ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

adata qi charge شارژ بی سیم ال جی جی ۳ lg g3 بررسی
تکنولوژی

استاندارد جدید Qi امکان شارژ بی سیم از فاصله ۴۵ میلی متری را ممکن می کند

کنسرسیوم انرژی بی سیم به تازگی نسخه جدیدی از استاندارد Qi را ارئه کرده است که در مقایسه با نسخه کنونی، از برد بیشتری برخوردار است. در حالی که استاندارد کنونی Qi تنها می تواند ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۵:۳۰

کنسرسیوم انرژی بی سیم به تازگی نسخه جدیدی از استاندارد Qi را ارئه کرده است که در مقایسه با نسخه کنونی، از برد بیشتری برخوردار است. در حالی که استاندارد کنونی Qi تنها می تواند وسایل الکترونیکی را از فاصله ۷ میلی متری شارژ نماید، نسخه ۱.۲ این تکنولوژی قادر است این فاصله را به ۴۵ میلی متر افزایش دهد.

به گفته کنسرسیوم در حال حاضر ۵ شرکت مختلف در حال پیاده سازی استاندارد جدید در محصولات خود هستند. پیش بینی می شود با توجه به بهینه سازی هایی که در نسخه ۱.۲ صورت گرفته، قیمت استند های شارژ بی سیم نیز با کاهش رو برو گردد.

استند های شارژ جدید با دستگاه هایی که از نسخه ۱.۱ پشتیبانی می کنند نیز سازگاری دارند؛ بدین معنی که شما می توانید موبایل هایی که در حال حاضر استاندارد Qi دارند را بر روی آن ها قرار داده و از فاصله ای حدود ۳۰ میلی متری به شارژ کردنشان مشغول شوید.

علاوه بر افزایش برد شارژ بی سیم، استاندارد جدید یک نکته جالب دیگر را نیز با خود به همراه دارد. نسل ۱.۲ Qi می تواند تا ۲۰۰۰ وات انرژی را تامین نماید و این بدین معنی است که علاوه بر موبایل ها، گجت هایی با ابعاد بزرگتر نیز می توانند از شارژ بی سیم برخوردار گردند. کتری، اتو و قهوه ساز شاید نسل بعدی دستگاه های مجهز به استاندارد Qi را تشکیل دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • نوید
    نوید | ۱۱ مرداد ۱۳۹۳

    آقا من یادمه چند سال پیشا یه ایرانی روشی واسه انتقال برق بهصورت وایرلس مطرح کرده بود واجراییم شد. اما بعد از اون یه دفعه کل خبر بایکوت شد ودیگه ازش حرفی زده نشد. تا جاییم که یادم میاد این تکنولوژی رو به یه شرکت خارجی قرار بود بفروشه.
    کسی خبر داره؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی