ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همه آنچه تا کنون درباره iWatch می دانیم

در سال ۲۰۰۷ چند ماه قبل از عرضه ی ابزاری انقلابی و جدید، جابز بر روی صحنه حاضر شد و صحبت از ترکیبی از قابلیت های آیپاد با تلفنهای همراه به میان آورد، گجتی که ...

پویان رمضان پور
نوشته شده توسط پویان رمضان پور | ۹ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۸:۱۷

در سال ۲۰۰۷ چند ماه قبل از عرضه ی ابزاری انقلابی و جدید، جابز بر روی صحنه حاضر شد و صحبت از ترکیبی از قابلیت های آیپاد با تلفنهای همراه به میان آورد، گجتی که قرار بود رابطه یی عمیق تر بین این دسته از تلفن ها و اینترنت پدید بیاورد. مدیر عامل پیشین اپل می خواست قبل از اینکه محصول جدیدش توسط کسی دیده شده باشد خودش آن را به جهانیان معرفی نموده و موجی جدید را در صنعت مرتبطش پدید بیاورد.

سپس نوبت به آیپد رسید و جابز در سال ۲۰۱۰ مجدداً به همان شیوه آن را معرفی نمود. آیپد یک دستگاه کاملا جدید محسوب می شد، پس باید قبل از اینکه تصاویر آن به هر طریقی لو برود، معرفی میگشت. این تبلت، در ماه  آوریل روانه بازار شد و موفقیتی بی سابقه کسب کرد.

چهار سال از آن زمان گذشته است، چهار سال طولانی.  و حالا به نظر می رسد اپل آماده است تا انتظار کسانی که چشم به راه یک ابزار انقلابی دیگر هستند را پایان دهد، یا بهتر بگوییم زمان عرضه ی آی واچ فرا رسیده است.

انتظار می‌رود اولین گجت پوشیدنی اپل، ۹ سپتامبر در فلینت سنتر واقع در کوپرتینو، جایی که در سال ۱۹۸۴یعنی سی سال پیش میزبان معرفی اولین مکینتاش، و در سال ۱۹۸۸ میزبان معرفی آی مک توسط استیو جابز بود، معرفی شود.

باور بر این است که معرفی آیواچ، مانند معرفی دو محصول انقلابی قبلی، یعنی اولین آیفون و اولین آیپد،  صورت پذیرد. تاریخ عرضه ی عمومی آن نیز نزدیک نخواهد بود و  چند ماهی طول می‌کشد تا آی واچ راه خود را به بازار‌های فروش باز کند. - اما نباید فراموش کنیم سیاست های کسب و کار اپل در طول سال های اخیر دستخوش تغییراتی شده است و همین تغییرات می توانند سبب شوند تا این کمپانی نسبت به گذشته اش عملکرد متفاوتی را برگزیند.

در ادامه ی مطلب با دیجیاتو همراه شوید تا در مورد آی واچ اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

طراحی: ارائه ی کیفیت بالا در حد ساعت های سوئیسی و در نظر داشتن جذابیت های ظاهری بر مبنای مد روز

2

اجازه دهید با ویژگی‌های پایه ی این محصول شروع کنیم. انتظار می‌رود آی واچ ساعتی واقعاً زیبا و شیک باشد، نه ساعتی طراحی شده برای گیک‌ و نرد‌ها، یا ساعتی با یک صفحه ی غول آسا!

اپل Angela Ahrendts، مدیر اجرایی سابق در برند Burberry و مسئول فروش اسبق کمپانی  سوئیسی تولید کننده ی ساعت را استخدام کرده است و زمزمه‌‌هایی مبنی بر تلاش  این کمپانی برای جذب نیرو از شرکت‌های ساخت ساعت مانند سواچ نیز وجود داشته است و تمام این‌ها بدان معناست که آی واچ تنها برای گیگ‌ها طراحی نگشته.

متخصصان اعتقاد دارند که  اپل قصد دارد آیواچ را با عنوان ‘ساخت سوییس’ که در این صنعت بسیار ارزشمند است بازاریابی کند، مسلماً ساعت این کمپانی به معنای واقعی کلمه ساخت سوئیس نیست بلکه شعار یاد شده استعاره‌ایست برای کیفیت بالا.

مشخصات و قابلیت‌ها

444

پس از پرداختن به طراحی و ظاهر آی واچ، اجازه دهید روی موضوعاتی  مهم‌تر همچون مشخصات فنی و قابلیت های آن تمرکز کنیم :‌ همه ی آنچه که تا کنون در رابطه با محصول مورد بحث می دانیم بر مبنای شایعات و اخبار به بیرون درز پیدا کرده است و در ادامه مروری خواهیم داشت بر آنها.

آی واچ در دو سایز عرضه می شود: یک مدل با صفحه نمایش ۱.۳ اینچی، و دیگری ۱.۵ اینچی

  • پنل AMOLED انعطاف پذیر
  • پوششی از یاقوت کبود برای صفحه نمایش
  • مقاومت در برابر آب
  • برخورداری از سنسور‌های متعدد
  • قابلیت ها و گزینه های مربوط به سلامت
  • یکپارچگی با آیفون، آیپد و مک
  • شناسایی کاربر با کمک اثر انگشت یا موارد مشابه
  •  چیپ NFC
  • امکان شارژ بی سیم
  • باتری ۲۰۰ الی ۲۵۰ میلی‌ آمپری
  • طراحی سبک و باریک

دستورات صوتی و دستیار دیجیتالی سیری

444

سیری، به همراه آیفون 4s به دنیا معرفی شد و تا کنون پیشرفت‌های زیادی داشته، اما هنوز کم و کاستی‌های بسیاری نیز دارد که مهم ترین آن‌ها عدم هماهنگی کامل با اپلیکیشن‌های شخص ثالث و دستگاه‌های دیگر است. آی واچ می تواند، تغییرات بزرگی در کارایی این دستیار دیجیتالی به وجود بیاورد.

گفته شده است که ساعت هوشمند اپل از دستیار دیجیتالی یاد شده پشتیبانی می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد کارهایی مانند رزرو هتل، اجاره ماشین و ارسال پیام را از طریق اپلیکیشن‌های مختلف انجام دهند.

یک ویژگی جالب دیگر که حدس زده می شود ساعت مذکور از آن بهره خواهد برد، قابلیت مسیریابی پیشرفته است. اما متاسفانه جزئیاتی درباره نحوه کارکرد و ادغام آن با سیری موجود نیست.

مدیریت فعالیت‌های ورزشی و سلامت توسط آی واچ

4

به غیر از اطلاع دادن زمان، انتظار می‌رود آی واچ به ثبت فعالیت‌های ورزشی و اطلاعات مربوط به سلامتی نیز بپردازد. اطلاعاتی از نحوه دقیق این عملکردها  در دست نیست، اما ساختار پایه ی آنها  توسط HealthKit‌ در iOS8 پدید آمده است.

شایعاتی مبنی بر برخورداری  ساعت اپل از سنسور‌هایی برای اندازه گیری قدم‌های طی شده، کالری‌ مصرفی و چربی سوزی نیز وجود دارد. این گجت برای استفاده‌های پزشکی مناسب نمی‌باشد اما اطلاعاتی هرچند ساده درباره ی سلامتی شما در اختیارتان قرار خواهد داد.

سال گذشته، اپل نسبت به استخدام Jay Blahnik، توسعه دهنده نایکی FuelBand و متخصص تناسب اندام اقدام کرد. همچنین ورزشکارانی مانند  کوبی برایانت ، بسکتبالیست - لیگ حرفه ای ایالات متحده-، اواخر ماه ژوئن در مقر این شرکت  دیده شده اند.

J.E.M Raymann از فیلپس نیز اخیرا به اپل انتقال یافته است وی پیش از این پروژه هایی مانند اندازه گیری کیفیت خواب و موارد مشابهی از این دست را رهبری نموده.

چیپ NFC برای پرداخت بی سیم

آخرین شایعات منتشر شده درباره آی واچ خبر از وجود چیپ NFC روی برد آن می‌دهند. دستگاه مذکور با فراهم آوردن امکان انجام پرداخت‌های بی سیم، به بهترین نحو از امکانات این چیپ استفاده می‌کند. پرداخت بدون پول نقد، همیشه رویایی بزرگ برای شرکت‌های دره ی سیلیکن بوده و در سال جاری ممکن است اپل هم قصد وارد شدن به این عرصه را داشته باشد. گزارش‌های منتشر شده خبر از مذاکره اپل با خرده فروش‌ها و سرویس دهنده‌های مختلف برای پشتیبانی گسترده از پرداخت بی سیم می‌دهند.

قیمت و تاریخ عرضه به بازار

گمان می رود آی واچ، اوایل سال ۲۰۱۵ راه خود را به بازار باز خواهد کرد. حدس بر این است چندین مدل متفاوت از این ساعت هوشمند عرضه گردد و گرانترین مدل آن ۴۰۰ دلار قیمت داشته باشد.

علی رغم لو رفتن اطلاعات و تصاویر متعدد مربوط به آیفون نسل بعد، اپل به خوبی توانسته مانع لو رفتن اطلاعات در مواقع حساس، یعنی معرفی زمان محصولات در دسته بندی‌های جدید شود. گزارش‌های مختلفی درباره این گجت سری منتشر شده، اما هیچ تصویر لو رفته ای از آن وجود ندارد. با توجه به آنچه گفته شد می‌توان دریافت که تولید انبوه محصول مذکور هنوز آغاز نگشته است. تولید محصولات معمولا اوخر سپتامبر آغاز می‌شود، اما به نظر می‌رسد اپل، عرضه این محصول را تا اواسط یا اواخر نوامبر به تعویق انداخته باشد.

بنابراین، گمان می رود آی واچ، اوایل سال ۲۰۱۵ راه خود را به بازار باز خواهد کرد. حدس بر این است چندین مدل متفاوت از این ساعت هوشمند عرضه گردد و گرانترین مدل آن ۴۰۰ دلار قیمت داشته باشد.

بر خلاف آیفون و آیپد، معرفی آی واچ متفاوت خواهد بود. اپل امروزی، با کمپانی که ۴ سال قبل می شناختیم تفاوت‌های بسیاری دارد. اینکه عموم مردم باور دارند این محصول نو در کنار آیفون ۶، و نه در یک کنفرانس جداگانه رونمایی خواهد شد، سندی بر این موضوع است. می‌توان گفت، آی واچ بیشتر یک وسیله جانبی برای آیفون است، تا اینکه محصولی جداگانه و مستقل مانند تبلت یا تلفن هوشمند کمپانی تولیده کننده اشباشد. اما شک نکنید اپل به بهترین نحو از نوآوری جدید خود پرده بر خواهد داشت و انتظاراتی مانند فروش ده‌ها میلیون از این دستگاه را برآورده خواهد ساخت. وقتی نرخ فروش سالیانه گجت‌های پوشیدنی چیزی در حدود ۱۵ میلیون است، دست یافتن به چنین رقمی موفقیتی بزرگ خواهد بود، و مطمئن باشید اگر تنها یک کمپانی قادر به انجام این کار باشد، آن کمپانی اپل خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • LG Forever
    LG Forever | ۱۰ شهریور ۱۳۹۳

    تا الان 300 تا عکس متفاوت از ای واچ دیدم ... اینقدر جو ندین !!!!!!

  • Sohfalp560
    Sohfalp560 | ۱۰ شهریور ۱۳۹۳

    اینجورک میبینم صددرصد ی راه ارتباط مک و ios خواهد بود که این خوبه ولی فکر کنم بزرگترین چیزی ک میتونه روش بزاره اینه که سیری رو جوری فیکس کنه که بتونی باهاش قابلیت مکالمه هم داشته باشی!!! از ی طرف اگر این فکر من درست ازآب دربیاد خیلی خوشحال میشم اونم اینکه یجورایی یه گجت واقعیت افزوده هم داشته باشه!!! شاید تو این ساعتش این سیستم رو پیاده کرد!!! ولی چیزی ک تقریبن مطمئنم اینه ک ی چیزی مث اندرویدویر سیستم عاملشه...

  • farzad_khakbaz
    farzad_khakbaz | ۱۰ شهریور ۱۳۹۳

    نميدونم چرا روزا اينقد كند ميگذره:-(

  • روزبه
    روزبه | ۹ شهریور ۱۳۹۳

    تجربه به من ثابت كرده كه هرموقع انتظارا از يه محصولى بالا هستش اون محصول خوب از اب درنمياد ... اپل روى همچين محصولى با توجه به سيستم عامل و اكوسيستمه بستش جاى مانور نداره
    شديداً علاقه مندم شگفت زده شم ولى بعيد ميدونم انقلابى به پا شه .. البته اپله و حركاتش .. هرچيزى ممكنه:)

  • Behnam.t
    Behnam.t | ۹ شهریور ۱۳۹۳

    در مقالات گذشته چه توسط ديجياتو وسايتهاى ديگه، كاربران را به تبادل نظر در مورد اى واچ اپل دعوت كرده اند، در مورد انقلابى بودن محصول اپل موافق ام، به جرات ميتوان گفت ساعتى ظريفتر، خوش دست و ظاهرتر از ديگر همتايان اين گجت را خواهيم ديد. به شخصه علاقمند به خريدشم شديداً.. احساس ميكنم كه ديگه احتياجى به خريد ساعتهاى كلاسيك سوييسى يا غيره ندارم با داشتنش.!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی