ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فاز اول طرح رومینگ ملی امروز با حضور وزیر ارتباطات افتتاح شد

چندی پیش به شما خبر دادیم که در مرداد ماه دوره انحصاری خدمات نسل سوم رایتل تمام می شود و همراه اول و ایرانسل آماده ورود به این حوزه خواهند شد. با فاصله چند روز ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۲:۳۴

چندی پیش به شما خبر دادیم که در مرداد ماه دوره انحصاری خدمات نسل سوم رایتل تمام می شود و همراه اول و ایرانسل آماده ورود به این حوزه خواهند شد. با فاصله چند روز هر دو اوپراتور این قضیه را تایید کردند؛ یکی با انتشار سرعت اینترنت 3G خود در اینستاگرام و دیگری در یک مصاحبه کوتاه. سپس ۴ روز قبل خبر از آغاز رومینگ ملی در هفته جاری دادیم که به بهبود پوشش شبکه سرتاسر منجر خواهد شد.

اما امروز صبح جلسه ای با حضور وزیر ارتباطات، مدیران عامل سه اوپراتور موبایل، رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، و رییس کمیته مخابرات مجلس برگزار شد و خبر آغاز فاز اول طرح رومینگ ملی اعلام گردید.

با رومینگ ملی کاربران یک اوپراتور قادر به استفاده از خدمات شبکه سایر اوپراتورها خواهند بود و به نظر می رسد هزینه ای هم به آنها تحمیل نخواهد شد. البته گویا خود اوپراتورها باید بر سر هزینه های پرداختی/دریافتی از/به یکدیگر، توافق کنند.

طبق این طرح، هر اوپراتور غالب (اوپراتوری با بیش از ۲۵٪ سهم در بازار تلفن همراه کشور) موظف به ارائه خدمات رومینگ ملی به اوپراتورهای غالب و غیر غالب است. همراه اول در حال حاضر تست رومینگ را در یک استان برای اوپراتور رایتل شروع کرده و با ایرانسل هم در حال مذاکره است. ایرانسل هم در حساب اینستاگرام خود اعلام کرده "مشترکین رایتل از امروز می توانند از پوشش سراسری ایرانسل استفاده کنند."

با این اوصاف، تابستان امسال انتظار بهبودهای زیادی در شبکه سرتاسری تلفن همراه را داریم، از بهبود پوشش آنتن دهی گرفته تا اضافه شدن خدمات اینترنت 3G و 4G به شبکه های گسترده ایرانسل و همراه اول. بالاخره بعد از چند سال ورود مردم دنیا به عصر تلفن های هوشمند، شاهد تکانی در این عرصه هستیم که بسیار لازم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (42 مورد)
  • محسن
    محسن | ۲۸ خرداد ۱۳۹۳

    اینترنت 4g با سرعت 100mb و حجم نا محدود و ماهانه 15000 تومنم آرزوست

  • احمد
    احمد | ۲۶ خرداد ۱۳۹۳

    دقیقا این طرح کی همه گیر میشه ؟
    اونوقت با همراه اول که هنوز 3G نداره میشه به رایتل وصل شد و از 3G ِ اون استفاده کرد ؟
    این اتفاق میوفته که وقتی 4G اومد اونو فقط یه اوپراتور وارد کنه و مشترکین بقیه اوپراتور ها هم ازش استفاده کنن ؟
    داریم ؟
    در ضمن واسه ما چه فرقی میکنه که پولمونو کی بخوره یا X یا Y ، چرا زور بیخود میزنید سایت رو هم کثیف میکنید

  • واروژ
    واروژ | ۲۵ خرداد ۱۳۹۳

    از هر دری گفتین جز حقه بازی رایتل...شبکه خودشو گسترش نداد،هزینه آنتن نداد،با لابی قوی مفت مفت صاحب شبکه شد...از قبل هم که انحصار و اپراتوری مفت و مجانی رو به چنگ آورده بود!
    رسمن تیر نزده ولی چندتا نشون رو زده!
    اینو میگن اوج نبوغ در رانت خواری !

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی