ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با جدیدترین محصولات گیمینگ ASUS آشنا شوید

چندی پیش نمایشگاه کامپیوتکس در تایوان برگزار شد و سازندگان محصولات متنوع خود را در آن به معرض نمایش در آوردند. ایسوس به عنوان یک شرکت تایوانی، به نوعی میزبان این نمایشگاه به حساب می ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۴ تیر ۱۳۹۳ | ۱۹:۲۹

چندی پیش نمایشگاه کامپیوتکس در تایوان برگزار شد و سازندگان محصولات متنوع خود را در آن به معرض نمایش در آوردند. ایسوس به عنوان یک شرکت تایوانی، به نوعی میزبان این نمایشگاه به حساب می آید و هرساله تلاش می کند تا برای کاربرانش سنگ تمام بگذارد.

در میان محصولاتی که ایسوس در کامپیوتکس ۲۰۱۴ معرفی کرد، تعداد زیادی به صورت اختصاصی برای گیمر ها طراحی گشته بودند. این محصولات نشان می دادند که ایسوس این حوزه را بسیار جدی گرفته و تلاش می کند با ارائه خدمات متنوع تبدیل به انتخاب شماره یک علاقه مندان به دنیای بازی ها شود.

دفتر ایسوس در تهران، مطلبی را برای دیجیاتو ارسال کرده و در آن به توضیح محصولات خود پرداخته است. اگر شما هم به حوزه بازی های کامپیوتری علاقه مند هستید و دوست دارید سخت افزار مناسب را در اختیار داشته باشید، توصیه می کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.


یک ماشین بازی جمع و جور

ASUS ROG G20 Compact Gaming Desktop PC-w600

ROG G20 جدیدترین کامپیوتر رومیزی ایسوس مخصوص بازیهای کامپیوتری است. این محصول که موفق به دریافت جوایز معتبر نمایشگاه کامپیوتکس با نام Best Choice of the Year Award و Best Choice Golden Award گردیده است دارای ابعاد بسیار کوچک(فقط 12.5 لیتر) است.ROG G20 مجهز به جدیدترین پردازنده Core I 7 اینتل و پردازنده گرافیکی NVidia GTX780 برای تجربه بینهایت بازی های کامپیوتری است. این ماشین بازی در ظاهر خود از نوآوری ویژه ای بهره می برد، به طوریکه کاربر هیچگونه دریچه تهویه ای را برروی بدنه ROG G20 مشاهده نمی نماید و این موضوع منجر به کاهش صدای سیستم خنک کننده تا 25dB است. بر خلاف باطن پرقدرت این ماشین بازی از مصرف بسیار کمی برخوردار است به طوریکه در حالت ایده آل فقط 20 وات برق مصرف می نماید.

اولین کنسول PC بازی در دنیا

ASUS ROG GR8 Gaming Console PC-w600

GR8 به عنوان اولین کنسول PC بازی در دنیا است که ایسوس آن را در نمایشگاه کامپیوتکس معرفی نمود. این کنسول مجهز به آخرین نسل از پردازنده های Core I 7 اینتل و کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 750Ti است.GR8 مجهز به فناوری صوتی SupremeFX است که می تواند تا بالاترین جزئیات صدا را به گوش کاربر برساند. همچنین این کنسول می تواند به راحتی تصاویری با وضوح تصویر 4k را به نمایش بگزارد. یکی از ویژگی های جالب GR8 بهره مندی از گیرنده Miracast برای دریافت تصاویر به صورت بیسیم از دستگاه هوشمند اندرویدی است. علاوه بر این وجود فناوری WiDi به این دستگاه قابلیت ارسال تصاویر به صورت بیسیم به مانیتور و یا تلویزیون را می دهد.

 

اولین اولترابوک مخصوص بازی در دنیا

ASUS ROG GX500 Gaming Notebook-w600

اما ایسوس در نمایشگاه امسال اولین اولترابوک مخصوص بازی های کامپیوتری در دنیا را معرفی نمود.GX500 فقط 19 میلیمتر ضخامت دارد و این به معنی باریک ترین نوت مخصوص بازی های کامپیوتری در کلاس 15.6 اینچ است و تنها 2.2 کیلوگرم وزن دارد. GX500 مجهز به آخرین نسل از پردازنده های Intel Core I 7 و کارت گرافیک NVidia GTX870M است.
اما یکی از نقاط قوت این نوت بوک صفحه نمایش 4K/UHD آن است، به طوریکه کاربر می تواند بازیهای خود را در وضوح تصویر 3840X2160 پیکسل تجربه نماید. همچنین این صفحه نمایش مجهز به فناوری VisualMaster است که می تواند 100% رنگ ها را در حالت NTSC به نمایش بگزارد که در واقع GX500 را به شارپ ترین نوت بوک دنیا تبدیل نماید.

 

ابزاری مانند گلادیاتور

ASUS ROG GLADIUS Gaming Mouse-w600

ROG Gladius در واقع یک موس حرفه ای مخصوص بازی های اول شخص یا first-person-shooter است که از ویژگی های بارزی مانند سرعت بالا، دقت زیاد ، طراحی ارگونومیک و تنظیمات حرفه ای بهره می برد.
این موس طوری طراحی شده است که به راحتی در دست راست جای می گیرد و از مواد منحصر به فردی در ساخت آن استفاده شده است که کاربر همیشه خنکی را در دست خود احساس می نماید. طراحی این موس به گونه ای است که در دو طرف ROG Gladius تمامی دکمه های مورد نیاز کاربر در بازی های مختلف موجود است. این موس حرفه ای دارای سنسور اپتیکال با دقت 6400 Dpi در 200 اینچ است. نکته جالب دیگر در مورد این موس امکان تعیین میزان فشار برروی کلیک است به طوری که کاربر می تواند میزان دلخواه خود را تنظیم نماید و همچنین سیم این موس نیز قابل جدا شدن است.

 

تمام چیزی که یک گیمر بدان احتیاج دارد

ASUS ROG GK2000 Gaming Keyboard-w600

اما در کنار موس ROG Gladius ایسوس صفحه کلید حرفه ای ROG GK2000 را معرفی نمود. این صفحه کلید دارای امکاناتی است که یک کاربر در میدان نبرد بدان احتیاج دارد. GK 2000 دارای سوئیچ های مکانیکی به رنگ آلبا لویی است، که می تواند کمک شایانی به گیمر ها در بازی های کامپیوتری نماید. تمامی کلید های GK2000 از قابلیت برنامه ریزی بهره می برند و کاربر می تواند برای هریک از آنها چند برنامه را تعریف نماید. همچنین این کلید ها مجهز به نور led قرمز رنگ است که به همراه بدنه فلزی جلوه ای خاص و حرفه ای را به این صفحه کلید بخشیده است.

 

ماکزیمم قدرت

ASUS-ROG-Maximus-VII-Formula-Gaming-Motherboard-w600

یکی از بهترین و قدیمیترین عضو های خانواده ROG ایسوس مادربورد های سری Maximus است. مادربورد Maximus VII Formula یکی از قویترین و پیشرفته ترین مادربورد های سری 9 ایسوس است. یکی از ویژگی های جدید این مادربورد بهره مندی از سیستم خنک کننده موسوم به CrossChill است. در این سیستم خنک کننده که در ساخت آن از مس استفاده شده است به شدت کارایی سیستم خنک کننده بالا رفته و به سرعت دما کاهش می یابد. اما نکته جالب در مورد این سیستم خنک کننده هیبریدی بودن آن است. به طوریکه کاربر می تواند سیستم خنک کننده مایع را به آن متصل نماید و در نتیجه شاهد کاهش چشمگیر دما نسبت به حالت عادی باشد.

Maximus VII Formula از یک کارت صدای بسیار پیشرفته با نام SupremFX Formula 2014 بهره می برد و از نسبت سیگنال 120dB بهره می برد. ایسوس برای افزایش هرچه بیشتر کیفیت صدا و همچنین کاهش نویز تمامی اجزای این کارت صدا در مادربورد مجتمع نموده و این اجزا را برای جلوگیری از ایجاد هرگونه نویز قطعات دیگر این بخش را به وسیله تکنولوژی EMI جدا نموده است. یکی دیگر از فناوری های بکار رفته در این کارت صدا Sonic SensAmp است که به واسطه آن و به صورت اتوماتیک Impendence هدفون را تشخیص داده و صدا را تنظیم می نماید و همچنین قادر است تا قدرت 600 اهم را برای هدفون تولید نماید. به واسطه فناوری سخت افزاری Sonic SoundStage کاربر می تواند بهترین تنظیمات صوتی را برای اغلب ژانر های بازی های کامپیوتری اعمال نماید.

 

غول کوچک

ASUS ROG Maximus VII Impact Gaming Motherboard-w600

ایسوس به عنوان یکی از اولین برند های بود که در زمینه مادربورد های سایز miniITX اقدام به معرفی محصولات حرفه و منطبق با نیاز گیمر ها نمود.Maximus VII Impact اولین مادربورد حرفه ای دنیا در این سایز است که توسط ایسوس تولید شده است.Impact بر خلاف ابعاد کوچکش با اکثر سیستم های خنک کننده و کارت های توسعه سازگار است. اما برای پایداری هر چه بیشتر، این مادربورد مجهز به مدار رگولاتور Impact Power II می باشد که به صورت جداگانه برروی مادربورد نصب می شود. همچنین بهره مندی از کارت صدای SupremFX Impact II و کارت توسعه mPCIe Combo IV به همراه کارت شبکه 802.11ac و بلوتوث 4 از دیگر امکانات این مادربورد می باشد.

Impact CoolHub یک کارت توسعه اضافی برای این مادربورد است که دارای دو سوکت فن 4 پین به همراه سوئیچ LN2 برای امکان فعالیت در دماهای زیر صفر است.

 

شمشیر برنده

ASUS ROG Crossblade Ranger Gaming Motherboard-w600

ROG Crossblade Ranger اولین مادربورد گیمینگ AMD FM2+ در دنیا است که توسط ایسوس عرضه شده است. این مادربورد تمامی ویژگی محصولات ROG منجمله مادربورد Maximus VII Formula مانند کارت صدای SupremFX Formula 2014 کارت شبکه پر سرعت اینتل ،GameFirst III و KeyBot را دارا است.

 

آقای خاص

ASUS ROG ARES III Graphics Card-w600

ایسوس تبحر خاصی در تولید محصولات به اصطلاح Limit-Edition یا تولید محدود دارد. یکی از این کالا ها کارت گرافیک Ares III است. این کارت مجهز به دو پردازنده گرافیکی از خانواده Radeon™ Hawaii XT است که آن را تبدیل به قویترین کارت گرافیک موجود در دنیا نموده است. Ares III از سیستم خنک کننده مایع بهره می برد که تا 25% نسبت به مدل مرجع خنک تر است. وجود 8 گیگابایت حافظه پر سرعت DDR 5 است. لازم به ذکر است که از این کارت فقط 500 مدل تولید شده است که در پشت این کارت ها شماره تعداد تولیدی آن ، نمایش داده شده است.

 

حرفه ای ترین مانیتور گیمینگ دنیا

ASUS ROG SWIFT PG278Q Gaming Monitor-w600

ROG Swift PG278Q در واقع اولین مانیتور 27 اینچ در دنیا است که از تکنولوژی NVidia G-SYNC بهره می برد. تکنولوژی NVidia G-SYNC در واقع یک کیت سخت افزاری است که برروی مانیتور نصب شده و به کارت گرافیک اجازه می دهد تا نرخ بازسازی تصاویر را با توجه به وضعیت های مختلف کنترل نماید که این کار از ترکیب روش نرم افزاری و سخت افزاری انجام می شود. بدین ترتیب تصاویر نسبت به قبل بسیار بهتر و روانتر نمایش داده می شود. صفحه نمایش این مانیتور از نرخ بازسازی شناور+120 هرتز بهره می برد که در بازه ها و شرایط متفاوت این عدد تغییر می نماید. اما نکته دیگری که شاید کسی انتظار آن را نداشت ضخامت بسیار کم این محصول است که فقط 6mm است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • taha
    taha | ۹ شهریور ۱۳۹۴

    اون کنسول فک نکنم به درد ايراني ها بخوره چون بازي اورجينال بايد بخاد فک کنم ولي در کل asus در زمينه لپ تاپ بهترينه و razer در زمينه موس و کيبورد عاليه

  • amirftma
    amirftma | ۱۶ تیر ۱۳۹۳

    کاش توسعه دهندگان بازی به PC ها بیشتر توجه میکردند
    به نظر من PC ها خیلی بهتر از xbox و playstation منم یه زمانی گیمر بودم کنسول های بازی رو تجربه کردم ولی بیشتر از PC لذت بردم

  • amirftma
    amirftma | ۱۶ تیر ۱۳۹۳

    WoWoWoWoWoooooooooooooooooooooooooW

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی