ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت اپل برای آیفون های سبک آینده: کریستال یاقوت و فلز مایع

روندی که در بازار تلفن های هوشمند دنبال می شود، خواه ناخواه باعث بالا رفتن وزن این دستگاه های هوشمند است. از دیرباز این یکی از دغدغه های تیم دیزاین اپل بوده که وزن محصول ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۶ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۵:۵۵

روندی که در بازار تلفن های هوشمند دنبال می شود، خواه ناخواه باعث بالا رفتن وزن این دستگاه های هوشمند است. از دیرباز این یکی از دغدغه های تیم دیزاین اپل بوده که وزن محصول را تا سر حد امکان پایین نگه دارد. اما بالاخره هر متریالی مشخصات و محدودیت هایی دارد و همیشه باید راه های تازه را کاوید.

می دانید که اپل به تازگی قرارداد استفاده انحصاری از فلز مایع (LiquidMetal) در محصولات مصرفی را تا سال ۲۰۱۵ تمدید کرده و احتمالا سال های آینده نیز چنین خواهد کرد تا بالاخره در جریان خریدن این فرصت، راهی برای تولید بدنه محصول با این متریال ویژه اختراع کند.

اپل به تازگی پتنتی را به دست آورده که در آن «روش ها و سیستم های قراردادن شیشه (از جمله کریستال یاقوت) داخل یک لبه فلزی» ثبت شده، و قرار است طوری کار شود که ثبات و پایداری کافی نیز برای نمایشگر فراهم کند. در این روش، تزریق فلز در قالب مخصوص نیز قابل استفاده است.

در واقع چیزی که اپل در این پتنت ثبت کرده، تزریق فلز مایع به دور شیشه یا یاقوت است که نتیجه اش می شود یک ساختار یکپارچه بدون درز. فلز مایع به دور خمیدگی های شیشه جریان پیدا می کند، آن را در بر می گیرد و سپس سرد می شود. هر گونه مشکل مرتبط با قدرت تحمل فشار نیز در این دیزاین مخصوص رفع خواهد شد.

یکی از تصاویر پتنت ثبت شده اپل برای تزریق فلز مایع به دور شیشه یا یاقوت.
یکی از تصاویر پتنت ثبت شده اپل برای تزریق فلز مایع به دور شیشه یا یاقوت.

با این روش اپل هم آن حس بسته بودن محصولات خودش را عمق می بخشد (که البته انتقادات بسیاری در مورد آن وجود دارد) و هم مشکل زیاد شدن وزن آیفون ها را حل خواهد کرد. درست همان طور که یک بار آلومینیوم جایگزین شیشه شد و از آیفون 4s به آیفون 5 شاهد کاهش وزن به رغم بزرگ شدن نمایشگر بودیم، در آینده نیز فلز مایع می تواند این نقش را ایفا کند و با وزن بسیار پایین خود، به کمک اپل بیاید.

نفس ها را حسب نکنید، هنوز چند سالی با راه یافتن احتمالی فلز مایع به محصولات مصرفی فاصله داریم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • atrin
    atrin | ۷ خرداد ۱۳۹۳

    باز هم یک نواوری دیگر از اپل ، حالا فردا سامسونگم از این تکنولوژی استفاده میکنه حالا ببین کی گفتم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی