ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی اکسپریا زد ۲ سونی sony xperia z2 review موبایل mobile
موبایل

بررسی دیجیاتو: سونی اکسپریا زد ۲؛ زیبا همچون بلور، سنگین همچون آهن

شرکت سونی [تاریخچه] در ۲ سال اخیر، در طراحی و ساخت تلفن هوشمند و تبلت به یک فرم دست یافته که لااقل از نظر خودش ایده آل است و بسیاری کاربران نیز آن را می ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۵ خرداد ۱۳۹۳ | ۲۳:۱۳

شرکت سونی [تاریخچه] در ۲ سال اخیر، در طراحی و ساخت تلفن هوشمند و تبلت به یک فرم دست یافته که لااقل از نظر خودش ایده آل است و بسیاری کاربران نیز آن را می پسندند. فرمی از جنس شیشه با سطوح صاف و صیقلی، چارچوب قدرتمند فلزی، پورت های مخفی زیر درپوش های با کیفیت، و البته دکمه گرد معروف، Power. البته اینها فقط بخشی از هنر ژاپنی ها است. بخش دیگر جادو، در محیط نرم افزاری و رابط کاربری گرافیکی قرار دارد. سونی رابط کاربری اندروید را مینیمال می پسندد ولی در عین حال، از کاربران و منتقدین بسیار آموخته و درس ها را در محصول جدید خود پس داده.

ژاپنی ها استاد کار با فلز هستند. هنوز که هنوز است هیچ روش ساخت صنعتی به پای ساخت سنتی شمشیر های سامورایی نرسیده. اما در دنیایی که هر روز بیشتر جهانی می شود، آنها دارند از استعدادهای دیگر کشورها هم استفاده می کنند تا هنر سخت و آینه گونه شان را به روحی پر جان مزین نمایند و بیشتر در ذهن کاربران رسوخ کنند.

سونی برندی است در حال احیا از طریق تمرکز بر بازار پویای موبایل. آیا جایگاهی در خور در دنیای آینده خواهد داشت؟ این را بررسی به بررسی می توان سنجید. در این بررسی، با دیجیاتو و سونی اکسپریا زد ۲ همراه باشید.

 طراحی

بررسی اکسپریا زد ۲ سونی sony xperia z2 review موبایل mobile

Xperia Z2 محصولی شیک و مجذوب کننده است. این دستگاه با ترکیب آهن و شیشه مجموعه ای قابل احترام را تشکیل داده که حس بسیار خوبی را به کاربر منتقل می کند. قاب اطراف دستگاه با دقت بالایی صیقل خورده و ظاهری چشم نواز به پرچمدار جدید سونی بخشیده است.

اگر جملات بالا برایتان آشنا بود، باید اعتراف کنیم که ما عین آن را در چند بررسی دیگر از محصولات سونی نیز به کار برده بودیم. از دستمان ناراحت نشوید، ما قصد کپی پیست کردن نداریم، اما وقتی که سونی یک زبان طراحی مشترک را در چندین محصول به کار می برد، قلم ما نیز سرانجام تسلیم می شود.

بررسی اکسپریا زد ۲ سونی sony xperia z2 review موبایل mobile

زبان طراحی OmniBalance برای اولین بار در Xperia Z مورد استفاده قرار گرفت و از آن زمان به بعد در محصولات متعددی از جمله Z1 , Z1 Compact , T2 Ultra , Z ultra پدیدار گردید. OmniBalance فلسفه ای زیبا در طراحی است، که به لطف استفاده های متعدد سونی، اکنون دیگر از آن جادوی سابق برخوردار نیست.

Z2 اگرچه دستگاهی زیبا و چشم نواز است، اما دیگر مانند Xperia Z و حتی Z1 شما را شگفت زده نمی کند. سونی در طراحی پرچمدار جدید ترجیح داده به جای ریسک کردن و استفاده از طرحی نو، همان فرمولی را دنبال کند که در سالیان اخیر توانسته فروش خوبی را برایش به همراه بیاورد.

بررسی اکسپریا زد ۲ سونی sony xperia z2 review موبایل mobile

ترکیب آلومینیوم و شیشه و صد البته نمایشگری ۵.۲ اینچی، Z2 را به یک دستگاه نسبتا سنگین تبدیل کرده است. اگر می خواهید وزن ۱۶۳ گرمی این محصول را با رقبایش مقایسه کنید، باید بدانید که گلکسی اس ۵ تنها ۱۴۵ گرم و HTC One M8 نیز ۱۶۰ گرم را بر روی باسکول از خود به ثبت رسانده اند.

هرچند که Z2 دستگاهی به نسبت سنگین به حساب می آید، اما سونی تلاش فوق العاده ای را جهت کاهش وزن آن در مقایسه با Z1 انجام داده است. پرچمدار جدید سونی در حالی در مقایسه با مدل قبل ۷ گرم سبک تر شده، که رشدی ۰.۲ اینچی در نمایشگرش داشته و ابعادی بزرگتر دارد. این موضوع نشان می دهد که سونی به خوبی بازخورد کاربران نسبت به وزن زیاد Z1 را دریافت کرده و تلاش نموده تا حد امکان آن را برطرف نماید.

بررسی اکسپریا زد ۲ سونی sony xperia z2 review موبایل mobile
اکسپریا زد۲ در کنار HTC One M8

سونی در تمام محصولاتی که در چند سال اخیر تولید نموده، علاقه عجیبی را به Bezel ها یا همان حاشیه های کناری نمایشگر نشان داده. هرچند که این حاشیه ها در مقایسه با Z1 کمتر شده اند، اما هنوز هم وقتی دستگاه در کنار دیگر رقبایش قرار می گیرد، حاشیه های زیاد در بالا و پایین نمایشگر به شدت توی ذوق می زنند.

حاشیه های زیاد نه تنها زیبایی محصول را تحت تاثیر قرار می دهند، بلکه بر روی ابعاد دستگاه نیز تاثیر گذار هستند. Z2 با طول ۱۴۶.۸ و عرض ۷۳.۳ میلی متر، موبایل نسبتا بزرگی به حساب می آید. چنین ابعادی مشخصا بر روی ارگونومی دستگاه نیز تاثیر گذار هستند و باعث می شوند Z2 آنطور که باید و شاید در دست راحت نباشد. البته بخشی از مشکل ارگونومی این دستگاه به پشت کاملا تخت آن بر می گردد که باعث ایجاد فاصله ای بین قالب دست و بدنه محصول می شود

بررسی اکسپریا زد ۲ سونی sony xperia z2 review موبایل mobile
مقایسه ضخامت زد۲ با اس۵. پرچمدار سامسونگ ۰.۱ باریک تر است و ۸.۱ میلیمتر ضخامت دارد

اگر بخواهیم نگاهی به اطراف دستگاه بیندازیم خواهید دید که در سمت راست دکمه های پاور و کنترل صدا در کنار محفظه حافظه جانبی Micro-SD قرار گرفته. در این بخش همچنین دکمه فیزیکی دوربین نیز دیده می شود. در سمت چپ اما دکمه ای قرار ندارد و تنها محفظه سیم کارت و پورت Micro-USB در کنار محفظه اتصال به داک، تعبیه شده است. بخش اتصال به داک کمی فرو رفتگی را در بدنه Z2 ایجاد کرده که هنگام نگه داشتن دستگاه، انگشت شما دقیقا بر روی همین فرو رفتگی قرار می گیرد و ممکن است اندکی باعث آزار شود.

Z2 دارای دو اسپیکر استریو در بالا و پایین صفحه نمایش است. جایگیری اسپیکرها به دستگاه کمک می کند تا صدای تولیدی مستقیما به سمت شما پرتاب شود و از این طریق راحت تر به گوش برسد. کیفیت این اسپیکر ها بسیار قابل قبول است و اکنون صدای به مراتب شفاف تری در مقایسه با Z1 تولید می شود. صدای Z2 به قدر کافی بلند است، اما همچنان در مقایسه با اسپیکر های قدرتمند One M8 و تکنولوژی BoomSound، اندکی ضعیف تر برآورد می شود.

نمایشگر

بررسی اکسپریا زد ۲ سونی sony xperia z2 review موبایل mobile

هنگامی که سونی Xperia Z را معرفی کرد، نمایشگر ضعیف آن انتقادات بسیاری را برانگیخت و نگرانی طرفداران این کمپانی قدیمی را با خود به همراه داشت. اما خوشبختانه ژاپنی ها رفته به رفته نمایشگر خود را در مدل های مختلف بهبود بخشیدند و با به کارگیری مهارت خود در تلویزیون سازی و تکنولوژی های مربوط به آن، سرانجام توانستند نمایشگری تولید کنند که از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار باشد. Xperia Z2 دارای همان نمایشگر است.

صفحه نمایش پرچمدار جدید سونی ابعادی ۵.۲ اینچی دارد و از کیفیت 1080p بهره می برد. در این نمایشگر از تکنولوژی Triluminos IPS استفاده شده و تراکم پیکسل آن در هر اینچ ۴۲۴ ppi برآورد می شود. شفافیت این صفحه بی نظیر است و شما هرچقدر هم که به آن نزدیک شوید نمی توانید پیکسل ها را تشخیص دهید. به لطف پنل IPS ، اکسپریا زد۲ از زاویه دید بسیار بالایی هم برخوردار است و در حالت های مختلف دچار رنگ پریدگی نمی شود.

شاید کنتراست نمایشگر سونی به پای Super AMOLED های سامسونگ نرسد، اما باز هم زد۲ رنگ های دقیق و با طراوتی را به تصویر در می آورد. اگر به دنبال کنتراست بیشتر هستید، با فعال کردن موتور X-Reality می توانید در تصاویر و ویدیو های خود رنگ های گرم تری را در اختیار داشته باشید.

بررسی اکسپریا زد ۲ سونی sony xperia z2 review موبایل mobile
عملکرد ضعیف نمایشگر زد۲ در زیر نور مستقیم خورشید

قسمت ناامید کننده نمایشگر زد۲، عملکرد آن در زیر نور مستقیم آفتاب است. حتی اگر میزان روشنایی نمایشگر را تا انتها زیاد کنید، باز هم کار کردن با زد۲ در محیط های باز و زیر نور خورشید، آسان نخواهد بود. هنگامی که برای عکاسی با دوربین این دستگاه به بیرون رفته بودیم، به سختی می توانستیم کادر بندی خود را بر روی صفحه مشاهده کنیم و در بسیار اوقات مجبور بودیم با حدس و گمان کار را پیش ببریم.

سخت افزار

بررسی اکسپریا زد ۲ سونی sony xperia z2 review موبایل mobile

کؤالکام در طول سالیان اخیر آنقدر خوب کار کرده است که اکنون هر پرچمداری در بازار، قلب تپنده خود را به دست این شرکت بسپارد. اکسپریا زد۲ از پردازنده چهار هسته ای Snapdragon 801 با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز استفاده می کند و در کنار آن نیز برای اجرای هرچه روانتر، رمی ۳ گیگیابایت را در نظر گرفته است.

نتیجه بنچ مارک Antutu در راست و Quadrant در چپ
نتیجه بنچ مارک Antutu در راست و Quadrant در چپ

پرچمداران اکنون در دوره ای قرار دارند که توانشان از فشاری که نرم افزار ها به آنان وارد می کنند، بسیار بیشتر است. لذا مساله سرعت و کند بودن در چنین سطحی بی معنی است. زد۲ هم مانند سایر پرچمداران، اندروید را به روانی هرچه تمام تر اجرا می کند. هرچند که به لطف رابط کاربری سبک سونی، حتی از مکث های کوچک هم در این سامورایی خبری نیست. پردازش گرافیکی زد۲ برعهده Adreno 330 گذاشته شده است. این پردازشگر در کمال شایستگی از پس اجرای سنگین ترین بازی های اندروید بر می آید، و تجربه روان و لذت بخشی را از خود بر جای می گذارد.

زد۲ دارای تنها یک مدل با حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت است که البته در صورتی که به فضای بیشتری جهت ذخیره کردن فایل های خود نیاز داشتید، می توانید از یک کارت حافظه MicroSD استفاده کنید و تا ۱۲۸ گیگابایت دیگر را به دستگاه خود اضافه نمایید. در این بخش باید اشاره کنیم که از ۱۶ گیگابایت فضای اعلام شده توسط شرکت، تنها ۱۱.۵ گیگابایت به عنوان فضای خالی در اختیار کاربر قرار می گیرد.

در نهایت اگر بخواهیم به سایر قابلیت های سخت افزاری زد۲ اشاره کنیم باید از گیرنده رادیو و رابط NFC نام ببریم. این محصول همچنین از تکنولوژی MHL 3 جهت اتصال به تلویزیون پشتیبانی می کند و پورت USB آن دارای قابلیت OTG است.

مقاومت در برابر آب

بررسی اکسپریا زد ۲ سونی sony xperia z2 review موبایل mobile

زد۲ جدیدترین غواص سونی است که با برخورداری از استاندارد IP58 می تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱ متری آب دوام بیاورد. سونی به مرور پیشرفت های بسیاری در راستای مقاوم سازی محصولات خود در برابر آب و گرد و غبار کرده است. برای مثال برای اولین بار در Z1 شاهد بودیم که جک ۳.۵ میلیمتری هدفون بدون هیچگونه درپوشی بر روی بدنه دستگاه قرار گرفت. اکنون در Z2 کار کردن با نمایشگر خیس بسیار بهبود یافته است. معمولا هنگامی که دستگاه خیس می شود، نمایشگر آن غیر قابل استفاده می گردد، اما سونی موفق شده در زد۲ این مشکل را تا حد بسیاری حل نماید. هرچند که هنوز هم وقتی به صورت کامل در زیر آب قرار می گیرید، لمس نمایشگر غیر ممکن است.

نکته مثبت دیگری که در رابطه زد۲ وجود دارد، تعبیه دکمه فیزیکی دوربین بر روی بدنه آن است. شاید این قابلیت در خشکی چندان پر استفاده نباشد، اما هنگامی در آب و حتی زیر آب قرار میگیرد، این دکمه تنها راه شما برای به ثبت رساندن تصاویر است.

دوربین

بررسی اکسپریا زد ۲ سونی sony xperia z2 review موبایل mobile

سخت افزار دوربین زد ۲ از نسل قبلی به آن ارث رسیده است. زد ۱ یکی از بهترین دوربین های موبایل را دارا بود و اکنون میراث خود را برای برادر جدید به جای گذاشته.

اکسپریا زد ۲ دوربینی با قابلیت روشن سازی پس زمینه (BSI) دارد. همه چیز سنسور از میانگین صنعت تلفن های هوشمند بالاتر است. سنسور Exmor RS با اندازه ۱/۲.۳ اینچ (۷۰٪ بزرگتر از استاندارد ۱/۳ اینچ)، سیستم لنز G زاویه باز ۲۷ میلیمتری سونی را جلوی خود دارد که گشادگی دهانه آن f/2.0 است و از پردازشگر تصویر BIONZ نیز بهره می برد. بزرگترین اندازه عکس این دوربین ۵۲۴۸ در ۳۹۳۹ پیکسل با نسبت ۴:۳ است و البته دست شما باز خواهد بود تا رزولوشن های دیگری را برای عکاسی استفاده کنید، و مثلا عکس های ۸ مگاپیکسلی با نسبت ۱۶:۹ بگیرید.

در یک کلام می توان گفت که تصاویر ثبت شده توسط زد ۲ دارای جزییاتی در حد بالا هستند و از کنتراست رنگ مطلوبی بهره می برند. این دوربین همچنین با بهره گرفتن از سنسور بزرگش، حداکثر نور ممکن را از محیط جذب می کند و به همین خاطر در محیط های بسته عملکرد خوبی را بروز می دهد.

نمونه عکس گرفته شده با حالت Superior Auto
نمونه عکس گرفته شده با حالت Superior Auto

حالت Superior Auto کلیه تنظیمات را به بهترین نحو بر اساس شرایط محیط، انجام می دهد و حتی به صورت خودکار عکس ها را در حالت HDR به ثبت می رساند. اما متاسفانه همچون زد ۱، این بار هم زمانی که دوربین در حالت Superior Auto قرار دارد، تنها می توان عکس هایی ۸ مگاپیکسلی را گرفت و برای ثبت تصاویر ۲۰ مگاپیکسلی باید حتما دوربین را بر روی حالت Manual قرار داد. البته باید اشاره کرد که عکس های ۸ مگاپیکسلی همان کیفیتی که کمی بالاتر از آن صحبت کردیم را دارا هستند، ولی طبیعتا در مقایسه با تصاویر ۲۰ مگاپیکسلی، از جزییات کمتری بهره می برند. اگر قصد دارید بعدا در تصاویر خود زوم کنید و می خواهید به راحتی سوژه های دور دست را ببینید، توصیه می کنیم حتما دوربین را بر روی حالت Manual قرار دهید.

در حالی که بیشتر سازندگان در حال حرکت به سمت استفاده از فلش های دو گانه هستند، سونی همچنان بر یک فلش LED وفادار مانده. این وفاداری باعث شده عملکرد زد۲ در تاریکی تحت تاثیر قرار بگیرد و در بعضی شرایط نور کافی و با کیفیت جهت ثبت تصاویر تولید نشود.

بررسی اکسپریا زد ۲ سونی sony xperia z2 review موبایل mobile

زد ۲ بر روی بدنه خود از دکمه فیزیکی شاتر برای ثبت تصاویر بهره می برد. این دکمه از برجستگی قابل قبولی برخوردار است و عملکردی دو مرحله ای دارد،‌ بدین معنا که شما به کمک آن به راحتی می توانید فوکوس را تنظیم نمایید و سپس عکس را شکار کنید. در شرایطی که دستگاه خواب باشد، با فشار دادن و نگه داشتن این دکمه، اپلیکیشن دوربین خیلی سریع بالا می آید و دستگاه آماده عکاسی می شود.Screenshot_2014-05-26-15-02-30_digiato

سونی در اپلیکیشن دوربین خود، گزینه های متعددی را جهت تنظیم دلخواه شرایط عکس قرار داده که کاربران حرفه ای تر قطعا از آن ها لذت خواهند برد. تنها ایرادی که به اپلیکیشن دوربین می توان گرفت، نبود انعطاف پذیری در آن است. این برنامه اگر به کاربر اجازه می داد تا میان بر های مورد نظر خود را بر روی صفحه تنظیم کند، تجربه بهتری را در اختیار عاشقان عکاسی با موبایل قرار می داد.

نمونه عکس گرفته شده با تکنیک AR Effect

سونی برای اینکه بر جذابیت های دوربینش بیفزاید، حالت های جالبی را برای کاربران در نظر گرفته است. برای مثال از این دست می توان به گزینه AR Effect اشاره کرد که با فعال کردن آن، تصاویر فانتزی در قالب واقعیت افزوده در کنار سوژه های عکاسی ظاهر می شوند. قابلیت TimeShift Burst نیز پس از روشن شدن، به صورت مداوم شروع به عکاسی می کند تا زمانی که شما دکمه شاتر فشار دادید، تصاویری از بعد و قبل از ثبت عکس در اختیارتان قرار گیرد، بدین وسیله اگر برای شکار سوژه ای ثانیه هایی دیر جنبیدید، دیگر لازم نیست نگران باشید.

نمونه عکس گرفته شده با تکنیک Background defocus
نمونه عکس گرفته شده با تکنیک Background defocus

دز مقایسه با زد ۱ جدیدترین گزینه ای که اضافه شده، Background defocus نام دارد. این گزینه درست مانند دوربین های دو گانه HTC One M8 و یا قابلیت Selective Focus گلکسی اس ۵، به شما این امکان را می دهد تا سوژه ای که در جلوی تصویر قرار دارد را جدا کنید، و سایر محیط عکس را تار نمایید. برای استفاده از این گزینه سوژه جلویی باید حتما در فاصله ۳۰ تا ۶۰ سانتی متری دوربین قرار داشته باشد و سوژه های دیگر در پس زمینه نیز در فاصله ۵ متری سوژه اصلی قرار بگیرند. هر چند این گزینه به شما اجازه می دهد تصاویر جالبی را خلق نمایید، اما همانطور که اشاره کردیم کارکرد آن منوط به رعایت شرایطی خاص است که طبیعتا همواره ممکن نمی شود.

در رابطه با ضبط ویدیو نیز باید بگوییم که زد ۲ قادر است ویدیو هایی با کیفیت 4K را شکار کند، که البته احتمالا تنها کسانی از آن استقبال خواهند کرد که نمایشگر 4K داشته باشند. در این حالت دوربین به ازای هر دقیقه ضبط تصاویری با کیفیت ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰، چهار صد و پنجاه مگابایت اطلاعات را داخل حافظه دستگاه ذخیره می کند.

نرم افزار

بررسی اکسپریا زد ۲ سونی sony xperia z2 review موبایل mobile

سونی از همان ابتدا قصد داشت تا سادگی را به عنوان یکی از ویژگی های اصلی رابط کاربری خود معرفی نماید. اما مهندسین نرم افزار این شرکت آنقدر به گنجاندن قابلیت های مختلف بر روی اندروید بی توجهی کردند که به مرور این سادگی تبدیل به بزرگترین نقطه ضعف موبایل های سونی شد.

اکسپریا زد و زد۱ در بخش نرم افزار حرفی برای گفتن در برابر رقبای خود نداشتند. اما زد۲ از این قضیه مستنثنی است. اشتباه نکنید، سونی تغییر چشم گیری را در رابط کاربری این دستگاه ایجاد نکرده، بلکه تنها با اضافه کردن بخش هایی کوچک، تجربه کاربری حوزه نرم افزار را بهبود داده است. با اضافه شدن این قابلیت ها، اکنون می توان سادگی را یکی از مزیت های دلچسب سیستم عامل اندروید، در موبایل سونی دانست.

z2-notification-center

Notification Center یکی از آن بخش هایی است که تغییرات ساده اما تاثیر گذاری را بر خود دیده است. این بخش اکنون دارای دو تب جداگانه است که در یکی اعلان ها به نمایش در می آید، و در دیگری دکمه میانبر تنظیمات مختلف یافت می شود. در نسخه های قبلی رابط کاربری سونی، دکمه های میان بر تنظیمات تنها مسئولیتی که بر عهده داشتند را ایفا می کردند و شما را به منوی اصلی خود نمی بردند. برای مثال دکمه WiFi تنها می توانست ارتباط بی سیم دستگاه را خاموش روشن کند و به شما اجازه نمی داد تا با مراجعه به منوی WiFi از میان شبکه های موجود یکی را انتخاب نمایید. خوشبختانه این موضوع اکنون حل شده و کاربر قادر است با نگه داشتن انگشت بر روی دکمه های میان بر، راه را برای ورود به منوی اصلی باز نماید.

در بخش تنظیمات مربوط به نمایشگر هم گزینه های جالبی یافت می شود. برای مثال شما می توانید با فعال کردن Tap to wake up با دو بار ضربه زدن به نمایشگر، زد۲ را از خواب بیدار کنید. بر خلاف جی۲، در این دستگاه امکان قفل کردن مجدد دستگاه با دو ضربه دیگر فراهم نیست و سونی ترتیبی داده تا زد۲ با این فرمان تنها از خواب بیدار شود.

z2-home-screen

در بخش تنظیمات صفحه نمایش همچنین گزینه ای به نام Glove Mode دیده می شود که با فعال کردن آن و همانطور که از نامش نیز مشخص است، می توان حتی با دستکش نیز نسبت به لمس نمایشگر اقدام کرد. در جواب به قابلیت Smart Stay سامسونگ که با دنبال کردن چشم کاربر از خاموش شدن صفحه نمایش هنگام مطالعه جلوگیری می کند، سونی گزینه ای به نام Smart Backlight Control را در زد۲ به کار برده است. این قابلیت هنگامی که دستگاه در دستان شما باشد، متوجه این موضوع شده و نمایشگر را روشن نگه می دارد.

فارق از تمام مسائلی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، جالب ترین قابلیت جدیدی که در زد۲ دیده می شود، منشی تلفنی آن است. این ویژگی که Answering Machine نام دارد، یکی از ضعف های تلفن های هوشمند را برطرف می کند. این روز ها بیشتر کاربران در کشور های خارجی از قابلیت Voice Mail استفاده می کنند و دیگر کسی به سمت منشی تلفنی تمایل نشان نمی دهد و همین موضوع باعث شده تا حتی توسعه دهندگان نیز برنامه ای قابل اتکا را برای این موضوع تدارک نبینند. اگر شما هم از جمله کسانی هستید که چندان با Voice Mail، ارتباط برقرار نمی کنید، قطعا از منشی تلفنی زد۲ استقبال خواهید کرد. در بخش تنظیمات Answering Machine می توانید تعیین کنید که پس از چند ثانیه منشی به تلفن دریافتی پاسخ دهد و پیام ضبط شده شما را پخش نماید. پیام های ضبط شده همگی در بخشی داخل دستگاه ذخیره می شوند و قابل گوش دادن هستند.

در نهایت باید اشاره کنیم که Xperia Z2 به صورت پیش فرض با اندروید کیت کت ( نسخه ۴.۴.۲ ) در اختیار کاربران قرار می گیرد.

باتری

بررسی اکسپریا زد ۲ سونی sony xperia z2 review موبایل mobile

سونی باتری ۳.۰۰۰ میلی آمپر ساعتی زد ۱ را در نسل جدید به ۳.۲۰۰ میلی آمپر ارتقا داده. حرف بی راهی نیست اگر بگوییم زد ۲ یکی از بهترین و با دوام ترین باتری ها را در میان پرچمدارن حال حاضر دارا است. در طی این بررسی متوجه شدیم که زد ۲ به لطف مصرف بهینه پردازشگر اسنپدرگن ۸۰۱ می تواند تا پایان دو روز با شما همراهی کند، البته این در شرایطی است که استفاده چندان سنگینی از دستگاه به عمل نیاید.

باید اشاره کنیم که رفتار باتری در همه شرایط یکسان نیست. برای مثال پس از ۳۰ دقیقه اجرای بازی Asphalt 8، مشاهده کردیم که حدود ۱۰ درصد از شارژ دستگاه را از دست داده ایم. به هر ترتیب زد ۲ موفق شد در آزمایش پخش ممتد ویدیو ما، زمان ۱۲ ساعت و ۵۵ دقیقه را از خود به ثبت رساند، که این عدد در مقایسه با گلکسی اس ۵ حدود ۳ ساعت بیشتر است.

 جمع بندی

بررسی اکسپریا زد ۲ سونی sony xperia z2 review موبایل mobile

اکسپریا زد ۲ آخرین محصول سونی در مسیر تکامل این شرکت است. جدیدترین سامورایی با ترکیبی از آهن و شیشه، چهره ای با ابهت دارد و موبایلی درخور برای کسانی است که ارزش زیبایی را می دانند.

زد ۲ با باتری قدرتمند خود می تواند یاور لحظات سخت شما باشد و با دوربین قدرتمندش، خاطراتتان را به ثبت برساند. این دستگاه اگرچه ممکن است کمی در دست بد قلقی کند و ارگونومی پایین خود را به رخ بکشد،‌ اما باز هم همراه خوبی به حساب می آید.

پرچمدار جدید سونی با قیمت تقریبی دو میلیون و پانصد هزار تومان در ایران به فروش خواهد رسید.

نقاط مثبت:‌

  • دوربین قدرتمند
  • کیفیت ساخت بالا
  • مقاومت در برابر آب
  • شفافیت بالای نمایشگر

نقاط منفی:

  • عملکرد ضعیف نمایشگر در نور مستقیم آفتاب
  • طراحی تکراری
  • فلش ضعیف دوربین
  • وزن بالا و ارگونومی نامناسب
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (110 مورد)
  • loganlegend
    loganlegend | ۳۰ مرداد ۱۳۹۶

    بهترین گوشی 2014 بدون شکــــــــــی

  • یک خریدار گوشی زد 2
    یک خریدار گوشی زد 2 | ۱۲ آبان ۱۳۹۴

    سلام
    میخواستم بدونم یکی بهم گفت باید هر چند یکبار ببری بیرون بدی روت بزنن ایا این حرفش درسته؟دو سه روزه منو در گیر کردخ و میخواستم این گوشی رو بگیرم که الان شک دارم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی