ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
کتاب One
تکنولوژی

کتاب One، خوشامدگویی منحصر به فرد مایکروسافت به کارمندان انتقالی نوکیا

در ماه هایی که به تصاحب کسب و کار تلفن های نوکیا توسط مایکروسافت مانده بود، هر دو شرکت به سراغ کمپانی رسانه ای TCOLondon رفتند تا به طور مخفیانه، یک کتاب منحصر به فرد ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۴:۴۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در ماه هایی که به تصاحب کسب و کار تلفن های نوکیا توسط مایکروسافت مانده بود، هر دو شرکت به سراغ کمپانی رسانه ای TCOLondon رفتند تا به طور مخفیانه، یک کتاب منحصر به فرد برای تقدیم به ۲۰ هزار کارمند انتقالی نوکیا به مایکروسافت، تهیه کنند.

این کتاب ۱۲۸ صفحه ای در لندن ویرایش و صفحه آرایی شد و سپس به ۹۰ شهر در ۵۳ کشور دنیا رفت تا آن افراد را به نوعی غافلگیر کند. کتاب گرامی داشت تاریخ غنی و مشترک نوکیا و مایکروسافت است، شامل نوشته هایی درباره نوکیا و ریشه های آن در یک  کارخانه کاغذ، و مایکروسافت و ریشه های اش در نیومکزیکو.

تصاویر استفاده شده برای صفحه آرایی کتاب نیز دامنه گسترده ای دارند. از اولین تماس تاریخ با استفاده از تلفن همراه (GSM) گرفته تا نمایش اتاق جراحی که در آن از سنسور کینکت استفاده می شود.

نوکیا و مایکروسافت در میانه دسامبر به سراغ TCOLondon رفتند و زمان بندی اولیه، آماده سازی کتاب برای ۱ فوریه بود. اما تعویق نهایی سازی خرید بخش تلفن نوکیا، باعث شد ۲ ماه ارسال آن به تاخیر بیفتد. وقتی آماده شد، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، شخصا برای دادن کتاب به رییس جمهور فنلاند، آقای سالی نینیستو به این کشور سفر کرد.

در ادامه مطلب برگ هایی از این کتاب ورق خورده اند. با دیجیاتو همراه باشید.

تاریخچه مایکروسافت و نوکیا در یک صفحه.
تاریخچه مایکروسافت و نوکیا در یک صفحه.
مایکروسافت و نوکیا
این کتاب ۱۲۸ صفحه ای که One نام دارد، گرامی داشتی است برای پیوستن بخش تلفن نوکیا به مایکروسافت.
مایکروسافت و نوکیا
تاریخچه ای برای اولین های مایکروسافت و نوکیا با جزئیات زیبا.
مایکروسافت و نوکیا
اولین تماس GSM دنیا در سال ۱۹۹۱ با تلفنی ساخت نوکیا انجام شد.
گرامی داشت ریشه های فنلاندی نوکیا با کوله پشتی ها و کوه ها.
گرامی داشت ریشه های فنلاندی نوکیا با کوله پشتی ها و کوه ها.
مایکروسافت و نوکیا
هدف اولیه مایکروسافت، قرار دادن یک کامپیوتر بر روی هر میز و در هر خانه بود.
مایکروسافت و نوکیا
جراحان از سنسور کینکت استفاده می کنند. چیزی که مایکروسافت در آگهی مسابقه سوپر بول هم به آن اشاره کرد.
مایکروسافت و نوکیا
اولین تلفن دستی نوکیا Mobira Cityman نام داشت. اسم خودمانی اش Gobra بود که به عکس میخائیل گورباچف حین مکالمه با آن بر می گشت.
بعضی از طرح های کتاب که به تاریخچه دو شرکت مربوط هستند.
بعضی از طرح های کتاب که به تاریخچه دو شرکت مربوط هستند.

مایکروسافت و نوکیا

مایکروسافت و نوکیا

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (38 مورد)
  • سینا (یه کاربر سابق نارنجی)
    سینا (یه کاربر سابق نارنجی) | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳

    چه قدر جلد کتابش زیبا طراحی شده.

  • حسین (من عاشق اپلم)
    حسین (من عاشق اپلم) | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳

    ممکنه که مایکروسافت الان در صدر کمپانی ها جای نداشته باشه ولی از نظر کیفی بنظرم بهترین کمپانی جهان هست. همه کارهاشون درست و به جا و دقیقه.

    • DJ DOUBLE
      DJ DOUBLE | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳

      مایکروسافت همچنان بزرگترین کمپانی نرم افزاری جهانه
      همیشه تو هر لیستی نگاه از لیست رضایت کیفی مردم از محصولات تا لیست نوآورترین ها و استفاده کننده انرژی سبز و ... همیشه نام مایکروسافت اون بالا ها هست

    • مهدیار
      مهدیار | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳

      به به حسین آقا، دلمون تنگ شده بود واست؛ راست این‌قد اپل اپل کردی ما رو هم اپلی کردی! الان با آیپد ایر دارم کامنت می‌ذارم ;)

      • حسین (من عاشق اپلم)
        حسین (من عاشق اپلم) | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳

        سلام. ما هم دلمان براتون تنگ شده بود. کلا دل همه واسه همدیگه تنگ شده.
        من کجا اپل اپل کردم؟؟!! کلا سعیم در این بود که حقیقت رو بگم. (البته از نظر خودم )

        • مهدیار
          مهدیار | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳

          و واقعاً هم حقییقت رو گفتی، بهم ثابت شد

  • amir5142
    amir5142 | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳

    حالا اگه میشه ویرایش نظرا رو هم اضافه کن

  • nima
    nima | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳

    این است تاریخ نوکیا...(چراهمه میخوان به نوعی هی بگن کاربر سابق نارنجی بودن ،بابا به خدا ما هم کاربر خاموشش بودیم دیگه این کارا چه معنی میده)

    • سینا (یه کاربر سابق نارنجی)
      سینا (یه کاربر سابق نارنجی) | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳

      نیما جان اگه منظورتون منم که من اسممو اینجوری انتخاب کردم که با دو تا دیگه از کاربرا که اسمشون سینا بود قاطی نشم وگرنه هدف دیگه ای نداشتم.
      :)

      • nima
        nima | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳

        نه دوست عزیز،منظورم به شخص شما نبود که بی احترامی بشه،تعداد بیشتری این کارو کردند.

  • amir5142
    amir5142 | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳

    عاقا نیما دستتون درد نکنه دیروز گفتیم واسه نظرا امتیاز بندی بزار دمت گرم گذاشتی <3

  • سینا (یه کاربر سابق نارنجی)
    سینا (یه کاربر سابق نارنجی) | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳

    جالب تر بود اگه قالب کتابو به شکل نوکیا 1100 می ساختن.
    هیییی چه خاطره هایی که با نوکیا نداشتیم . نوکیا به روزای اوجت برگرد.
    :(

  • amir5142
    amir5142 | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳

    دیجیاتو تو هم مقاله ای بده بیرون از سرنوشت بچه های نارنجی :(

  • سینا (یه کاربر سابق نارنجی)
    سینا (یه کاربر سابق نارنجی) | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳

    کار جالبی بود.
    اینطوری یاد نوکیا زنده می مونه.
    دیجیاتو مطالبت تکه بخدا.

    • HEXER
      HEXER | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳

      به ببین کی اینجاست
      آقا ســــــــــــینا
      طرفدار 2 آتیشه سامسونگ
      یادش بخیرچقدر بات کلکل داشتم :دی

      • سینا (یه کاربر سابق نارنجی)
        سینا (یه کاربر سابق نارنجی) | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳

        دوست عزیز اشتباه گرفتی.

      • برهان ... نارنجی دوست
        برهان ... نارنجی دوست | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳

        کتابش چاپ عمومی میرسه؟!

  • HEXER
    HEXER | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳

    خوشامد گویی =))
    هـــــــــــــــــــــهه
    امیدوارم نام نوکیا از بین نره
    ویندوزفون با نوکیا گره خورده
    مایکروسافت اگر میخوای باور کنیم این خوشامدگوییت صادقانه بوده نام نوکیا رو حذف نکن:)

  • مرد هسته ای
    مرد هسته ای | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳

    خوب مایکروسافت خوشحاله ها!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی