ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمار فروش PC پس از دو سال سقوط، اکنون به ثبات رسیده است

مجموعه تحقیقاتی Gartner در جدید ترین آمار منتشر شده خود، خبر های خوبی را برای دوست داران PC به همراه دارد. اعداد و ارقامی که Gartner به دست آورده نشان می دهد که بازار PC ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۰ تیر ۱۳۹۳ | ۱۰:۰۶

مجموعه تحقیقاتی Gartner در جدید ترین آمار منتشر شده خود، خبر های خوبی را برای دوست داران PC به همراه دارد. اعداد و ارقامی که Gartner به دست آورده نشان می دهد که بازار PC پس از دو سال متمادی سقوط وحشتناک، اکنون به ثبات نسبی دست یافته است.

به گفته Gartner در فصل دوم سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۷۵.۸ میلیون کامپیوتر به سمت فروشگاه ها ارسال شده که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، تنها ۰.۱ درصد کاهش را تجربه کرده است.

دو سال پیش با ورود تبلت ها، بازار نت بوک ها به کل نابود شد و فروش لپتاپ ها نیز تحت تاثیر قرار گرفت. از آن زمان تقاضا برای کامپیوتر ها نیز کاهش پیدا کرد تا زنگ خطر برای تولید کنندگان این حوزه به صدا در بیاید.

بر خلاف آمار Gartner ، مجموعه تحقیقاتی IDC چندان خوشبینانه به ثبات بازار PC نگاه نمی کند و معتقد است که این حوزه همچنان می تواند سقوط های دردناک دیگری را نیز تجربه کند. مبنای دیدگاه IDC، تحلیل دقیق تر آمار ارائه شده است.

بر خلاف رشد سازندگان بزرگ همچون Dell ، HP و Lenovo ، تولید کنندگان کوچک PC همچنان با کاهش میزان فروش مواجه هستند. بازار کشوری مانند هند، مکانی است که بیشترین پتانسیل رشد را در اختیار حوزه های مختلف قرار می دهد و آنطور که معلوم است هندی ها تمایل چندانی به خرید کامپیوتر نشان نمی دهند.

ثبات فروش PC هم اکنون مدیون افزایش تقاضا در آمریکا و کشورهای اروپای غربی است. این یعنی بازاری که در حال حاضر به ثبات آمار PC کمک کرده، پتانسیل چندانی ندارد و ممکن است در آینده دوباره با کاهش تقاضا روبرو شود و سقوطی دیگر را برای کامپیوتر ها رقم زند.

به نظر شما PC همچنان می تواند در خانه ها جای داشته باشد یا سرانجام روزی فرا می رسد که باید با کامپیوتر های خانگی خداحافظی کنیم؟

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • عرفان
    عرفان | ۲۱ تیر ۱۳۹۳

    دوستان چرا توجه نمیکنید پی سی شامل لپ تاپ ها هم میشه وحتی ال این وانها

    به نظر من پیسیها باز هم در بازار رقابت میمونن هر چند سهمشون از بازار کوچکتر شده اما جایگزین درخوری براش تو ابزارهای دوران پست پیسی براش پیدا نمیشه. من به شخصه از انجام کارهام طوری که فقط مجبور باشم فقط از تبلتم یا گوشیم استفاده کنم وحشت دارم اسما تفونها و تبلتها فاقد ارگونومی لازم برای بسیاری از کارها هستند و به شدت خسته کننده و ملال اور هستن

  • amirftma
    amirftma | ۲۰ تیر ۱۳۹۳

    الان به ثبات رسید در اینده باز هم سقوط میکنه
    منتظر باشید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی