ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ترفندها: سه ویژگی مخفی اپلیکیشن گوگل کمرا که شما را شگفت زده می کنند!

چندی پیش گوگل از اپلیکیشن دوربین خود، گوگل کمرا (Google Camera)، پرده برداشت. این اپلیکیشن تنها روی دستگاه هایی با اندروید ۴.۴ (کیت کت) نصب می شود و با امکانات بسیار خوبی که دارد، دستگاه ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۷:۱۵

چندی پیش گوگل از اپلیکیشن دوربین خود، گوگل کمرا (Google Camera)، پرده برداشت. این اپلیکیشن تنها روی دستگاه هایی با اندروید ۴.۴ (کیت کت) نصب می شود و با امکانات بسیار خوبی که دارد، دستگاه را تبدیل به یک دوربین DSLR کوچک می کند و با ظاهر بسیار زیبای خود لذتی دو چندان به تصویربرداری و عکاسی می دهد.

در این بین اپلیکیشن گوگل کمرا سه ویژگی بسیار جذاب دارد که در این مطلب به شرح آنها می پردازیم: افکت تیلت-شیفت تصادفی، توانایی گرفتن تصاویر به صورت سه بعدی و با زاویه دید باز.

مجددا یادآوری می کنیم که این اپلیکیشن تنها بر روی اندروید کیت کت نصب می شود و پس از نصب، جایگزین اپلیکیشن دوربین اصلی دستگاه خواهد شد. برای شناخت بیشتر این اپ با دیجیاتو همراه باشید.

 

تیلت شیفت تصادفی

اولین ویژگی جالبی که این اپلیکیشن دارد افکت Lens Blur است که به شما امکان ایجاد تصاویر متمرکز نسبت به یک شیٔ در فاصله نزدیک را می دهد و پس زمینه آن را تار می کند. این اپلیکیشن برای ایجاد اینگونه تصاویر از افکت تیلت شیفت استفاده می کند. برای نمونه تصویر زیر را نگاه کنید:

tilt-shift-example

راه عکاسی با افکت Lens Blur این است که در یک فاصله مناسب از سوژه قرار بگیرید و پس از تپ به روی دکمه شاتر، دوربین را به سمت بالا حرکت دهید. دقت داشته باشید که سوژه باید در مرکز تصویر قرار داشته باشد. هرچقدر دست خود را بیشتر ثابت نگه دارید نتیجه بهتر خواهد شد.

البته همیشه هم عکس های لنز بلر خوب از آب در نمی آید. گاهی می بینید که به جای پس زمینه، سوژه تار شده. برای ویرایش و تنظیم عکس لازم است از راست به چپ سوایپ کنید تا به گالری تصاویر بروید. عکس مورد نظر را انتخاب کنید و به روی آیکن لنز بلر تپ کنید. در این جا شما می توانید موقعیت تمرکز دوربین را تا حد بهتری کنید و یا میزان تار بودن پس زمینه را کمتر یا بیشتر کنید.

google-camera
قابلیت عکاسی سه بعدی

یکی از کاربران انجمن XDA متوجه شده که امکان استخراج نقشه عمق (Depth Maps) تصاویر گرفته شده در حالت لنز بلر با اپلیکیشن دوربین گوگل وجود دارد. چرا که اپلیکیشن دوربین گوگل در حالت لنز بلر اقدام به تصویر برداری چند عکس دیگر جهت دریافت نقشه عمق کرده و نتیجه را در یک عکس ترکیب می کند تا یک تصویر زیبا با پس زمینه تار داشته باشیم. جالب است بدانید با استفاده از نقشه عمق تصاویر ما قادر به ساخت تصاویر سه بعدی هستیم.

این پروسه تنها نیاز به یک مرورگر و یک نرم افزار استخراج کننده نقشه عمق دارد. اول تصویر تار را از دستگاه خود به رایانه منتقل کنید. سپس در وب سایت استخراج کننده عمق تصاویر با نام Depthy آپلود کنید. این وب سایت تصاویر شما را دریافت می کند و با تنظیمات دلخواه شما مانند سرعت چرخش، سایز و ... تصویر سه بعدی نهایی را با فرمت GIF تحویل می دهد.

در قدم اول که تصویر شما آپلود و نقشه عمق آن استخراج شود، نقشه عمق (به صورت سیاه و سفید) و عکس اصلی به صورت عادی خواهند بود. به عنوان مثال تصویر زیر را ببینید:

images_depth_map
و نهایتا وقتی نقشه عمق را در سایت آپلود کنید نتیجه به شکل زیر خواهد شد (برای لود کامل تصویر متحرک زیر کمی صبر کنید):

لنز زاویه وسیع

عکاسی در حالت کروی (Sphere) به دوربین تلفن هوشمند شما این امکان را می دهد که چندین تصویر را ذخیره کند و نهایتا با کنار هم قرار دادن آنها یک عکس کروی بسازد. اکثر کاربران پروسه ساخت تصویر کاملا کروی را به دلیل طولانی بودن و نگرفتن نتیجه دلخواه رها می کنند. اما نیازی به تصویربرداری به صورت کاملا کروی نیست بلکه شما به وسیله این قابلیت می توانید تصاویری با عرض بیشتر (چیزی شبیه به تصاویر پانوراما) تهیه کنید.

لازمه این کار تصویر برداری حول یک سوژه به صورت افقی است. دقت کنید که در یک خط افقی دوربین را حرکت دهید و نهایتا با تپ کردن به روی آیکن تیک تصویر خود را ذخیره کنید.

photo-sphere-in-action-wide-angle

در این لحظه اپلیکیشن در حال ترکیب تصاویر جهت ساخت عکس نهایی است. البته نتیجه همیشه هم خوب نمی شود ولی می توان با کمی تمرین و تلاش، تصویر خوبی را ایجاد کرد.

wide-angle-shot-of-building

اگر یک دوربین DSLR دارید، شاید اپلیکیشن دوربین گوگل آنچنان برای شما جذاب به نظر نرسد ولی دارندگان تلفن های هوشمند با اندروید کیت کت مطمئنا از کار کردن با این اپلیکیشن لذت می برند. اگر دستگاه شما از اندرویدی پایین تر برخوردار است، ما اپلیکیشن Camera360 را پیشنهاد می کنیم.

Google Camera

Google Camera

سازنده: گوگل قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید (کیت کت) حجم: ۱۵ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (43 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۳۰ شهریور ۱۳۹۳

    عکسبرداری ۳۶۰ درجه اون خیلی جای کار داره. الان چند ماهه دارم.

  • TROOL
    TROOL | ۳۰ شهریور ۱۳۹۳

    http://www.phonearena.com/news/At-6.5-mm-thickness-the-unreleased-Samsung-Galaxy-Tab-S-8.4-is-one-super-slim-tablet_id56751

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی