ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا این اولین نگاه به رابط کاربری “اندروید در خودرو” است؟ [ویدیو]

در جریان CES 2014 گوگل و انویدیا اعلام کردند که با مشارکت شرکت های خودرو ساز «جنرال موتورز، هوندا، آئودی، و هیوندای» Open Automotive Alliance را شکل می دهند؛ بنیادی برای خودروهای هوشمند آینده. هنوز هیچ ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۴ خرداد ۱۳۹۳ | ۲۳:۱۶

در جریان CES 2014 گوگل و انویدیا اعلام کردند که با مشارکت شرکت های خودرو ساز «جنرال موتورز، هوندا، آئودی، و هیوندای» Open Automotive Alliance را شکل می دهند؛ بنیادی برای خودروهای هوشمند آینده. هنوز هیچ جزئیاتی درباره این همکاری که هدف از آن آوردن اندروید به درون خودروها است اعلام نشده اما به نظر می رسد، ما اولین فرصت برای دیدن رابط کاربری آن را به دست آورده ایم. البته همیشه باید حاشیه ای از عدم اعتماد به شایعات را در نظر گرفت.

مدیرعامل و رئیس انویدیا آقای جن-سان هوانگ، اتومبیل ها را به شکل یک پلتفرم می بیند که می توانند "شکل نهایی کامپیوترهای موبایل" باشند، او اشاره می کند که "با استفاده از چیپ های اَبر رایانشی، خودروهای آینده می توانند رویاهای ما را از علمی-تخیلی به دست یافتنی تبدیل کنند."

تا به حال هیچ اثری از رابط کاربری و مشخصات آنچه در اینجا "اندروید در خودرو" می نامیم، لو نرفته بود. اما طبق شایعات، قرار است این پلتفرم داخل خودرو ۴ حوزه را پوشش دهد: «مسیریابی، موسیقی، تلفن و جستجو.» ما توضیح جامعی از جوانب مختلف "اندروید در خودرو" نداریم و فعلا فقط ۳ ویدیوی کوتاه از رابط کاربری به بیرون درز کرده که البته، میزان قابل وثوق بودن آنها به نقل از منبع، ۷ از ۱۰ است.

طبق شنیده ها، اپلیکیشن های مستقل نیز قابل عرضه برای اندروید در خودرو خواهند بود، اما چگونگی دانلودشان مشخص نیست. اپلیکیشن هایی مثل Spotify  وAudible از ابتدا همراه با "اندروید در خودرو" خواهند بود، البته با اینترفیس های مناسب خودرو، یعنی با تعامل فیزیکی حداقلی.

در زیر سه ویدیوی کوتاه از رابط کاربری منتسب به Android in the Car را می بینید که به ترتیب «جستجوی صوتی، تماس تلفنی و ارسال پیام» با استفاده از این پلتفرم داخل خودرو را نشان می دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • عبداله احمدی (galaxy)
    عبداله احمدی (galaxy) | ۵ خرداد ۱۳۹۳

    خوبه ولی من خوب نفهمیدیم که میشه برنامه های موبایلم روش اجرا کرد یا نه ؟

  • farshid_salek
    farshid_salek | ۵ خرداد ۱۳۹۳

    یه سوال بی ربط خبری از touch wiz جدید برای s4 و note 3 نیست هیچ جا؟

  • a.mohammadi
    a.mohammadi | ۵ خرداد ۱۳۹۳

    بیا حالا خودروی ملی منم هوشمنده خیر سرش فقط در باز باشه میگه درب خودرو باز است و انتهاش دیگه روغن کم شه اعلان میکنه البته احتمالش هست با این همه پیشرفت ایران خودرو نقش جی ال ایکس رو ایفا کنه و این سیستم هوشمند رو نیمه هوشمند کنه و چند سال دیگه تو تولیداتش قرار بده و نسل ایرانیها رو منقرض کنه!! اما از بحث خارج نشیم هر روز که میاد رانندگی داره اسونتر میشه البته برا پولداراش به قول بابا بزرگم زود به دنیا اومدیم!!!!!

  • داوود
    داوود | ۴ خرداد ۱۳۹۳

    هوندا که هست، امیدوارم مرسدس بنز و تویوتا هم به این بنیاد بپیوندند که جمع خوبان، جمع باشه

  • او
    او | ۴ خرداد ۱۳۹۳

    خطرناکه بابا!این هکرای کلاه مشکی ویروس میروس میریزن رو ماشین آدمو میفرستن ته دره!ولی جدا جای سایپا تو لیست این کمپانیا خالیه!! ;))

مطالب پیشنهادی