کاهش سر و صدای ترافیک و کاهش بارگذاری در ساعتهای پیک قدم بردارند.
جوناس اودرمالم، مسئول خط تولید محصولات Volvo FL و Volvo FE نیز عنوان کرده است که هامبورگ، در سال 2011 به عنوان پایتخت سبز اتحادیه اروپا نامگذاری شده و همین موضوع بیانگر موفقیت های گسترده و تلاش جدی کمپانی های آلمانی واقع در این شهر برای توسعه پایدار وسایل نقلیه برقی است. اما واقعیت این است که این تلاش در حوزه وسایل حمل و نقل عمومی و خودروهای باری حداقل بوده و به همین دلیل ولوو تصمیم گرفته است که اتوبوس ها و کامیون های برقی خود را راهی شبکه حمل و نقل عمومی این شهر کند.

از طرف دیگر جاه طلبی و تقاضای فراوان مسئولان شهری هامبورگ برای چنین امری، این شهر را برای پیاده سازی طرح های آزمایشی به یک انتخاب ایده آل تبدیل کرده است. اودرمالم در ادامه توضیح داده است که راه های ارائه شده توسط ما برای الکتریکی کردن سیستم حمل و نقل عمدتا با توجه به نیاز های هر شهر و شهرستان طراحی می شود. به علاوه ما تقریبا تمامی مسیرها و جاده ها را آنالیز کرده و تلاش می کنیم که خدمات و سرمایه گذاری های مالی خود را در سراسر اروپا گسترش دهیم.

FL Electric
FL Electric
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی