ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دارپا برای حفاظت از سربازان می خواهد یک دیوار ضد گلوله را در سیلندری کوچک جا دهد

سازمان پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی امریکا یا همان دارپا، پروژه های دیوانه وار کم ندارد. مثلا تبدیل آکیلس ریفت به ابزاری برای جنگ سایبری توسط سربازانی که اصلا چیزی از اینترنت نمی دانند و بسیاری ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۷:۴۳

سازمان پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی امریکا یا همان دارپا، پروژه های دیوانه وار کم ندارد. مثلا تبدیل آکیلس ریفت به ابزاری برای جنگ سایبری توسط سربازانی که اصلا چیزی از اینترنت نمی دانند و بسیاری پروژه های دیگر.

اما پروژه جدیدی که سر و صدا راه انداخته، ایده ساخت یک سیلندر قابل حمل است که می تواند بزرگ شود و به دیواری غیر قابل نفوذ بدل گردد. آخر می دانید... آدم در زندگی گاه به یک چنین چیزی نیازمند می شود.

دارپا با اعلام نیاز به ساخت این سیلندر کوچک که می تواند به سرعت (در فرآیندی شبیه یک انفجار) بزرگ شود و سرباز را پشت خود پناه بدهد، از متخصصین دعوت کرده تا به شکل گیری پروژه کمک کنند. قرار است سیلندر مذکور بدون دخالت انسان و بدون نیاز به سرهم کردن، عملیات محافظت از سربازان را انجام دهد.

نام پروژه BlockADE است و سیلندری را به تصویر می کشد که از قطر ۰.۳ متر به ۲ متر افزایش حجم می یابد و کمتر از ۱۵۰ کیلوگرم وزن دارد. دیوار حاصل از انفجار اولیه باید بتواند مانع از رسیدن مهاجمین دارای سلاح های سرد به سرباز خودی شود. ویژگی دیگری که می تواند ارزش افزوده این پروژه تلقی شود، لحاظ شدن مقاومت درباره گلوله است.

این ایده را قبلا در فیلم ها و بازی های کامپیوتری (حباب حفاظتی هیلو ۳ در تصویر بالا) دیده ایم و حالا دارپا می خواهد آن را در دنیای واقعی مورد استفاده قرار دهد تا هم از سربازان و هم از محوطه های خاص محافظت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • mohse
    mohse | ۱ تیر ۱۳۹۳

    بالاخره چیزی که میخواستم داره تو دنیای واقعی ساخته میشه
    دم دارپا گرم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی