ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل چگونه مصرف باتری در iOS 9 را بهینه تر کرده است؟

روز دوشنبه هفته ی قبل مراسم توسعه دهندگان اپل به نام WWDC برگزار شد و طی آن، اپل از پلترم iOS 9 پرده برداشت. جدا از هوشمند سازی داخلی پلتفرم یاد شده، اپل اذعان داشت ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

روز دوشنبه هفته ی قبل مراسم توسعه دهندگان اپل به نام WWDC برگزار شد و طی آن، اپل از پلترم iOS 9 پرده برداشت. جدا از هوشمند سازی داخلی پلتفرم یاد شده، اپل اذعان داشت که این سیستم عامل در خصوص مصرف باتری نیز بسیار بهینه تر عمل می کند و زمانی که کاربران بتوانند در فصل پاییز به آن دسترسی داشته باشند، شاهد عملکرد بهتر باتری خود در آیپد و آیفون هایشان خواهند بود.

یکی از این بهبود ها به واسطه ی سنسور مجاورت (proximity) به iOS اضافه گشته؛ به طور مثال آیفون با پلتفرم جدیدش می توان تشخیص دهد زمانی که آن را روی میز می گذارید، نمایشگر روی میز قرار گرفته یا خیر. در صورتی که نمایشگر رو به میز باشد و کاربر نتواند آن را ببیند، سنسور مجاورت به طور کلی اجازه ی روشن شدن صفحه نمایش هنگام رسیدن نوتیفیکیشن ها را نخواهد داد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

از طرف دیگر، اپل حالتی به نام «Low Power» را به iOS افزوده که با روشن کردن آن، می توانید دست کم تا سه ساعت بیشتر از آیفون یا آیپد خود بهره گیرید. تفاوتی نمی کند چند درصد از حجم باتری شما خالی شده است؛ صرفا به منوی تنظیمات رفته، وارد بخش باتری شوید و سپس Low Power را فعال کنید. از طرف دیگر زمانی که صرفا ۲۰ و ۱۰ درصد از باتری آیفون شما باقی مانده باشد، خود iOS به شما پیام داده و به گوشزد می کند که بهتر است این قابلیت را فعال نمایید.

با فعال کردن حالت یاد شده، iOS تمام سنسور های موبایل شما را غیر فعال می نماید. همچنین حالت همسان سازی برای ایمیل ها و دریافت نوتیفیکیشن از سرویس دهنده های ایمیل نیز از کار خواهد افتاد و در نهایت هم میزان روشنایی نمایشگر نیز اندکی کمتر شده و سرعت خاموش شدن آن نیز در حالتی که از آن استفاده نمی کنید بیشتر می گردد.

تنظیمات حرکتی (Motion) نیز از کار افتاده و در صورتی که از یک پس زمینه ی متحرک استفاده می کنید، آن نیز متوقف می گردد. از سوی دیگر اذعان گشته که سرعت استفاده از شبکه نیز ممکن است دچار تنزل گردد تا در نهایت اپل بتواند ۳ ساعت عمر باتری بیشتری را که به کاربران وعده داده را عملی سازد.

همانگونه که مطالعه نمودید، هیچکدام از ویژگی هایی که باعث می گردند تا iOS 9 بتواند به ۳ ساعت عمر باتری بیشتر دسترسی پیدا کند برای کاربران اندروید تازگی نداشته و آنها قادر بوده اند تا با استفاده از اپلیکیشن های شخص ثالث و یا حالت مصرف کمتر که توسط سازنده تعبیه شده، به چنین قابلیت هایی دسترسی داشته باشند.

اندروید ۵.۰ به شکل پیشفرض مجهز به حالت «ذخیره انرژی» است که با فعال کردن آن، ویبره قطع شده، عملکرد کلی دستگاه و سرعت آن کاهش می یابد و همچنین هماهنگ سازی اپلیکیشن ها نیز متوقف می گردد. کاربر می تواند این قابلیت را به شکل دستی فعال نموده و یا در تنظیمات مشخص نماید که پس از رسیدن باتری به ۱۵ درصد به شکل خودکار شروع به کار نماید. گوگل اذعان دارد که با فعال کردن این ویژگی، کاربران می توانند تا ۹۰ دقیقه بیشتر از دستگاه اندرویدی خود بهره گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (29 مورد)
  • BuBo
    BuBo | ۲۴ خرداد ۱۳۹۴

    ***اندروید ۵.۰ به شکل پیشفرض مجهز به حالت «ذخیره انرژی» است که با فعال کردن آن، ویبره قطع شده ... ***
    یکی از مهمترین نکاتی که تو ذخیره انرژی Lollipop هست و شما یاد نکردین اینه که تو این حالت کل motion ـهای UI حذف میشه.
    گوگل با جدا سازی بخش های مختلف اندی باعث شده بشه خیلی بخش ها رو جداگونه آپدیت کنه یا تحت کنترل در بیاری که این هم یه موردشه، چون Lollipop UI یه App حساب میشه تو اندی ، البته جز APP ـهای جدا نشدنی و سیستمیه

  • مترسک
    مترسک | ۲۴ خرداد ۱۳۹۴

    ببینیم و تعریف کنیم...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی