ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

روتر بلوتوثی که می تواند از فاصله 305 متری با 22 دیوایس ارتباط برقرار کند

با تمام عجیب بودن این مسئله باید بگوئیم که فناوری بلوتوث به عنوان یکی از بهترین روش های ارتباطی میان دیوایس های هوشمند انتخاب شده. شاید دلیلش این باشد که استانداردهای اینترنت اشیا همانند زیگ ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۵ دی ۱۳۹۴ | ۱۷:۲۲

با تمام عجیب بودن این مسئله باید بگوئیم که فناوری بلوتوث به عنوان یکی از بهترین روش های ارتباطی میان دیوایس های هوشمند انتخاب شده. شاید دلیلش این باشد که استانداردهای اینترنت اشیا همانند زیگ بی (Zigbee) یا Z-Wave هنوز با مشکلات فراوانی رو به رو هستند و فناوری وای فای نیز با اینکه رایج است و میان کاربران محبوبیت بالایی دارد اما برای مدیریت کردن چندین دستگاه هوشمند انرژی زیادی مصرف می نماید و چندان مقرون به صرفه نیست.

با توجه به این مسائل و در نظر گرفتن اینکه فناوری بلوتوث در بیشتر وسایل الکترونیک موجود است، بنابراین چندان هم غیرمنطقی نیست که از آن به عنوان یک وسیله ارتباطی ارزان و در دسترس که باتری چندانی هم مصرف نمی نماید، بهره گرفت.

اما، این فناوری هم مشکلات خاص خود را دارد: اول اینکه محدوده تحت پوشش آن بسیار کوتاه است و دستگاه ها باید در کنار هم و حداکثر در فاصله کمتر از یک متری (915 سانتی متر) از هم قرار داشته باشند و در ضمن، بسیاری از دیوایس های مجهز به این فناوری فقط قابلیت اتصال به یک دستگاه دیگر را دارند و نمی توان همزمان چندین وسیله را با هم جفت نمود.

با همه این موارد باید بدانید که خوشبختانه کمپانی Cassia با معرفی روتر بلوتوث 100 دلاری خود به نام Cassia Hub این اشکال را برطرف نموده. به ادعای شرکت سازنده، این دستگاه قادر خواهد بود ارتباط از طریق بلوتوث را تا حداکثر 305 متر فاصله برقرار نماید به طوری که سیگنال های این دستگاه قادر باشند از میان سه دیوار عبور کرده و به وسیله مورد نظر برسند.

همچنین، عملکرد این دستگاه شبیه روترهای وای فای است و می تواند تا 22 دیوایس بلوتوثی را به طور همزمان به هم وصل نماید.

برای استفاده از این محصول به جای ارسال مستقیم پیغام به دستگاه های بلوتوثی یا استفاده از اپلیکیشن های این فناوری می توانید از اپلیکیشن Cassia Hub برای کنترل و مدیریت فایل های ارسالی و دریافتی بهره بگیرید.

از دیگر ویژگی های جالب این روتر این است که وقتی در خانه حضور ندارید نیز می توانید دستگاه های بلوتوثی خود را به وسیله آن کنترل نمائید البته وقتی آن را به روتر وای فای خود هم وصل کرده باشید.

شرکت کاسیا توسط یکی از مهندسان سابق سیسکو به نام Felix Zhao تاسیس گشته که به طور اختصاصی در حوزه طراحی محصولات مبتنی بر وای فای فعالیت می کرده. او برای ساخت این دستگاه بر سه موضوع تاکید داشته تا توانسته یک روتر بلوتوثی واقعی و کاملا کاربردی تولید نماید: آنتن اختصاصی این دستگاه به طور ویژه برای بلوتوث ساخته شده؛ برای افزایش میزان حساسیت به انبوه بلوتوث ها دستکاری و تغییرات ویژه ای در آن صورت گرفته و به قابلیت حذف نویز مجهز شده که کمک می کند تا سیگنال ها بهتر و دقیق تر دریافت گردند.

با تمامی این ویژگی ها، این طور به نظر می رسد که هاب کاسیا برای افرادی که همیشه در استفاده از بلوتوث معمولی مشکل داشته اند بسیار مناسب خواهد بود و محدودیت های موجود را از میان خواهد برداشت اما این دستگاه هم کاستی های خاص خود را دارد. به گفته خود کمپانی مورد بحث با اینکه این وسیله از بسیاری از دیوایس های بلوتوثی موجود پشتیبانی می کند اما برخی از آنها برای بهره گیری از این سیستم به برخی تغییرات تنظیم کننده نیاز دارند.

همچنین باید اشاره کنیم این وسیله برای داشتن عملکرد بهتر نیاز دارد که کمپانی های ساخت گجت های بلوتوثی نیز از فناوری بلوتوث LE (نسلی از بلوتوث که در مصرف انرژی بهینه تر عمل می کند و کم هزینه تر نیز هست) برای محصولات خود بهره بگیرند.

از زمانی که اسپیکر بلوتوث خود را به هاب کاسیا وصل می نمائید، به جای اینکه دستگاه به طور خودکار کاری انجام دهد، شما خودتان با استفاده از اپلیکیشن Cassia می توانید مدیریت موسیقی ها را به عهده بگیرید. این دیوایس در حال حاضر فقط از ساند کلاد و موزیک محلی پشتیبانی می نماید و نه بیشتر. اما سازنده آن اعلام کرده که در حال مذاکره با اسپاتیفای و پاندورا نیز هست و همچنین تلاش می نماید تا پشتیبانی از AirPlay  و کروم کست را نیز به این هاب اضافه نماید. این امر موجب می شود تا کاربر بتواند موسیقی های موردنظرش را به اپلیکیشن های محلی این دو سرویس ارسال نماید.

مشکل Cassia را می توان به اشکال Sonos تشبیه نمود که کاربر فقط می تواند از مواردی استفاده کند که اپلیکیشن اختصاصی دستگاه از آنها پشتیبانی می کند.

در آخر هم جا دارد یادآوری نمائیم این محصول تازه معرفی شده و هنوز جای زیادی برای رفع اشکالات احتمالی آن وجود دارد. در ضمن، با وجود تمامی ایرادهایی که در بالا هم به آن اشاره نمودیم، این هاب توانسته تا اندازه زیادی مشکل ارتباطی دیوایس های بلوتوثی را برطرف نموده و بدون نیاز به نزدیکی دستگاه ها، یک فایل را میان حداکثر 22 دیوایس به وطر همزمان به اشتراک بگذارد.

اگر مشتاق خرید هاب Cassia هستید باید بدانید از همین امروز پیش فروش می شود و احتمالا در سه ماهه نخست سال جاری میلادی به دست خریداران خواهد رسید.

این کمپانی همچنین لوازم جانبی بلوتوثی متنوعی نیز عرضه نموده که اسپیکر (10 دلار)، لامپ های LED چند رنگ (30 یا 80 دلار برای سه بسته) و پریز هوشمند (30 دلار) را شامل می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی