دانشمندان با الکترودهای شفاف، نمایشگر نشکن واقعی ساختند
نمایشگر واقعا نشکن، چیزی است شبیه خودروی پرنده. سال ها است که قول آن را داده اند ولی هرگز موعد وفای به عهد نرسیده. تنها چیزهایی که دیده ایم، شیشه هایی مقاوم در برابر خراشیدگی هستند ...
نمایشگر واقعا نشکن، چیزی است شبیه خودروی پرنده. سال ها است که قول آن را داده اند ولی هرگز موعد وفای به عهد نرسیده. تنها چیزهایی که دیده ایم، شیشه هایی مقاوم در برابر خراشیدگی هستند که روی نمایشگرها قرار می گیرند و در کنار مزایای نسبی، به وزن و ضخامت تلفن ها و نیز میزان نور انعکاسی از روی نمایشگرها می افزایند.
اما حالا دانشمندان دانشگاه اکرن (Akron) ادعا کرده اند که بالاخره راز و رمز ساختن نمایشگر نشکن برای تلفن های هوشمند را کشف کرده اند. بله، درست خواندید: نمایشگر نشکن، نه شیشه نشکن برای روی نمایشگر!
در حال حاضر نمایشگر تلفن های هوشمند با یک لایه القایی از متریالی به نام اکسید ایندیوم قلع (ITO) پوشانده می شوند. از آن در همه چیز استفاده می شود. از LCD ها گرفته تا نمایشگرهای پلاسما و شیشه پنجره کابین خلبان ها. مشکل این است که این ماده بسیار گران است و میزان عرضه آن نیز محدود، در ضمن بسیار شکننده نیز هست. پس همزمان با استفاده از آن، باید یک لایه مقاوم نیز روی نمایشگر کشیده شود.
حالا دانشمندان علم پلیمر در دانشگاه اکرن، در جستجو برای یافتن ماده ای جایگزین ITO به روشی برای ساختن یک نمایشگر القایی فوق العاده مقاوم دست یافته اند. به جای ITO آنها یک شبکه از الکترودهای فلزی شکل داده اند و آن را با یک لایه پلیمری ساندویچ کرده اند. نتیجه، شکل گیری نمایشگری است که در مقابل بدترین ضربات، حتی آخ نمی گوید!
این طور نمایشگرها ضمن مقاومت بسیار زیاد، قابل انعطاف هم هستند و این یعنی کاربردهای نوآورانه آنها در قالب گجت های خمیده یا قابل انعطاف، هیچ دور از دسترس نیست.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

قانون اول گجت ها : گجت هاي نشكن واقعي فقط و فقط به دست نوكيا مي توانند توليد شوند! :)
:| و در اینجاس که سونی بعنوان برگ چغندر حاضر می شود :| خخ
خب خداروشکر جنس شیشه های بدنه اکسپریا زی 4 هم مشخص شد :D
به زبون ساده و خودمونی باید گفت٬ شیشه رو هم بتون آرمه کردن!
من نگران این یارو تو شبکه ی Rated RR یوتیوبم ، با چه کالیبری میخواد اینارو نابود کنه خدا میدونه :)))
کالیبر 50 که دیگه خز شده 100% میبندش به موشک کروز :))
فقط بگید ببینم دکتر Reneker معروف هم پشت این داستان بوده یا نه. همین!
این که خیلی خوبه ولی یه نفر یه راه پیدا کنه که این مشکل باتری بر طرف بشه همه با هم دعاش میکنیم!!!
مشکل باتری رو نوکیا به جاهای خوبی رسونده بود ، مثل شارژ با رعد و برق ، نمیدونم الان هنوز پروژه رو گسترش میدن یا نه !
دست ایرانیا هر چی بدید میشکونن :|
اصلا بگید نمیشه ایرانیا یکاری میکنن که بشه :|
همچینم شفاف نیستا....یکم دقت کنید
انشاالله 3 سال دیگه این نمایشگر های نشکن به همراه نمایشگر های بصری وارد دنیای موبایل میشه
به نظر من نمایشگر گوشی مهمترین بخش اونه!
متشکرم . بسیار سایت خوبیس