ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت رد کرد: کرتانا به اندروید و iOS نخواهد آمد

در هفته ای که گذشت در حاشیه یک جلسه پرسش و پاسخ، خبرهایی درباره احتمال ارائه دستیار شخصی مایکروسافت، کرتانا (Cortana)، برای دو سیستم عامل رقیب یعنی اندروید و iOS پخش شد. اما انگار مایکروسافت برنامه ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۰:۲۲

در هفته ای که گذشت در حاشیه یک جلسه پرسش و پاسخ، خبرهایی درباره احتمال ارائه دستیار شخصی مایکروسافت، کرتانا (Cortana)، برای دو سیستم عامل رقیب یعنی اندروید و iOS پخش شد.

اما انگار مایکروسافت برنامه ای برای کرتانا در خارج از چهارچوب «ویندوز فون و ویندوز» ندارد و فعلا تنها هدفش این است که آن را تبدیل به تجربه ای بی نقص در این دو سیستم عامل کند.

آقای مارکوس اَش که از مدیران بخش برنامه نویسی کرتانا است، می گوید هدف اصلی نزدیک تبدیل کردن کرتانا به یک دستیار شخصی در تمام دستگاه ها و پلتفرم های مایکروسافت است و  فعلا هر حرفی درباره اندروید و آی او اس، فقط در حد پیشنهاد است و بس.

در واقع، مایکروسافت یک هدف مشخص دارد: می خواهد کرتانا را به یکی از نقاط قوت اصلی و عاملی جذاب برای کشاندن کاربران از سایر سیستم عامل های موبایل به سمت ویندوز فون تبدیل کند.

اگر قبول کنیم که این استراتژی صحیح است، راهی جز تمرکز بر کرتانای ویندوز فون وجود نخواهد داشت و نمی توان نقطه قوت این پلتفرم را به کاربران اندروید و iOS نیز داد. به همه اینها اضافه کنید صحبت آقای اَش را که می گوید: "بعد از اینکه تجربه کار با کرتانا روی ویندوز فون عالی شد، به کرتانا روی ویندوز فکر خواهیم کرد."

شاید در آینده کرتانا به اندروید و iOS هم بیاید، ولی چنین روزی خیلی خیلی دور است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • فرزاد
    فرزاد | ۲۵ خرداد ۱۳۹۳

    siri خیلی خوبه ...
    صداش رو میزارم رو زنه ، روزی 4 بار ازش خواستگاری میکنم -))

  • امیرفرهنگ صادقی
    امیرفرهنگ صادقی | ۲۵ خرداد ۱۳۹۳

    سلام بچه ها؛ یه سوال داشتم که آیا میشه از Google Now در ایران استفاده کرد؟چطوری میشه فعالش کرد چون میگه برای منطقه شما غیر قابل استفاده است.

  • گوگل پلکس
    گوگل پلکس | ۲۵ خرداد ۱۳۹۳

    اخه چرا باید برا بقیه سیستم عامل ها بیاد در حالی که کم کم داره به برگ برنده ویندوزفون تبدیل میشه...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی