ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۹ روش جدید برای استفاده از گجت های قدیمی

سرعت پیشرفت تکنولوژی به قدری است که گجت ها تنها پس از گذشت چند سال از تولیدشان قدیمی می شوند و جای خود را به محصولی جدید می دهند. آن هایی که عاشق تکنولوژی هستند، ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۸:۲۸

سرعت پیشرفت تکنولوژی به قدری است که گجت ها تنها پس از گذشت چند سال از تولیدشان قدیمی می شوند و جای خود را به محصولی جدید می دهند.

آن هایی که عاشق تکنولوژی هستند، عقب ماندن از این قافله را بر نمی تابند و همواره تلاش می کنند تا جدیدترین محصولات را در اختیار داشته باشند. از همین روی معمولا در بیشتر خانه ها دستگاه هایی قدیمی یافت می شوند که بی استفاده در گوشه ای رها شده اند؛ محصولاتی که اگرچه جبر زمانه باعث طرد آن ها گشته، اما هنوز هم می توانند کارآیی داشته باشند و مفید واقع شوند.

در ادامه برای شمایی که چنین محصولاتی را در خانه دارید، پیشنهادهایی جذاب داریم. پیشنهاد هایی که می توانند به یک گجت قدیمی عمری دوباره نهند و آن را در قالبی جدید به چرخه زندگی باز گردانند. با دیجیاتو همراه باشید.

۱. راهنمای آشپزی

آشپزی تبلت

کتاب آشپزی را فراموش کنید. این روزها همه چیز در گجت شما خلاصه می شود؛ قطعا علاقه ای ندارید تا دستگاه جدید خود را به آشپزخانه ببرید و حین آشپزی با انگشت های چرب، از روی آن دستور پخت غذا را مطالعه نمایید.

این وظیفه را بر عهده دستگاه قدیمی خود بسپارید. تنها کافی است یک اپلیکیشن آشپزی بر روی آن نصب کنید و جای مشخصی را برایش در آشپزخانه تعریف نمایید.

در بین اپلیکیشن های آشپزی فارسی زبان، برنامه «هایکوک» یکی از نصب شده ترین ها به حساب می آید. این اپلیکیشن از ظاهری جذاب برخوردار است و مراحل پخت غذا را به خوبی توضیح می دهد.

آشپزی هایکوک

آشپزی هایکوک

سازنده: گروه HiApp قیمت: ۳۵۰۰ تومان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۲۷ مگابایت زبان:

 

۲. قاب دیجیتال

قاب دیجیتال

وقتی که می شود با یک قاب دیجیتال مجموعه ای از تصاویر را به نمایش در آورد، دیگر چه کسی به سراغ قاب عکس های معمولی می رود؟

یک قاب عکس دیجیتال می تواند صد و پنجاه هزار تومان قیمت داشته باشد، اما اگر شما دستگاهی قدیمی را در خانه داشته باشید، دیگر لازم نیست تا چنین هزینه ای را بپردازید.

تنها کافی است تا چند ده هزار تومانی خرج کنید و یک پایه مناسب را برای دستگاه خود خریداری نمایید. سپس آن را در گوشه ای قرار دهید و از مجموعه تصاویرتان لذت ببرید.

برای نمایش هرچه بهتر تصاویر می توانید از اپلیکیشن هایی مانند DayFrame استفاده کنید. این برنامه با افکت ها و امکانات ویژه ای که دارد یک Slide Show بسیار حرفه ای از عکس ها ایجاد می کند و آن را به زیبا ترین شکل ممکن به نمایش در می آورد.

DayFrame

DayFrame

سازنده: Cloud.tv قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۲ مگابایت زبان:

 

۳. ایده آل برای کودکان

تبلت کودکان

قطعا یک تبلت و یا موبایل چند میلیونی برای کودکی که به تازگی در حال آشنایی با تکنولوژی است، گزینه مناسبی به حساب نمی آید.

اگر یک دستگاه قدیمی در خانه دارید، توصیه می کنیم آن را به یک ابزار آموزشی برای کودک خود تبدیل کنید. برای این منظور برنامه های رایگان بسیاری در گوگل پلی وجود دارد. به اینجا مراجعه نمایید و آن هایی که فکر می کنید مناسب تر هستند را دانلود کنید.

 

۴. دوربین امنیتی

ip-camera_digiato

اگر نیاز دارید تا مکانی را از راه دور تحت نظر بگیرید، به هیچ وجه هزینه هنگفتی را بابت دوربین های امنیتی پرداخت نکنید. یک دستگاه قدیمی به خوبی می تواند این نقش را بر عهده گیرد.

برای این منظور اپلیکیشنی مانند IP Webcam را نصب نموده و با اتصال دستگاه به اینترنت، در هر زمان و هر مکان با استفاده از دوربین دستگاه، محیط مورد نظر خود را تحت کنترل داشته باشید.

IP Webcam

IP Webcam

سازنده: Pavel Khlebovich قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۶ مگابایت زبان:

 

۵. کتابخوان الکترونیک

la-jc-want-a-good-nights-sleep-read-a-book-201-001_digiato

قطعا دستگاه جدید هم می تواند نقش یک کتابخوان را ایفا نماید، اما اگر شما خیلی جدی اهل مطالعه هستید، با اختصاص دستگاه قدیمی خود به این موضوع، می توانید شارژ و زمان بیشتری را برای کتاب خواندن در اختیار داشته باشید.

پیش از این در دنیای اپلیکیشن دیجیاتو، برنامه Aldiko را معرفی کرده بودیم. این اپلیکیشن با قابلیت هایی که دارد می تواند پایگاهی خوب برای کتاب های الکترونیکی شما باشد.

همچنین اگر به دنبال کتاب های الکترونیکی بیشتری به زبان فارسی هستید، اپلیکیشن «کتابخانه همراه شِیربوک» را به شما پیشنهاد می کنیم.

کتابخانه همراه شیربوک

کتابخانه همراه شیربوک

سازنده: گروه توسعـه رابیـــــن قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۲ مگابایت زبان:

 

۶. پایگاه موسیقی برای خودرو

using-tablet-in-car_digiato

اگر می خواهید از گیر و بند حافظه های فلش ۴ یا ۸ گیگابایتی رها شوید، هرچه آهنگ دارید را بر روی دستگاه قدیمی خود بریزید و آن را به ضبط ماشین متصل نمایید.

این اتصال می تواند از طریق کابل AUX ، بلوتوث و یا کابل USB انجام شود و تجربه ای متفاوت از کنترل موزیک را برای شما به همراه آورد.

در صورتی که دستگاهتان از سیم کارت پشتیبانی می کند، توصیه می کنیم با استفاده از اینترنت 3G به بهترین شبکه های رادیویی خارجی متصل شوید و از برنامه های آن ها لذت ببرید. برای این موضوع اپلیکیشن TuneIn Radio می تواند گزینه بسیاری خوبی به حساب بیاید.

TuneIn Radio

TuneIn Radio

سازنده: TuneIn Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید - iOS - ویندوز فون حجم: ۱۱ مگابایت زبان:

 

۷. پایگاه رومیزی

7-deskclock1_digiato

در صورتی که یک پایه مناسب برای دستگاه قدیمی خود پیدا کنید، می توانید آن را بر روی میز قرار داده و اطلاعات مفیدی را بر روی آن به نمایش در آورید.

ساعت، وضعیت آب و هوا، تاریخ و ... همگی از جمله مواردی هستند که می توانند با ظاهری زیبا بر روی میز شما به نمایش در آیند. برای این منظور اپلیکیشن های بسیاری وجود دارد. Dock Clock یکی از این موارد است که می تواند برای شروع انتخاب خوبی باشد.

Dock Clock

Dock Clock

سازنده: Gadget Juice قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱ مگابایت زبان:

 

۸. کیبورد و ماؤس

monect_0_digiato

اگر گاهی هوس می کنید تا بر روی تخت دراز کشیده و کنترل کامپیوتر را در دست گیرید، یک دستگاه قدیمی با استفاده از اپلیکیشن WiFi Mouse می تواند به خوبی نقش یک کنترل از راه دور را ایفا نماید.

WiFi Mouse

WiFi Mouse

سازنده: necta.us قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۲ مگابایت زبان:

 

۹. اهدا کنید

old-tablet_digiato

اگر هیچ کدام از موارد بالا برایتان جذاب نبود و خودتان نیز روشی برای استفاده از دستگاهی قدیمی را در نظر نداشتید، بهتر است با اهدای آن به افراد نیازمند، دلی را شاد کنید و نقشی کوچک را در گسترش تکنولوژی در کشورمان ایفا نمایید.

 

شما برای استفاده از موبایل ها و تبلت های قدیمی، چه روش هایی را پیشنهاد می کنید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • مهم نیست
    مهم نیست | ۲ تیر ۱۳۹۳

    جناب قاسمی روش #8
    wifi mouse یک تروجانه که باید رو سیستم pc نصب بشه لطفا هرچه سریعتر با app چون unifiedremote جایگزین کنید

  • سعید
    سعید | ۳۱ خرداد ۱۳۹۳

    گزینه آخر رو دوست دارم
    هم (هدیه) بدم هم (هدیه) بگیرم
    واقعا جفتش لذتبخشه

    • JSON
      JSON | ۱ تیر ۱۳۹۳

      برای اینکه ثابت کنی و بچه ها باور کنن من حاضرم بسم الله
      این تو، این آی پد، اینم من

  • ميلاد فضايي!!!
    ميلاد فضايي!!! | ۳۱ خرداد ۱۳۹۳

    البته بگويم من يك تبلت در آشپزخانه و يكي در جلوي تلويزيون و يكي هم كنار كامپيوتر داريم و يك آيپد ميني هم هميشه همراهمه و در جاهاي مختلف آيپاد تاچ هاي نسلهاي گذشته كه نسل دومش واقعا وضعش خرابه و همچنين آيپد نسل دوم
    در كل دستم را دراز ميكنم يا به آيپاد تاچ ميخوره يا به آيپد و گوشي ها و... در كل اصولا نميتونم چيزي دور بندازم و انگار اين محصولات بخشي از وجودم شده!!!
    خوب شد اين قرعه كشي راه افتاد اين چند تا گوشي عتيقه به يك دردي ميخورند
    چند تا كامپيوتر قديمي هم تو انباري هست
    براي زمان قبل از پنتيوم ٤٨٦ تا پنتيوم ٢و ٣ و اتلون و...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی