ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی تبلت سونی اکسپریا زد ۲ sony xperia z2 tablet
نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو: تبلت اکسپریا زد ۲؛ شاهکار مهندسی

اولین تلاش سونی [تاریخچه] در دنیای تبلت ها، موسوم به Tablet P ، محصولی عجیب و غریب بود. محصولی که طراحی آن ناآشنایی سونی با بازار تبلت ها را فریاد می زد. اما سونی انتقادات ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۲۱:۱۱

اولین تلاش سونی [تاریخچه] در دنیای تبلت ها، موسوم به Tablet P ، محصولی عجیب و غریب بود. محصولی که طراحی آن ناآشنایی سونی با بازار تبلت ها را فریاد می زد. اما سونی انتقادات را شنید، مجددا سعی و خطا کرد، و با اصلاحات مختلف توانست بالاخره فرمول ساخت یک تبلت ایده آل را پیدا کند.

یکی از دوست داشتنی ترین عادت های سونی، اعمال بازخورد کاربران در نسل های بعدی محصولاتش است. این غول ژاپنی دنیای تکنولوژی پس از پشت سر گذاشتن دوران سیاهش، بار دیگر در حال بازگشت به اوج است. سونی اکنون نه تنها در بازار تلفن هوشمند، بلکه در زمینه تبلت ها نیز حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

Xperia Tablet Z در سال گذشته با همان فلسفه طراحی اکسپریا زد به بازار آمد. سونی که این بار ۹۰٪ کار را صحیح انجام داده بود، تصمیم گرفت مسیر موفقیت را عوض نکند و نسل دوم تبلت اکسپریا زد را بدون تغییری چشم گیر و تنها با بهبود هایی نسبی در اختیار کاربران قرار دهد.

تبلت اکسپریا زد۲ به معنای واقعی کلمه هیجان انگیز است و کاربر را مجذوب خود می کند. در ادامه مطلب با بررسی دیجیاتو همراه باشید تا ببینیم آیا این تبلت آنقدر که از دور دلربایی را بلد است، از نزدیک هم می تواند رضایت خاطر را جلب کند یا خیر.

طراحی

بررسی تبلت سونی اکسپریا زد ۲ sony xperia z2 tablet

اکسپریا زد ۲ را به واقع می توان یک شاهکار مهندسی دانست. ضخامت کم و وزن سبک این دستگاه، قدرتنمایی مهندسین سونی در بازار تبلت ها است. زد۲ شیک ترین و جذاب ترین تبلت اندرویدی در بازار امروز است و با فاصله ای بسیار از رقبای خود در صدر جدول طراحی قرار می گیرد.

همانطور که اشاره کردیم فلسفه کلی طراحی دستگاه از تلفن های پرچمدار سونی بعد از اکسپریا زد پیروی می کند. بر خلاف اکسپریا زد۲ که قاب دورش تمام فلزی (آلومینیم) است، تبلت این خانواده ترکیبی از پلاستیک و فلز را در اطراف خود استفاده کرده که برای پایین آوردن وزن دستگاه به نظر تصمیم درستی می آید. گوشه های دستگاه انحنای اندکی دارند که این به ارگونومی بهترش کمک کرده و آن را راحت تر در دست جا می دهد.

چشم نواز، خوش دست، باریک و زیبا

بدنه پشتی تبلت زد ۲ از پلاستیک فشرده ساخته شده. خوشبختانه بر خلاف محصولات سامسونگ، پلاستیک استفاده شده در این بخش از کیفیت خوبی بهره می برد و با لمس آن حس بدی به کاربر منتقل نمی شود. این بدنه پلاستیکی اصطکاک خوبی با دست دارد و از لیز خوردن تبلت جلوگیری می کند. نکته منفی این بخش، جذب چربی انگشت است که هر بار نقش و نگاری تازه در پشت دستگاه ایجاد می کند. جالب اینکه پاک کردن اثر چربی هم تقریبا کاری نشدنی است. به هر حال توصیه می کنیم برای نشان دادن زیبایی های تبلت زد۲، هیچ وقت پشت آن را برای کسی نمایان نکنید.

بررسی تبلت سونی اکسپریا زد ۲ sony xperia z2 tablet

تبلت زد۲ دارای یک نمایشگر ۱۰.۱ یک اینچی است که به نسبت بزرگ محسوب می شود. سونی حاشیه های کناری نمایشگر را زیاد در نظر گرفته (۲۲ میلی متر) که این باعث می شود محصول، ابعادی بزرگتر پیدا کند. این تبلت ۲۶۶ میلیمتر طول، ۱۷۲ میلیمتر عرض و تنها ۶.۴ میلیمتر ضخامت دارد. طول زیاد آن، عمودی در دست گرفتنش را اندکی خنده دار می کند؛ اما خوشبختانه وزن فوق العاده سبک ۴۲۶ گرمی و مرکز ثقل خوب، به شما اجازه می دهد حتی با یک دست هم به صورت افقی با تبلت کار کنید.

بررسی تبلت سونی اکسپریا زد ۲ sony xperia z2 tablet
مقایسه ضخامت تبلت اکسپریا زد۲ و آیپد نسل سوم

ضخامت باریک و وزن اندک از جمله مواردی هستند که در کاربری یک تبلت حرف اول را می زنند. اکسپریا تبلت زد۲ به لطف این موارد و ارگونومی مناسبش به کاربر این امکان را می دهد تا ساعت ها با آن کار کند و دستش خسته نشود. شما با زد۲ به راحتی می توانید در تخت دراز بکشید، کتاب بخوانید و به مرور صفحات وب بپردازید. اگر بخواهیم شما را متوجه شاهکار سونی در این زمینه کنیم باید بگوییم که آیپد ایر اپل با نمایشگری کوچکتر (۹.۷ اینچ) وزنی ۴۶۹ گرمی دارد و از تبلت زد۲ سونی ۴۳ گرم سنگین تر است.

بررسی تبلت سونی اکسپریا زد ۲ sony xperia z2 tablet

در قسمت فوقانی این دستگاه، حفره میکروفون، ارسال کننده اینفرارد و پورت های میکرو یو.اس.بی و سیم کارت دیده می شود. با توجه به قابلیت مقاومت در برابر آب این تبلت، سونی مجبور شده بر روی پورت ها درپوش قرار دهد. این درپوش ها از لحاظ ظاهری بسیار خوب با سایر اجزا هماهنگ شده اند و به ظاهر دستگاه آسیبی نمی رسانند. البته باز کردن درپوش میکرو یو.اس.بی برای هر بار شارژ، به مرور می تواند به فرآیندی آزار دهنده تبدیل شود. در سمت راست دستگاه، دکمه های به هم پیوسته کنترل صدا و دکمه پاور تعبیه شده و در قسمت تحتانی نیز محل اتصال تبلت به داک مخصوصش به همراه جک ۳.۵ میلی متری هدفون قابل مشاهده است.

اسپیکر های نسل اول تبلت اکسپریا زد در کناره های آن قرار داشتند، یعنی دقیقا همان جایی که کف دست -موقع گرفتن تبلت- قرار می گرفت و این، وقت و بی وقت از کیفیت صدا می کاست. اما در زد۲ اسپیکر ها به جلو آمده اند و در سمت چپ و راست نمایشگر جا خوش کرده اند. این جابه‌جایی باعث شده تا بیت های صدا مستقیم به سمت شما پرتاب شوند و راحت تر به گوش برسند. اما از لحاظ کیفیت اسپیکر ها، باید بگوییم که زد۲ صدایی معمولی دارد و بلندی آن به محصولی همچون HTC One M8 نمی رسد.

نمایشگر

بررسی تبلت سونی اکسپریا زد ۲ sony xperia z2 tablet

زد۲ نمایشگری ۱۰.۱ اینچی با تکنولوژی IPS LCD دارد که رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل را در برابر چشمان شما قرار می دهد. تراکم پیکسل ها در این نمایشگر ۲۲۴ پیکسل در هر اینچ است که پایین تر از تراکم ۲۶۴ در آیپد ایر اپل و ۲۹۹ در گلکسی تب پرو ۱۰.۱ سامسونگ به حساب می آید.

سونی با استفاده از تکنولوژی ترایلومینوس (Triluminos) که مخصوص تلویزیون های این شرکت است، کمک کرده تا تصاویر نمایشگر تبلت زد۲، غنی و با رنگ هایی طبیعی تر به چشم برسند. این شرکت ژاپنی با استفاده از ترفندهای تلویزیون سازی خودش یک تکنولوژی تصویر زنده ال.ای.دی را به نمایشگر این تبلت افزوده که از ال.ای.دی های آبی و فسفر قرمز و سبز به جای نور پس زمینه سفید که رایج است، استفاده می کند.

این تکنیک در ترکیب با ترایلومینوس، نور پس زمینه و رنگ هایی عمیق تر را به نمایش می گذارد. سونی تضمین کرده که این نمایشگر در بازتولید رنگ قرمز و آبی آب و سبز زمردی از همتاهای خود بهتر است.

بررسی تبلت سونی اکسپریا زد ۲ sony xperia z2 tablet
تبلت اکسپریا زد۲ در راست و آیپد نسل سوم در چپ

در کنار تمام تکنولوژی های استفاده شده در نمایشگر، پردازش تصاویر نیز در تبلت زد۲ به کمک موتور X-Reality انجام می شود. این پردازشگر تصاویر را شفاف تر و با کنتراست بهتری به نمایش در می آورد. این موتور همچنین از آشفته سازی رنگ ها جلوگیری می کند و باعث می شود هر تصویر مرز های مشخص خود را داشته باشد. به لطف این موضوع هنگامی که به نمایشگر زد۲ خیره می شوید، رنگ ها را با حالتی برجسته و کاملا تفکیک شده از اطرافشان مشاهده می نمایید.

نمایشگر کیفیت خوبی دارد، اما در زیر نور مستقیم آفتاب به سختی می توان آن را مشاهده کرد

در حالی که کیفیت کلی صفحه نمایش تبلت زد۲ نمره قبولی می گیرد، می توان انتقاداتی را نیز بر آن وارد کرد. زاویه دید دستگاه اگرچه چندان پایین نیست،‌ اما هنگامی که در کنار نمایشگر آیپد قرار گیرد، ضعف خود را به معرض نمایش می گذارد. همچنین صفحه زد۲ استعداد بالایی در انعکاس نور دارد؛ همین موضوع باعث می شود که کار کردن با آن در زیر نور مستقیم آفتاب به امری بسیار دشوار تبدیل گردد.

سخت افزار

بررسی تبلت سونی اکسپریا زد ۲ sony xperia z2 tablet

تبلت اکسپریا زد۲ در داخل از پردازنده اسنپدرگن ۸۰۱ (Sanpdragon 801) بهره برده. این پردازشگر تقریبا مشابه اسنپدرگن ۸۰۰ است با این تفاوت که سرعت پردازشگر گرافیکی آن ۳۰ درصد بیشتر تنظیم گشته.

بیشتر تبلت های رده بالای اندرویدی از اسنپدرگن ۸۰۰ استفاده می کنند، بر همین اساس می توان گفت که زد۲ در زمینه بازی های گرافیکی به نوعی پیشتاز بازار به حساب می آید. سونی در حالی از رم ۳ گیگابایتی در مجموعه سخت افزاری این تبلت استفاده کرده که رقبای دیگر مانند گلکسی تب پرو ۱۰.۱ ، به رم ۲ گیگابایتی کفایت کرده اند.

نتایج بنچ مارک Quadrant در راست و Antutu در چپ
نتایج بنچ مارک Quadrant در راست و Antutu در چپ

در مجموع می توان گفت که زد۲ از قدرت کافی برای اجرای بازی ها و نرم افزار های مختلف برخوردار است. با این وجود دستگاه بعضی مواقع رفتار های عجیبی از خود نمایش می دهد و هنگام لمس بعضی از دکمه ها و جا به جایی در میان منو ها، مکث های قابل تاملی را به معرض نمایش می گذارد.

phone-xperia

همانطور که در بخش طراحی اشاره کردیم، تبلت زد۲ محفظه ای برای سیم کارت دارد. سیم کارت در این دستگاه صرفا به خاطر اینترنت موبایل مورد استفاده قرار نمی گیرد و زد۲ می تواند کاملا در قالب یک تلفن ایفای نقش نماید. این درست است که کسی تبلتی با این ابعاد را برای صحبت کردن در کنار گوش خود نمی گیرد،‌ اما داشتن امکان برقراری تماس تلفنی، گزینه مثبتی برای انتخاب زد۲ به حساب می آید.

شما می توانید به کمک یک هندز فری به راحتی از این تبلت به عنوان موبایل استفاده نمایید و با آن به ارسال پیامک بپردازید. سونی حتی یک موتور ویبره نیز در داخل زد۲ قرار داده تا بدین وسیله هیچ نوتیفیکیشنی از دست تان در نرود.

یکی از قابلیت ها خوب زد۲، امکان بیدار کرن دستگاه با دوبار لمس صفحه نمایش است. این قابلیت برای اولین بار توسط نوکیا استفاده شد و پس از آنکه ال جی توانست در جی۲ به نحو احسن از آن بهره ببرد، سازندگان دیگری مثل HTC و اکنون سونی نیز به استفاده از آن روی آوردند.

با توجه به اینکه تبلت ابعادی پهناور دارد و پیدا کردن دکمه پاور ممکن است دشوار باشد، این تکنیک تجربه کاربری زد۲ را بسیار لذت بخش می کند. در نهایت باید اشاره کنیم که گیرنده رادیو و رابط NFC نیز از جمله دیگر قابلیت های سخت افزاری اکسپریا زد۲ به شمار می روند.

بررسی تبلت سونی اکسپریا زد ۲ sony xperia z2 tablet

سونی در پای تبلت زد۲ نیز مانند تمام محصولات اخیرش، امضای خود را برجای گذاشته و قابلیت مقاومت در برابر آب و گرد و غبار را به این تبلت آورده است. Xperia tablet Z2 با برخورداری از استاندارد IP58 می تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱ متری آب قرار بگیرد و دچار هیچ نقصی نشود. به لطف این قابلیت، می توانید به راحتی در وان دراز بکشید و با تبلت خود فیلم نگاه کنید و یا مقاله های دیجیاتو را مطالعه نمایید.

دوربین

بررسی تبلت سونی اکسپریا زد ۲ sony xperia z2 tablet

اوایلی که تبلت ها به بازار آمده بودند کمتر کسی فکر می کرد که کاربران با محصولاتی در این ابعاد به عکاسی مشغول شوند. اما مرور زمان و مطالعه رفتار کاربران نشان داد که آن ها استفاده نسبتا زیادی از دوربین تبلت خود می کنند. این موضوع اهمیت دوربین را برای سازندگان مشخص کرد و از آن زمان شرکت ها تلاش می کنند تا کیفیت بهتری را بر روی دوربین تبلت های خود ارائه دهند و جالب اینکه هنوز هیچ یک از آن ها نتوانسته اند با کیفیت دوربین موبایل ها برابری کنند.

نمونه عکس دوربین تبلت اکسپریا زد ۲
نمونه عکس دوربین تبلت اکسپریا زد ۲

سونی از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی در دوربین پشتی تبلت زد۲ استفاده کرده. عکس هایی که این دستگاه به ثبت می رساند، کیفیت چندان بالایی ندارند و حتی انتظارات را در حد همان ۸ مگاپیکسل هم برآورده نمی کنند. این تصاویر، که با تکنولوژی Exmor-RS سونی شکار شده اند، علیرغم کنتراست خوبی که دارند اما به علت فرآیند نرم افزاری کاهش Noise، در نمایش جزییات بسیار ضعیف عمل می کنند.

اندرید ۴.۴ کیت کت سونی اکسپریا تبلت زد ۲

سونی قابلیت های نرم افزاری مختلفی را برای دوربین زد۲ در نظر گرفته. یکی از این موارد AR Effect است که پیش از این در Xperia Z1 نیز شاهد آن بودیم. این ویژگی تصاویر مجازی مختلفی را بر روی عکس شما قرار می دهد و فضایی جالب را خلق می نماید. برای مثال می توانید در کنار سوژه های عکس خود دایناسور یا آدمک های کوچکی را قرار دهید و دنیایی متفاوت را در عکس ترسیم نمایید.

عکس ها کنتراست خوبی دارند اما در آن ها جزییات بسیار پایینی به ثبت می رسد

بخش Creative Effect حالت های رنگی مختلفی را دارا است که می توانید تاثیر آنها را به صورت زنده بر روی تصاویر مشاهده کنید. Timeshift Burst نیز گزینه ای است که با انتخاب آن، دوربین شما به صورت مداوم به عکس برداری مشغول می شود و از این طریق زمانی که دکمه شاتر را فشار دهید، می توانید عکس هایی مربوط به ثانیه هایی قبل و بعد از شکار سوژه را نیز مشاهده نمایید.

نمونه عکس گرفته شده با تکنیک Background defocus
نمونه عکس گرفته شده با تکنیک Background defocus

اما جدیدترین قابلیت این بخش، گزینه Background DeFocus است که برای اولین بار در Xperia Z2 توسط سونی مورد استفاده قرار گرفت. این گزینه کارکردی مشابه با دوربین دوم HTC One M8 و یا ویژگی Selective Focus در گلکسی اس۵ سامسونگ (بررسی دیجیاتو) دارد. با فعال کردن این گزینه شما می توانید بر روی سوژه ای که در جلوی عکس قرار دارد فوکوس نمایید و سپس بقیه سوژه ها در پس زمینه را تار کنید.

برای درست کار کردن این بخش سوژه جلویی باید حتما ۳۰ تا ۶۰ سانتیمتر با شما فاصله داشته باشد و سوژه های پس زمینه نیز در فاصله ای ۵ متری قرار بگیرد. Background defoucus عملکرد چندان راحتی ندارد و برای شکار تصاویر با آن حتما باید شرایطش را رعایت کرد. پس از ثبت عکس، شما می توانید میزان تار بودن تصاویر پس زمینه را تعیین کنید و یا حتی بر روی آن ها افکت های خاصی را نیز قرار دهید.

نرم افزار

بررسی تبلت سونی اکسپریا زد ۲ sony xperia z2 tablet

سونی در محصولات قبلی خود نشان داد که هرچقدر در زمینه سخت افزار فوق العاده کار می کند،‌ به همان میزان نرم افزار را با کم لطفی خود مواجه می نماید. رابط کاربری سونی در محصولی همچون موبایل اکسپریا زد، انتقادات بسیاری را برای سونی در بر داشت و کمبود امکانات آن در مقابل رقبای دیگر باعث شد تا طرفداران این کمپانی قدیمی، چندان دل خوشی از نرم افزار دستگاه خود نداشته باشند.

سونی مانند همیشه انتقادات را شنید و خود برای اصلاح ضعف ها آماده کرد. در حالی که همگان انتظار داشتند رابط کاربری سونی به ناگه دستخوش تغییرات بسیاری شود، این شرکت با حفظ قالب اصلی و بر طرف کردن ایرادات ریز و درشت بسیار، کم کم توانست به حالتی معقول برای نرم افزار خود دست پیدا کند.

رابط کاربری سونی شاید امکانات چندانی نداشته باشد، اما پتانسیل اصلی آن در سادگی اش نهفته است. ردایی که سونی برای اندروید دوخته در تبلت اکسپریا زد۲ به خوبی خود نمایی می کند. سادگی و دسترسی آسانی که به منو های مختلف فراهم است، باعث می شود آرامشی روانی به کاربر منتقل شود. این موضوع پیوند بهتری بین ناخودآگاه شما و دستگاه برقرار کند و در نتیجه سبب می گردد تبلت اکسپریا زد۲ برای تان محصولی دلچسب تر باشد.

پتانسیل رابط کاربری سونی در سادگی آن است

سونی به صورت پیش فرض چند اپلیکیشن را در داخل تبلتش نصب کرده. از جمله آنان می توان به برنامه Sketch جهت نقاشی و Pixlr Express جهت ویرایش تصاویر اشاره کرد. اما شاید مهمترین برنامه اضافه شده اپلیکیشن مدیریت فایل ها File Commander باشد. بر خلاف دیگر شرکت ها، سونی تا به حال محصولات خود را بدون اپلیکیشن مدیریت فایل پیش فرض ارائه می کرد که خوشبختانه این نقص هم اکنون بر طرف شده.

برنامک های معروف سونی نیز در تبلت زد۲ حضور دارند. این برنامه ها که موسوم به Small Apps هستند با لمس دکمه مولتی تسک پدیدار می آیند و با انتخاب آن ها اپلیکیشن مربوطه در یک پنجره کوچک و بر روی برنامه های دیگر به اجرا در می آید. برای مثال از این قسمت شما می توانید ماشین حساب را باز کنید و آن را بر روی مرورگر اینترنتی خود قرار دهید. و یا در حالی که در اپلیکیشن ایمیل هستید، می توانید با گشودن ابزارک یادداشت برداری، بدون نیاز به خارج شدن از محیط ایمیل، نکات مورد نظر خود را ثبت نمایید.

Screenshot_2014-05-19-12-02-43_digiato

قابلیت جدیدی که سونی به این بخش اضافه کرده، امکان تبدیل ویجت هر برنامه ای به یک ابزارک است. برای این منظور تنها کافی است تا ویجت مورد نظر خود را از منوی Small Apps به مجموعه موجود اضافه کنید. حال قادر خواهد شد به راحتی ویجت ها را بر روی هر اپلکیشنی که می خواهید، اجرا نمایید. برای مثال همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، ویجت کافه بازار بر روی سایت دیجیاتو در حال اجرا است.

همانطور که اشاره کردیم تبلت زد۲ دارای ارسال کننده مادون قرمز است. این ویژگی مدتی می شود که دوباره در دستگاه های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد و شرایطی را فراهم می آورد که کاربر به کمک دستگاه خود، تلویزیون ها و سایر محصولات الکترونیکی را کنترل نماید.

اندرید ۴.۴ کیت کت سونی اکسپریا تبلت زد ۲

سونی برای این منظور اپلیکیشنی به نام TV Remote را در داخل تبلت خود گنجانده. این برنامه به شما اجازه می دهد محصولاتی همچون تلویزیون، پخش کننده DVD، سیستم Home Theater، ویدیو پروژکتو و … را با تبلت خود کنترل کنید. با انتخاب نوع محصول، لیستی از سازندگان آن به تصویر در می آید که با گزینش آن ها سیستم اتوماتیک کد های لازم جهت همخوانی را اجرا می کند. اما در صورتی که نام سازنده دستگاه را در لیست نیافتید، نگران نباشید، چرا که به راحتی می توانید با قرار دادن کنترل از راه دور در برابر ارسال کننده مادون قرمز تبلت، کد کلیه دکمه ها را به زد۲ انتقال دهید.

باتری

بررسی تبلت سونی اکسپریا زد ۲ sony xperia z2 tablet

تبلت اکسپریا زد۲ از یک باتری ۶.۰۰۰ میلی آمپر ساعت بهره می برد که در مقایسه با سایر تبلت ها قدرت چندانی ندارد. برای مثال قدرت باتری آیپد ایر ۸.۸۲۰ میلی آمپر در ساعت برآورد می شود. به نظر می رسد به علت ضخامت بسیار کم دستگاه، سونی نتوانسته باتری قدرتمند تری را در دل تبلت خود قرار دهد و ترجیح داده تا اندکی از شارژ را فدا کند ولی ظاهری متفاوت به محصول خود ببخشد.

با تبلت زد۲ می توان ۱۳ ساعت مداوم اینترنت گردی کرد و ۱۲ ساعت فیلم دید

ما در بررسی خود توانستیم به مدت ۷ ساعت و ۴۰ دقیقه شارژ باتری زد۲ را به صورت پیوسته در اختیار داشته باشیم. در این آزمایش ویدیویی به صورت ممتد را پخش کردیم و دستگاه را نیز به شبکه بی سیم اینترنت و GPS متصل نمودیم. زد۲ اما در شرایطی که فشار زیادی به پردازشگرش وارد شود (برای مثال هنگام اجرای یک بازی با گرافیک سنگین) شارژ بیشتری را می طلبد.

نکته دیگر هم اینکه زمان مورد نیاز جهت شارژ مجدد دستگاه، به قدری زیاد است که می تواند برای کسانی دائما در حال جا به جایی، خبری ناخوشایند باشد. همچنین باید اشاره کنیم که سونی قابلیتی به نام Stamina mode را برای باتری قرار داده که با فعال کردن آن برخی از امکانات دستگاه از کار می افتد و شما این شانس را دارید تا کمی بیشتر شارژ در اختیار داشته باشید.

اما طبق آزمایشات وبسایت GSMArena در صورتی که دستگاه صرفا به مرور صفحات وب اختصاص داده شود، می تواند تا مدت ۱۲ ساعت و ۵۳ دقیقه شارژ را در خود نگه دارد. این زمان همچنین برای پخش ممتد ویدیو (بدون اتصال به اینترنت و سایر موارد) معادل ۱۱ ساعت و ۴۶ دقیقه برآورد گردیده.

جمع بندی

بررسی تبلت سونی اکسپریا زد ۲ sony xperia z2 tablet

سونی با نسل اول تبلت اکسپریا زد، انقلاب را در این صنعت تجربه نمود و برای نسل دوم به درستی تشخیص داد که به دنبال تکامل برود. Xperia Tablet Z2 دستگاهی با بدنه ای شاهکار و ضخامتی خیره کننده است که به خوبی در دست جای می گیرد و لذت کار با نمایشگری ۱۰.۱ اینچی را برای کاربر به همراه می آورد.

این تبلت شاید باتری قدرتمندی نداشته باشد و یا دوربین آن تعریف زیادی را بر نتابد، اما در مجموع تجربه ای که از کار با زد۲ به دست می آید، لذت بخش است و این خود می تواند یکی از مهم ترین فاکتور ها در خرید باشد.

نکات مثبت:

  • طراحی زیبا، ضخامت باریک و وزن کم
  • کیفیت خوب نمایشگر
  • رابط کاربری ساده

نکات منفی:

  • برجای ماندن اثر انگشت در بدنه پشتی
  • دوربین نه چندان خوب
  • باتری نه چندان قدرتمند
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (97 مورد)
  • Siamak Gol
    Siamak Gol | ۱۱ شهریور ۱۳۹۴

    اشتباه شد :|

  • نگین خاورمیانه
    نگین خاورمیانه | ۲۶ آبان ۱۳۹۳

    سلام،

    سحر هستم از فروشگاه اینترنتی نگین خاورمیانه. خیلی جالبه ما دیروز این تبلت رو برای فروش تو سایت گذاشتیم. و مشتریها زنگ میزدند فکر می کردند که قیمت رو اشتباهی تو سایت وارد کردیم! واقعا قیمت فوقالعاده ای داره و فکر کنم قیمتش رو بالا ببرن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی