ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمار می گوید اپل از سهمش در بازار تلفن های هوشمند راضی است

پورتال Statista اخیراً اطلاعات آماری جدیدی را در رابطه با اکو سیستم های موبایل منتشر کرده است که بر مبنای این اطلاعات می توان تحلیل های بسیار جالبی را به دست آورد. نمودار منتشر شده توسط موسسه ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ | ۰۹:۴۲

پورتال Statista اخیراً اطلاعات آماری جدیدی را در رابطه با اکو سیستم های موبایل منتشر کرده است که بر مبنای این اطلاعات می توان تحلیل های بسیار جالبی را به دست آورد. نمودار منتشر شده توسط موسسه ی مورد بحث، به میزان عرضه و فروش تلفن های هوشمند در سه ماهه ی دوم سال ۲۰۱۴ و بر مبنای پلتفرم و رنج قیمت آنها می پردازد.

برخی از مسائلی که در این نمودار مشاهده می کنید پیش از این نیز برای شما واضح و روشن بوده اند، برای مثال همه ی ما می دانیم اپل همیشه بیشترین فروش را از آخرین مدل آیفون کسب می کند، اما وقتی اطلاعات نمودار منتشر شده توسط Statista را در کنار اطلاعات آماری ارائه شده توسط سایر موسسات قرار دهیم واقعیت های جذاب تر دیگری برای ما نمایان می شوند.

برای مثال بر مبنای اطلاعات آماری که توسط استراتژی آنالیتیکز منتشر شده است، در سه ماهه ی دوم سال ۲۰۱۴ تولید کنندگان تلفن های هوشمند اندرویدی ۲۴۹.۶ عدد موبایل را تولید و به بازار عرضه کرده اند. حال اطلاعات Statista می گوید ۱۹.۸۲ درصد از تلفن های مذکور مدل های سطح بالا و به روز بوده اند، که این امر بیانگر ارائه ی ۴۹.۴۷ میلیون دستگاه تلفن هوشمند اندرویدی به اصطلاح high-end به بازار است.

در سوی دیگر این جدال اپل ۳۵.۲ میلیون تلفن هوشمند به بازار عرضه کرده است که طبق آمار ۸۶.۴ درصد آنها رده بالاترین محصول اپل در این زمینه بوده اند، و این بدان معنی است که اپل ۲۹.۸ میلیون تلفن هوشمند high-end به فروش رسانده. 

حالا اگر به این آمار از وجهی دیگر نگاه کنیم و با خود بیاندیشیم که چه تعداد تولید کننده ی تلفن های هوشمند اندرویدی در بازار حاضرند و هر یک از آنها نیز دارای محصولات رده بالای خاصی هستند مسلماً این نکته که فروش تلفن های رده بالای تحت این سیستم عامل تنها ۲۰ میلیون عدد از محصول رده بالای اپل بیشتر بوده است بسیار قابل توجه و حائز اهمیت خواهد بود.

کارشناسان بازار بارها به این نکته اشاره کرده اند که اپل و گوگل نسبت به بازار تلفن های هوشمند دارای دیدگاه های متفاوتی هستند، یکی از آنها یعنی گوگل می خواهد به هر نحو ممکن سهم بیشتری از بازار را به خود متعلق کند ولی اپل تمایل دارد تا حد ممکن سود و درآمد بیشتری را کسب نماید. کسب درآمد بیشتر نیز تنها از طریق فروش محصولات به روز و رده بالا ممکن است، کاری که به نظر می رسد اپل در انجام آن بسیار موفق بوده.

اگرچه سود و درآمد در بازار تلفن های رده بالا خلاصه می شود، ولی نمی توان از نقش کلیدی تلفن های رده پایین و فرصت های رشدی که برای پلتفرم های گوناگون در این بخش از بازار خلاصه شده است چشم پوشید. رشد عمده ی ویندوز فون و سهم بزرگش در بازار فعلاً از فروش همین گونه از تلفن ها به دست آمده و رده ی مذکور پیش از این نیز عامل اصلی رشد پلتفرم اندروید گشته است. حتی در ظاهر هم به نظر می آید مایکروسافت به خوبی این امر را متوجه شده و تمرکز محصولات تحت ویندوز فون را به سمت آن سوق داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (43 مورد)
  • ahmad
    ahmad | ۲۸ مرداد ۱۳۹۳

    باز دوباره اینجا دعوا شد !!
    دوستان با هم مهربون باشید و سعی کنید به هم احترام بذارید !!

  • amirftma (طرفدار هیچ برندی نیستم!!!)
    amirftma (طرفدار هیچ برندی نیستم!!!) | ۲۸ مرداد ۱۳۹۳

    گوگل نمیخواهد به هر نحوی شده دستگاههای خود را بفروشد
    این کمپانی های مثل سامسونگ هستن که با اسپماشون بازارو پر کردن
    سامسونگ میخواهد به هر نحوی شده دستگاه های خود را بفروشد
    نه گوگل
    گوگل دستگاه های سری نکسوس را داره که خیلی هم خوب هستن

    • amirftma (طرفدار هیچ برندی نیستم!!!)
      amirftma (طرفدار هیچ برندی نیستم!!!) | ۲۸ مرداد ۱۳۹۳

      خیلی جالبه وقتی دیدگاهم دو خط زیاد تر شد باید توسط ادمین تایید
      شود
      عکس هم همین طور عکسو میزارم همه مطلبو میخونن تموم میشه تازه عکس من تایید میشه
      نا گفته نمونه بعضی اوقات سریع تایید میشه ولی گاهی اوقات میره رو مخم

  • بهنام طاهرپور
    بهنام طاهرپور | ۲۸ مرداد ۱۳۹۳

    براى شروع خريد ١اندرويدى ميان رده كار كاربرو راه ميندازه، همون كافى هستش،.. تا خود كاربر به سمت محصول خاص ( اپل) ترغيب بشه، تعصبشو كنار بذاره اقدام به خريد كنه. حالا همه شدن رقيبو دشمن اپل، !!! خدايى تقصير خودمونه(اپلى ها) بذارين تو حالو هواى خودشون باشن اين هواداراى اندرويدى ١دنده.! اپل كاربر داره قد خودش فروشم ميكنه نگرانم نيست كم نياره برنامشو ريخته از حالا.

    • Thinkdifferent
      Thinkdifferent | ۲۸ مرداد ۱۳۹۳

      دقت کردی نحوه صحبت کردنت اصلا خوب نبود؟یعنی چی اندرویدی یه دنده؟؟؟ مثلا هموطنیم ها

  • samanparsi
    samanparsi | ۲۸ مرداد ۱۳۹۳

    بیشترین درآمد از فروش گوشی های رده بالا (High end ) هستش ؟‌
    جوک گفتین جوک ! خوبه دارین میبینی اندرویدی ها بیشتر تو رده بالا فروختن و هم میان رده های زیادی رو فروختن !‌ درسته سود اصلی تو رده بالا هستش ولی میان رده ها رو دست کم نگیرید تو خرید اپ و لوازم جانبی !‌ ضمنا قیمت خدا تومنی آیفون هم تاثیر کمی نداره ! یه تحلیل آماری کنین اگر قیمت ۵ اس با اس ۵ یکی میبود کدوم شرکت بیشتر سود میکرد ؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی