ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی تبلت سونی اکسپریا زد ۲ sony xperia z2 tablet
تکنولوژی

طراح ارشد سونی از تبلت اکسپریا زد ۲ سخن می گوید

هنگامی که در دیجیاتو تبلت اکسپریا زد ۲ سونی را مورد بررسی قرار دادیم، آن را شاهکاری مهندسی خواندیم و طراحی باریک و زیبایش را از نقاط قوتش دانستیم. اکنون سونی برای اینکه کاربرانش را بیشتر ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ | ۰۹:۱۰

هنگامی که در دیجیاتو تبلت اکسپریا زد ۲ سونی را مورد بررسی قرار دادیم، آن را شاهکاری مهندسی خواندیم و طراحی باریک و زیبایش را از نقاط قوتش دانستیم.

اکنون سونی برای اینکه کاربرانش را بیشتر با فلسفه طراحی این تبلت آشنا نماید، پرسش و پاسخی کوتاه را با کارین هارستام، طراح ارشد تبلت اکسپریا زد ۲، انجام داده است.

دفتر سونی در ایران نسخه فارسی این مصاحبه را در اختیار دیجیاتو قرار داده که در ادامه مطلب می توانید آن را مطالعه نمایید.

بررسی تبلت سونی اکسپریا زد ۲ sony xperia z2 tablet

اولویت‌هایی که در هنگام طراحی Xperia Z2 Tablet در ذهنتان داشتید چه بود؟

در هنگام طراحیXperia Z2 Tablet هدف اصلی‌ما بهبود ویژگی‌های طراحی موفق نیای این تبلت، یعنی Xperia Tablet Z بود و می‌خواستیم آن را نازک‌تر و سبک‌تر از جدش بسازیم. سیستم طراحی OmniBalance به ما اجازه داد دستگاهی کاملا‌ً متقارن خلق کنیم که مستقل از چگونگی نگه‌داشتن آن، حسی راحت و سبک دارد. تمرکز دیگر ما ایجاد محصولی بود که کیفیتی ممتاز به معنای واقعی داشته باشد. فکر می‌کنم از کلید روشن/خاموش آلومینیومی گرفته تا شیشۀ آبدیدۀ بادوام جلویی، می‌توانید ببینید که توجه ویژه‌ای به طراحی Xperia Z2 Tablet شده است.

Z2 Tablet واقعاً زیباست، در هنگام طراحی آن با چه چالش‌هایی مواجه شدید؟

دشوارترین چالش ساخت سخت‌افزاری بود که حسی یکپارچه، مستحکم و ممتاز داشته باشد ولی هم‌زمان از نهایت نازکی ممکن اطمینان حاصل کنیم. برای دستیابی به این هدف، نهایت تلاشمان را کردیم تا تعداد اجزایی را که در شکل‌گیری اسکلت به‌کار گرفته شده و بخش‌های خارجی که رویه‌ها و کناره‌های دستگاه را به یکدیگر می‌پیوندد، کم کنیم. پشت دستگاه از لایۀ بسیار نازکی از فایبرگلاس با کفیت ساخته شده است؛ با قالب‌گیری مستقیم آن درون قاب تبلت، توانستیم بدون جداسازی پنل‌های پشتی و کناری، جدارۀ خارجی را بسازیم. این راهکار نه‌تنها دستگاه را مستحکم‌تر کرد، بلکه ظاهری ممتاز و همه‌جانبه به طراحی داد.

شما تلاش زیادی را برای نازک و سبک کردن این تبلت جدید به حداکثر میزان ممکن انجام دادید. ولی چرا؟

مصرف‌کنندگان سبکی و فناوری ساده‌گرا را دوست دارند. این امر در دست گرفتن و جابه‌جایی دستگاه را آسان‌تر کرده و همچنین نشانۀ کوچکی از شکوه است؛ به‌ویژه در فضای فناوری. فراتر از این، می‌خواستیم تبلتی را خلق کنیم که علاوه بر القای حسی عالی در دست مصرف‌کننده، ظاهری زیبا نیز داشته باشد. فکر می‌کنم با تلفیق سخت‌افزاری با ضخامت ۶٫۴ میلی‌متر و صفحه‌نمایش ۱۰٫۱ اینچ با طراحی OmniBalance و ویژگی‌های ساده‌گرایانه، قطعاً به این هدف دست یافتیم.

بررسی تبلت سونی اکسپریا زد ۲ sony xperia z2 tablet

فکر می‌کنید که این روند برای فناوری‌های نازک و سبک ادامه خواهد یافت؟ چه زمانی متوقف خواهد شد و اگر دستگاه‌ها به کوچک‌تر شدن ادامه دهند، چه چالش‌هایی پیش روی طراحان خواهد بود؟

محصولات فناوری ممتاز که باریک وسبک بوده و در عین حال مستحکم وبادوام باشند، برای مصرف‌کنندۀ نهایی بیش از پیش مهم می‌شوند. این نیاز شدیدی را برای به‌روز بودن و به‌کارگیری تازه‌ترین تکنیک‌های تولید از سوی تیم‌های طراحی و همین‌طور مهندسی ایجاد می‌کند. چگونگی ترکیب محصولی که نه‌تنها از فناوری عالی و طراحی برازنده بهره ببرد بلکه کاربردی نیز باشد، چالشی بی‌نظیر و هیجان‌انگیز برای ماست.

گاردین Xperia Z2 Tablet را به‌ عنوان «رقیبی جدی» برای Apple iPad Air توصیف کرد. از دیدگاه طراحی نظر شما دربارۀ این مقایسه‌های مستقیم چیست؟

هر دو محصول روی طراحی نازک تمرکز دارند ولی جدای از آن فکر می‌کنم این دو محصول در زبان طراحی کاملاً متمایز هستند و فناوری‌های ساخت کاملاً متفاوتی در آن‌ها استفاده شده است.

 

در ادامه می توانید بررسی دیجیاتو از تبلت اکسپریا زد ۲ را مطالعه نمایید و یا ویدیو معرفی این محصول را در زیر مشاهده کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • بالستیک
    بالستیک | ۲۷ خرداد ۱۳۹۳

    میز عسلی معروف نارنجی پرده از رازی بزرگ برداشت

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی