ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت دیگری نیز ماسک را به عنوان اسپانسر رقابت طراحی هایپرلوپ همراهی می کند

هایپرلوپ یکی از دو استارتاپ مستقر در لس آنجلس است که روی ساخت نوعی سیستم آینده نگرانه برای حمل و نقل کار می کند و امروز اعلام کرد که از اواخر همین ماه، در رقابت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ دی ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

هایپرلوپ یکی از دو استارتاپ مستقر در لس آنجلس است که روی ساخت نوعی سیستم آینده نگرانه برای حمل و نقل کار می کند و امروز اعلام کرد که از اواخر همین ماه، در رقابت طراحی این سیستم به عنوان حامی مالی به ایلان ماسک ملحق خواهد شد. این شرکت همچنین اعلام کرد که 150 هزار دلار را در جوایز تیم های برنده بر عهده می گیرد.

تا پایان ماه ژانویه امسال، (یعنی همین ماهی که در آن به سر می بریم) بیش از 1000 دانش آموز دبیرستانی و دانشگاهی به سمت دانشگاه A&M تگزاس سرازیر خواهند شد تا طرح های خود برای هایپرلوپ را به این رقابت ارائه نمایند.

این طرح ها در واقع با در نظر داشتن چشم انداز افسانه ای ماسک از نوعی وسیله نقلیه تهیه شده اند که شکلی شبیه به لوله دارد و قادر است با سرعتی بالغ بر 1200 کیلومتر بر ساعت شهرهای مختلف آمریکا را به یکدیگر متصل نماید.

جاش جیگل، نایب رئیس بخش طراحی و تحلیلگر شرکت هایپرلوپ تِک، اظهار داشت که این کمپانی از آن جهت اسپانسری رویداد یاد شده را بر عهده گرفته است که نسل بعدی استعدادهای مهندسی را شناسایی کرده و ایده ساخت هایپرلوپ را به واقعیت بدل نماید.

جیگل در مطلبی اینچنین گفت: در اختیار داشتن روشن ترین ذهن های فردا برای طراحی وسایل نقلیه آینده نگرانه در این رویداد بهترین راه برای حصول اطمینان از موفقیت هایپرلوپ است.

او ادامه داد: من از زمانی که یک دانشجوی رشته مهندسی بودم تا به امروز می دانم که این رقابت ها واقعا به انسان یاد می دهند چطور در عمل هم یک مهندس باشد و چگونه مفاهیم فرا گرفته شده در کلاس های درس را به دنیای واقعی بیاورد.

اما در حال حاضر، ظاهرا همین «دنیای واقعی» بزرگ ترین مانع پیش روی هایپر لوپ است. هایپرلوپ تک و همچنین استارتاپ دیگری که در این زمینه فعالیت دارد (Hyperloop Transportation Technologies) هر دو با موانع مختلفی برای پیاده سازی ایده های خود در دنیای واقعی روبرو هستند که از آن جمله می توان به دریافت مجوز، پیدا کردن سرمایه گذار، متقاعد کردن قانونگذاران و کسب و موافقت آنها برای فرستادن انسان به داخل تیوب های طولانی و پلاستیکی با سرعتی معال دو برابر صوت اشاره کرد.

حالا هر دوی این استارتاپ ها در تلاشند تا نمونه ای واقعی و عملیاتی از این وسیله نقلیه را تا پایان امسال بسازند و امید دارند که با آزمایش موفقیت آمیز دستگاه طراحی شده خود، موجی از توجهات مثبت را به سمت خود جلب نمایند و سرمایه گذاران را به مشارکت در این پروژه علاقمند نمایند.

شرکت هایپر لوپ تک آنطور که در ابتدای این مطلب گفته شد قرار است که مبلغ 150 هزار دلار را بابت جایزه به این رقابت اختصاص دهد و این یعنی، تیم برنده جایزه ای معادل با 50 هزار دلار را دریافت می کند و سایر گروه هایی که به دور نهایی رسیده باشند نیز هر یک 20 هزار دلار می گیرند.

تیم برنده همچنین شانس آن را می یابد که دوره های آموزشی ویژه ای را در شرکت هایپرلوپ بگذراند و این علاوه بر جوایزی است که ماه گذشته اعلام شد و عبارتند از شانس «ساختن و آزمایش نمونه اولیه از هایپرلوپ تیم برنده در نخستین مسیر آزمایشی طراحی شده توسط اسپیس اکس» که در نزدیکی مقر اصلی اش در Hawthorne کالیفرنیا قرار دارد.

گفتنی است که شرکت Hyperloop Transportation Technologies نیز قرار است به عنوان اسپانسر برخی از تیم های شرکت کننده در این رقابت ظاهر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی