ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

Navdy : گجتی برای نمایش اطلاعات موبایل به صورت واقعیت افزوده در حین رانندگی ‎

استفاده از تلفن هوشمند یا تبلت در حین رانندگی علاوه بر غیر قانونی بودن عملی بسیار خطرناک محسوب می گردد. اما از آنجایی که بهره گیری از چنین ابزارهایی می تواند سفر شما را بسیار ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۲:۱۱

استفاده از تلفن هوشمند یا تبلت در حین رانندگی علاوه بر غیر قانونی بودن عملی بسیار خطرناک محسوب می گردد. اما از آنجایی که بهره گیری از چنین ابزارهایی می تواند سفر شما را بسیار راحت تر نماید، گجت کوچکی به نام نودی (Navdy) طراحی شده که با سوار شدن بر روی داشبورد خودرو قادر است اطلاعات مهم مرتبط به تلفن هوشمند یا تبلتتان را از طریق نمایشگر کوچکش با شما به اشتراک بگذارد. علاوه بر اینها به کمک نودی و به وسیله ی فرمان های صوتی و ژست های حرکتی می توانید دستورات مختلفی را صادر و کارهای گوناگونی را به انجام برسانید.

نودی به یک پروژکتور کوچک و یک نمایشگر شفاف ۵.۱ اینچی مجهز است و بر روی داشبورد درست در مقابل راننده جای می گیرد، گجت یاد شده صفحه نمایش ابزار مورد نظرتان را به عینه به شما نشان نمی دهد، بلکه اطلاعات خاصی از اپلیکیشن های برگزیده ی شما در تلفن هوشمند اندرویدی یا آیفونتان را بر روی صفحه ی نمایشش ظاهر می نماید. نمایش داده شدن چکیده یی از اطلاعات برگزیده توسط نودی سبب می شود، تا حواس فرد راننده متوجه جزئیات غیر ضروری نگردد و تمرکز اصلیش بر روی رانندگی باشد.

2

در هنگامی که یک تماس جدید برقرار شود یا یک پیغام متنی دریافت گردد، راننده می تواند با انجام یک ژست حرکتی توسط دست و یا یک فرمان صوتی به آنها پاسخ بدهد و یا از پاسخ دادن صرفه نظر نماید. پاسخ به ایمیل ها و همینطور پیامک های دریافتی نیز از طریق فرمان های صوتی و قابلیت تبدیل صدا به متن به سادگی هر چه تمام تر امکان پذیر است.

توسعه دهندگان نودی امیدوارند بتوانند برای تولید انبوه آن سرمایه ی اولیه ای در حدود شصت هزار دلار را جمع آوری کنند و به همین منظور امکان پیش سفارش این ابزار با قیمت ۳۰۰ دلاری که شامل تخفیف نیز شده است را فراهم آورده اند و در صورت رسیدن به رقم سرمایه ی موردنظر آن را تا ۲۰۱۵ تولید و به متقاضیان تحویل خواهند داد.

در ویدئویی که در ادامه ی مطلب آمده است می توانید نحوه ی استفاده از نودی در حین رانندگی و پاسخگویی به تماس ها و پیغام های دریافتی با آن را به کمک فرمان های صوتی و ژست های حرکتی مشاهده نمایید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Navdy.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • AGHASINAAAAAA
    AGHASINAAAAAA | ۱۵ مرداد ۱۳۹۳

    به نظرم فروش خوبی میتونه داشته باشه .

  • amirftma
    amirftma | ۱۵ مرداد ۱۳۹۳

    قیمتش کهتقریبا خوبه
    ولی فک کنم حواس راننده رو پرت کنه
    ولی از گوشی دست گرفتن خیلی بهتره

  • رضا صادقی
    رضا صادقی | ۱۵ مرداد ۱۳۹۳

    بز خلاف نظر بعضی دوستان اتفاقا باعث میشه شما حواست بیشتر جمع باشه تا سرت رو از جاده برگردونی اینجوری ممکنه صفحه ی که باز میشه مقداری ار حواس شما رو به خودش اختصاص بده ولی شما در هر صورت تصویری از جاده و اتفاقات پیرامونتون دارید مثلا اگر انسانی یا ماشینی سر راهتون قرار بگیره 100% متوجه حضورش میشید ، این تکنولوژی همین الانشم تو بعضی از خودرو های کلاس بالا استفاده میشه و لازم به استفاده از یه وسیله ی جانبی نیست ، اینم بگم که شما همین الان هم میتونید این قالیت رو تو مسیر یابی شبیه سازی کنید برا خودتون ، نرم افزار sygic در آپدیت اخیرش با قابلیت HUD این امکان رو به شما میده که در شب با گذاشتن گوشی روی داشبورد تصویر مسیر رو روی صفحه به صورت کاملا قابل قبول ببینید ، برای بنده که واقعا کارامد بود مخصوصا تو مسافرت ها داخل شهر های شلوغ

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی