ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
فناوری ایران

سخنگوی دولت: برای امنیت شهروندان و کشور اینترنت را محدود کردیم

مهاجرانی به عواملی که موجب شده تا اینترنت را قطع کنند، اشاره کرد.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۴ | ۱۵:۲۹

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

سخنگوی دولت با حضور در استودیوی شبکه خبر گفت برای امنیت شهروندان و کل کشور تصمیم به محدودسازی اینترنت گرفته‌اند.

«فاطمه مهاجرانی»، سخنگوی دولت که هر روز ظهر در استودیوی شبکه خبر حاضر می‌شود، امروز به بحث قطع اینترنت اشاره کرد و گفت: «همان‌طورکه قبلاً گفته بودیم، درصورتی‌که مجبور شویم، حتماً به اینترنت ملی روی خواهیم آورد و اینترنت جهانی محدود خواهد شد.»

او با تأکید براینکه امنیت موضوع اصلی است، گفت: «حملات سایبری به زیرساخت‌های اساسی کشور»، «اختلال در عملکرد بانک‌ها»، «مدیریت و کنترل پهپادها از طریق اینترنت»، «ردوبدل اخبار» و «هک یک صرافی رمزارزی» را از دلایل قطع اینترنت دانست و گفت:

«با همه این موضوعات تصمیم بر این شد که اینترنت محدود شود. تأکید می‌کنم این محدودیت اینترنت در راستای امنیت شهروندان و کل کشور است.»

مهاجرانی در بخش دیگری از سخنانش از مردم خواست روی لینک‌های مشکوک کلیک نکنند.

یادآور می‌شود از حوالی ساعت 16:30 چهارشنبه، 28 خرداد، اینترنت در سراسر کشور قطع شد و فقط امکان دسترسی به شبکه داخلی وجود دارد. سخنگوی دولت ظهر همان روز وعده داده بود تا زمانی که اضطرار وجود نداشته باشد، به سراغ اینترنت ملی نخواهند رفت.

باوجود توضیحات مهاجرانی، مردم معتقدند به‌جای قطع سراسری اینترنت راه‌های دیگری برای مقابله با این خطرات وجود داشت.

مجتبی آستانه
مجتبی آستانه

دانشجوی برق بودم، تو دانشگاه برنامه‌نویسی درس می‌دادم، اما در نهایت خبرنگار شدم. چراییش هم به یک سوال تکراری هم‌دانشگاهیم بر می‌گرده: «چرا نمی‌نویسی؟». به بررسی صورت‌های مالی و تحلیل کسب‌وکارها علاقمندم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • کورش چایچی
    کورش چایچی | ۳۰ خرداد ۱۴۰۴

    به‌نظرم برقم قطع کنید.

    • Sam_Bayat
      Sam_Bayat | ۳۰ خرداد ۱۴۰۴

      اره واقعا

    • Nasersharif__
      Nasersharif__ | ۳۰ خرداد ۱۴۰۴

      به کارگیری رویکرد تامین امنیت اینترنت، در سایر مشاغل:

      پزشک > چون ممکنه بیمار ویروس گرفته باشه، انو از بیمارستان بندازیم بیرون
      راننده > چون جاده زیاد چاله چوله داره، ماشینو کنار جاده متوقف و مسافرا رو پیاده کنیم.
      گارسون > چون مشتریا میزا رو کثیف میکنن، اونا رو بیرون و رستوران رو تعطیل کنیم
      معلم > چون دانش آموزا تقلب میکنن، مدرسه رو تعطیل کنیم

      همه اینها هم به خاطر امنیت خودشونه

    • pouya20
      pouya20 | ۳۰ خرداد ۱۴۰۴

      کوروش جان سالمی؟ ما نه یتوب داریم نه نت و نه هیچچی. نمیبینیمت. انشالله همتون تو دیجیاتو سالم باشید.

    • Ehm2002
      Ehm2002 | ۳۰ خرداد ۱۴۰۴

      آره کوروش جان چون دشمن از برق استفاده می کنه می یان می گن باید برق ام قطع کنن پس فردا هم می یان می گن چون دشمن از خودرو و وانت استفاده می کنه بنزین ام قطع می کنیم توزیع اش رو تا شهروندان آسیب نبینن، کلا مشکل رو که بلد نیستن حل کنن
      فقط بلد هستن صورت مسئله رو پاک کنن هرچند هم که دوست هم ندارن از افراد متخصص برای حل مشکل استفاده کنن :))

  • AmireslBakhshi
    AmireslBakhshi | ۳۰ خرداد ۱۴۰۴

    متأسفانه خانم مهاجرانی موقعی که باید در ساختمان شیشه‌ای صداوسیما حضور نداشتند!

  • Ghost6657
    Ghost6657 | ۳۰ خرداد ۱۴۰۴

    این کار خودش یه نوع جنگ روانی با مردمه لطفا اینترنت بی المللی رو برگردونید مردم اعصابشون حدی داره

  • نیماا
    نیماا | ۳۰ خرداد ۱۴۰۴

    چه وقیحانه مردم رو از حقشون محروم کردن.

  • Ali Gholami.H.F
    Ali Gholami.H.F | ۳۰ خرداد ۱۴۰۴

    خنده داره تنها چیزی که مهم نیست امنیت شهروندانه
    دستتون رو شده دیگه

  • mostafaznv
    mostafaznv | ۳۰ خرداد ۱۴۰۴

    لطف کن حقوق من رو هم بده پس.
    چونکه ما دورکار شدیم، اما بدون اینترنت نمیتونیم کار کنیم.
    بعید می‌دونم این ماه خبری از حقوق باشه.

  • mostafaznv
    mostafaznv | ۳۰ خرداد ۱۴۰۴

    لعنت خدا بهت

  • Abbas_bagherzadeh
    Abbas_bagherzadeh | ۳۰ خرداد ۱۴۰۴

    خب پس چجوری گوگل هست؟ چجوری اینترنت بین الملل قطعه ولی گوگل بازه؟
    آیا راهی هست از طریق پورتی که گوگل داره بشه به اینترنت وصل شد؟

  • llMahdiyarll
    llMahdiyarll | ۳۰ خرداد ۱۴۰۴

    به قول ی سرباز:
    I need back up
    به پشت احتیاج دارم

  • pouya20
    pouya20 | ۳۰ خرداد ۱۴۰۴

    حملات پهبادی که داره انجام میشه. آدرس خونه دانشمندای ما رو هم که دارند! فقط ما نامحرمیم و نباید اینترنت داشته باشیم؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی