ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

مراحل نصب دوربین مداربسته

همانطور که می دانیم، سیستم های دوربین مداربسته به عنوان عاملی بازدارنده در وقوع جرایم محسوب می شوند چرا که می توان با نصب دوربین مداربسته، به صورت اصولی و استاندارد، محیط را تحت نظارت و کنترل قرار ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

همانطور که می دانیم، سیستم های دوربین مداربسته به عنوان عاملی بازدارنده در وقوع جرایم محسوب می شوند چرا که می توان با نصب دوربین مداربسته، به صورت اصولی و استاندارد، محیط را تحت نظارت و کنترل قرار داد.

در این مقاله شرایط استاندارد و مراحل نصب دوربین مداربسته، را ارائه خواهیم کرد.

ضرورت نصب دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته در انواع مختلفی طراحی و ارائه شده اند که هریک از آن ها در کاربردی خاص مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به اهمیت و ضرورت نصب آن ها می پردازیم.

  • کنترل تردد خودروها : با نصب دوربین مداربسته پلاک خوان (ANPR) می توان، گزارش دقیقی از تردد خودروها به محل مورد نظر را به دست آورد و یا مانع از ورود خودروهایی با پلاک های نا آشنا به محیط شد. دوربین های حرارتی (Thermal)، نیز در خیابان ها، چهارراه ها و ... نصب می شوند و گزارشات دقیقی از میزان تردد خودروها را به مراکز پلیس ارسال می کنند تا نقاط پر ترافیک شناسایی شوند. همچنین، زمان انتظار چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی برای خودروها و عابرین پیاده، بر آن اساس تنظیم شود.
  • شمارش افراد : با نصب دوربین مداربسته با قابلیت شمارش افراد (People Counting) در ورودی فروشگاه ها و یا گیت های مسافربری، می توان گزارش جامعی از تردد افراد را به دست آورد تا بر آن مبنا، مدیریت بهتری صورت گیرد.
  • اطلاع از رویدادهای محیطی : سیستم های مداربسته ای که اخیرا عرضه می شوند دارای قابلیت های تشخیص حرکت، شناسایی چهره، IVS یا VCA ( قابلیت های هوشمند ) هستند. می توانیم با نصب سیستم دوربین مداربسته با قابلیت مذکور، از تمام رویدادهای محیط مطلع شد و در صورت نیاز بتوان به عنوان منبع قابل استنادی، تصاویر ذخیره شده را به مراکز قضایی ارسال کرد.

نصب دوربین مداربسته چگونه انجام می شود ؟

پس از خرید دوربین مداربسته، مرحله نصب آن است که می بایست بر مبنای استانداردها و توسط نصاب حرفه ای و معتبر انجام شود. در ادامه به توضیح مختصری در خصوص نصب می پردازیم.

  • در ابتدا نیاز است متناسب با نیاز کاربران، نقاط مناسب را برای نصب مشخص کرد تا تمام نقاط محیطی توسط دوربین های مداربسته پوشش داده شود. همچنین می بایست محل قرارگیری دوربین های دام و بولت را نیز مشخص کرد. دوربین های دام، اغلب در کنج دیوار، سقف و محیط های داخلی نصب می شوند. لازم به ذکر است که می بایست دوربین به گونه ای قرار گیرد که میدان دید دوربین در معرض نور مستقیمی قرار نگیرد چرا که ممکن است دید دوربین کور شود.
  • نیاز است که متناسب با نوع دوربینی که تهیه کرده ایم، بستر نصب و کابل کشی را فراهم سازیم. به عنوان مثال : کابل کشی دوربین های بستر کواکسیال بدون قابلیت POC، نیاز به بستر کابل کشی بیشتر دارد. چرا که می بایست کابل جداگانه برای تامین تغذیه و کابلی دیگر برای کابل کواکسیال در نظر گرفت. در صورتی که برای کابل کشی دوربین های تحت شبکه با قابلیت POE، برای هر دوربین یک کابل شبکه ( به منظور تامین تغذیه POE، ارسال و دریافت دیتا ) در نظر می گیریم. سپس ارتباط آن را با یک سوئیچ مرکزی برقرار می کنیم.

می بایست دوربین بر روی سطح سخت و مستحکم غیر فلز، به صورت اصولی و استاندارد نصب شود. اگر سطح مورد نظر از جنس فلز یا هر جسم رسانایی باشد، نیاز است که سطح عایقی بین سطح دوربین و سطح نصب قرار گیرد. چرا که سطوح فلزی، می توانند باعث اختلال در تصاویر یا قطع و وصل شدن دوربین شود.

  • پس از نصب دوربین مداربسته، می بایست تنظیمات سیستم مداربسته انجام شود. این تنظیمات شامل : راه اندازی اولیه، تنظیم تاریخ و سایت، انتقال تصویر، تشخیص حرکت و چهره، قابلیت های هوشمند و ... می شود که می بایست توسط نصاب حرفه ای انجام شود.
  • نیاز است که در انتها، به منظور افزایش امنیت و حریم خصوصی خود، رمز سیستم مداربسته خود را تغییر دهیم و در اختیار افراد غریبه قرار ندهیم.
  • توصیه می گردد نصب دوربین مداربسته، توسط نصاب حرفه ای و یا شخص معتبر انجام شود. حال این سوال مطرح می شود که چگونه می توان به این فرد دسترسی پیدا کرد ؟ می توانید با تماس به نزدیک ترین نمایندگی فراگستر در شهر محل سکونت خود تماس بگیرید تا مراحل نصب سیستم نظارتی شما توسط  نصابی معتبر و حرفه ای انجام شود. شما می توانید با مراجعه به سایت فراگستر، قسمت نمایندگی ها، به لیست نمایندگان فراگستر دسترسی داشته باشید.

کلام آخر در خصوص نصب دوربین مداربسته

با نصب دوربین مداربسته، می توان محیط را تحت کنترل و نظارت بیشتری قرار داد، از جزئیات رخدادهای محیطی مطلع شد. لازم است می بایست مراحل نصب توسط فردی حرفه ای و یا نصاب دوربین مداربسته انجام شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی