ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

منابع جدیدی صفحه نمایش با رزولوشن ۷۲۰ پی را برای گلکسی آلفا تایید می کنند

شایعات متعددی می گویند که سامسونگ در حال کار روی پرچمدار جدیدی به نام گلکسی آلفا است و این اسمارت فون که بدنه فلزی دارد، احتمالا صفحه نمایش ۴.۸ اینچی با رزولوشن ۷۲۰ پی خواهد داشت. بسیاری ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۷ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۰

شایعات متعددی می گویند که سامسونگ در حال کار روی پرچمدار جدیدی به نام گلکسی آلفا است و این اسمارت فون که بدنه فلزی دارد، احتمالا صفحه نمایش ۴.۸ اینچی با رزولوشن ۷۲۰ پی خواهد داشت.

بسیاری معتقدند عرضه این تلفن ۴.۸ اینچی به منزله رقابت با محصول جدید ۴.۷ اینچی اپل است و در آن سوی میدان، اپل را می بینیم که با ورود به فضای فبلت ها با آیفونی که 5.5 اینچ صفحه نمایش دارد، می خواهد با سری گلکسی نوت گلاویز شود.

اما در این میان یک شایعه وجود داشت که موفقیت احتمالی این تلفن همراه را زیر سوال می برد و حالا این قضیه از سوی چندین منبع مختلف تایید شده است. ۳ منبع مختلف اخیرا اذعان داشته اند که گلکسی آلفا از صفحه نمایشی با رزولوشن ۷۲۰ پی که معادل ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل است استفاده می کند.

در ادامه با ما همراه باشید تا از جزئیات این شایعه و اثرات بعدیش بر بازار، سامسونگ و رقبایش آگاه شوید.

در دنیایی که "بزرگتر، بهتر است"، برگشتن به فرم گذشته و رزولوشن ۷۲۰ پی برای تلفن همراهی که می خواهد رده بالا محسوب شود، کار عجیب و غریبی به نظر می رسد. اگر شایعات درست باشند، آلفا تا حد زیادی مشابه گلکسی اس ۳ خواهد بود که سال ۲۰۱۲ منتشر شد و تراکم پیکسل ۳۶۰ ppi داشت.

نوت 2 - 267ppi اس 3 - 306ppi
نوت 2 - 267ppi و اس 3 - 306ppi

آیا تراکم ۳۶۰ ppi برای اسمارت فونی که می خواهد پرچمدار سال ۲۰۱۴ باشد پایین به نظر می رسد؟ بستگی دارد که این سوال را از چه کسی بپرسید اما در هر صورت این عقب گرد مطلوب نیست. تصور کنید از Full HD بخواهید به این رزولوشن برگردید.

در حال حاضر ده ها میلیون نفر هستند که از صفحه نمایش ۳۲۶ پیکسل در اینچی آیفون فایو اس راضی هستند. صفحه نمایش رتینای آیفون تراکم بالایی دارد، به حدی که انسان معمولی نمی تواند پیکسل ها را از هم تشخیص دهد. بنابراین شاید سامسونگ بتواند با به کار بردن تراکم بالا در صفحه بزرگ تر این ضعف را بپوشاند اما به صورت تئوری، شما باید تلفن را در یک فاصله مشخصی از چشمان تان نگه دارید. موتورولا با Moto X همین روش را پیش برد و برخی کاربران هم از این موضوع شکایت داشتند.

اگر گلکسی آلفا بخواهد با آیفون ۴.۷ اینچی رقابت کند، احتمالا سامسونگ در بد مخمصه ای می افتد. شایعات می گویند آیفون ۴.۷ اینچی صفحه نمایش ۱۷۴۰ در ۹۶۰ دارد که روی یک تلفن ۴.۷ اینچی، یعنی ۴۱۶ پیکسل در هر اینچ. قطعا این فاصله بدجوری به ضرر سامسونگ خواهد بود و برتری آیفون را مشخص خواهد کرد. و در عصری که تلفن های Quad HD عرضه می شوند، صفحه نمایش آلفا در مقایسه با اندرویدی ها هم پسرفت بزرگی خواهد بود.

گلکسی آلفا
گلکسی آلفا

اما چرا سامسونگ چنین ریسکی را می پذیرد؟ بدون اینکه تصویر کامل و شفافی در دست داشته باشیم، پاسخ دادن به این سوال سخت خواهد بود. شاید ابزاری باشد برای پایین نگه داشتن قیمت و شاید مشکل فنی؛ کسی چه می داند شاید هر دو.

به استثنا یک محصول (M7)، هیچ محصول Full HD زیر ۵ اینچی در بازار نیست. در حقیقت M7 هم از ال سی دی استفاده می کند نه AMOLED که سامسونگ ترجیح می دهد روی تلفن های بالا رده استفاده نماید. بدنه آلومینیومی ممکن است قیمت کلی آلفا را بالا بکشد، مخصوصا زمانی که سامسونگ پیش از این هیچ تجربه ای از ساخت گوشی با چنین ماده ای نداشته.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • محمد کاظمی
    محمد کاظمی | ۷ مرداد ۱۳۹۳

    حالت تهوع :|

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی