ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فلای بورد
تکنولوژی

مخترع فرانسوی از فرانسه تا انگلیس را با فلای بورد پرواز کرد [تماشا کنید]

«فرانکی زاپاتا»، مخترع فرانسوی و قهرمان سابق جت اسکی سرانجام با فلای بورد منحصر به فردش از عرض کانال مانش عبور کرد. زاپاتا اوایل همین ماه در نخستین تلاشش در حالی که تنها ۱۷ کیلومتر با ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

«فرانکی زاپاتا»، مخترع فرانسوی و قهرمان سابق جت اسکی سرانجام با فلای بورد منحصر به فردش از عرض کانال مانش عبور کرد.

زاپاتا اوایل همین ماه در نخستین تلاشش در حالی که تنها ۱۷ کیلومتر با مقصد فاصله داشت، درون آب سقوط کرد و ناکام ماند. او در کنفرانس خبری پیش از سفر جدیدش با اشاره به این ناکامی به شوخی گفت:

برای کنفرانس بعدی شما را در انگلیس ببینیم اما امیدوارم اینبار خشک تر از دفعه قبل باشم.

زاپاتا در دومین تلاشش راس ساعت ۰۸:۱۵ دقیقه به وقت محلی سوار بر هاوربورد خود از «سانگات» در بندر کاله فرانسه به پرواز درآمد و حدود ۲۰ دقیقه بعد در «سن مارگارت» بندر «دوور» انگلیس به زمین نشست تا به نخستین کسی تبدیل شود که فاصله میان بریتانیا و فرانسه را به این شکل طی می کند.

قهرمان سابق جت اسکی جهان این سفر ۳۵ کیلومتری را با سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت و در ارتفاع بین ۱۵ تا ۲۰ متری انجام داد. ظاهرا دلیل ناکام ماندن او در اولین تلاشش عدم ثبات قایق و سکویی بوده که برای سوخت گیری در نظر گرفته شده بود اما اینبار تیم فرانسوی از قایق و سکویی بزرگتر استفاده کردند. وی که پس از رسیدن به مقصد اشک شادی در چشمانش حلقه زده بود گفت:

پنج شش کیلومتر آخر نزدیک شدن به سواحل بریتانیا برایم لذت محض بود. حالم خوب است و فقط کمی خسته ام چون برای ساختن سکوی بزرگتر روی ۱۶ ساعت کار می کردیم.

فلای بورد فرانکی زاپاتا به ۵ موتور جت در ابعاد کوچک مجهز است و سوخت آن از نفت سفید تشکیل شده که مخزنش در کوله پشتی قرار دارد. این وسیله نقلیه جالب قدرت کافی برای اوج گرفتن تا ارتفاع ۱۵۰ متری و حرکت با سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت را دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی