ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

شیائومی با جای گذاشتن اپل به دومین فروشنده ی بزرگ تلفن های هوشمند در چین بدل گردید

بسیاری از شیائومی با عنوان گربه سیاه اپل یاد می کنند و برخی دیگر آن را یکی از بزرگترین تقلید کنندگان این کمپانی می دانند. شیائومی اما همواره این موضوع را رد کرده است و می گوید ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۸ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۱:۰۰

بسیاری از شیائومی با عنوان گربه سیاه اپل یاد می کنند و برخی دیگر آن را یکی از بزرگترین تقلید کنندگان این کمپانی می دانند. شیائومی اما همواره این موضوع را رد کرده است و می گوید ما از اپل هرگز تقلید نکرده ایم ولی اعتراف می کنیم که در برخی موارد از آنها الهام گرفته ایم.

ولی حالا وقتی به بازار نگاه کنید شیائومی رشدش بسیار سریع گردیده و موفق شده است اپل را جای بگذارد تا بدل به دومین تولید کننده و فروشنده ی تلفن های هوشمند در کشور چین که یکی از بزرگترین بازارها را برای این محصول دارد بشود. به هر حال حتی اگر شیائومی یک مقلد نیز محسوب شود راه حلی پیدا کرده است که توانسته توسط آن از منبعی که به قول خودش از آن الهام می گیرد و به قول دیگران تقلید می کند جلو بزند.

بر اساس آخرین اطلاعات و گزارش های منتشر شده توسط Kantar Worldpanel ComTech که حد فاصل بین ژانویه تا می ۲۰۱۴ را شامل گردیده است، شیائومی توانسته ۲۱ درصد از بازار فروش تلفن های هوشمند چین را در اختیار داشته باشد و همین رقم باعث شده است اپل را که تنها ۱۶ درصد این بازار را در اختیار دارد به وضوح و با قدرت هر چه تمام تر جای بگذارد.

2

البته شیائومی هنوز در پشت سر سامسونگی که ۲۳ درصد بازار فروش در چین را در اختیار دارد قرار گرفته، ولی می توان دید آهسته پیوسته در حال نزدیک شدن به این کمپانی کره ای است و حتی برای جایگاه آن نیز دندان تیز کرده تا بدل به فروشنده ی اول تلفن های هوشمند در کشور چین شود.

نکته ی بسیار جالب در اینجاست که شیائومی بخش اعظمی از فروشش را توسط کاربرانی که قصد ارتقا تلفن های هوشمند قبلیشان را به یک تلفن هوشمند جدید داشته اند به دست آورده است. در گزارش منتشر شده آمده، ۷۰ درصد از فروش شیائومی متعلق به خریدارانی است که یک تلفن هوشمند از برندی دیگر داشته اند و قصد ارتقای آن را پیدا کرده بودند و ۲۰ درصد دیگر مربوط به کسانی است که قبلاً یک تلفن هوشمند شیائومی داشته و حالا به فکر خرید یک مدل بهتر افتاده اند.

بیشتر خریدارانی که از یک برند دیگر تلفن هوشمند به برند شیائومی روی آورده اند صاحبین تلفن های هوشمند سامسونگ بوده اند و همین مسئله خودش زنگ خطری است برای کمپانی کره ای و نشانه هایی است از زمان فرا رسیدن تصاحب جایگاه اول فروش توسط شیائومی.

نظر شما چیست؟ آیا شیائومی علاوه بر کشور چین می تواند در سایر بازارهای بزرگ جهان نیز حرفی برای گفتن داشته باشد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • محمد کاظمی
    محمد کاظمی | ۸ مرداد ۱۳۹۳

    1 سال دیگه تو فروش سامسونگ رو میخوره.سامسونگ ارزون کن جنساتو

  • آرتین
    آرتین | ۸ مرداد ۱۳۹۳

    شیاومی ، اوپوو و وان پلاس خیلی با کیفیت و عالی هستند بعد از یکسال که از اوپوو فایند فایو استفاده میکنم میتونم بگم واقعا عالی .شیاومی خبلی با کیفیت و با کلاس و قیمتش هم منصفانه باور کنید این می ۳ خیلی از سامسونگ گالکسی ۴ سر تره فیمتش هم تفرببا نصف . می ۴ هم قابل رقابت با گالکسی ۵ دیزاینش خیلی سره .تو ایران نمی دونم ولی اروپا میتونید از سایت oppomart سفارش بدی و بخری . mi3 قیمتش ۲۷۰ دلاره

  • Apadana
    Apadana | ۸ مرداد ۱۳۹۳

    یا حرضت بلال حبشی..

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی