ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۲۹ درصد کارمندان مایکروسافت، زن هستند

مدتی پیش، آماری درباره کارمندان و مدیران ارشد گوگل در دیجیاتو منتشر شد، مایکروسافت نیز اخیرا، دست به انتشار آمار کارمندانش زده است. هم اکنون، با رشد ۵ درصدی نسبت به سال گذشته، ۲۹ درصد ...

پویان رمضان پور
نوشته شده توسط پویان رمضان پور | ۱۳ مهر ۱۳۹۳ | ۰۲:۰۰

مدتی پیش، آماری درباره کارمندان و مدیران ارشد گوگل در دیجیاتو منتشر شد، مایکروسافت نیز اخیرا، دست به انتشار آمار کارمندانش زده است. هم اکنون، با رشد ۵ درصدی نسبت به سال گذشته، ۲۹ درصد کارمندان این غول تکنولوژی، زن هستند. آمار عوامل اجرایی زن، رشدی ۳ درصدی، و آمار مدیران، رشدی ۷ درصدی را نشان می دهند.

آمار مایکروسافت، تقریبا با دیگر با کمپانی هایی که آمار قومیت و جنسیت کارکنانشان را منتشر کرده اند، مانند اپل و گوگل، برابر است. هر دو کمپانی مذکور، خبر از سهم ۳۰ درصد کارکنان زن داده اند. در تمام این موارد، با تفکیک کارکنان حوزه تکنولوژی از دیگر کارکنان،‌ شاهد درصد کمتری خواهیم بود. به گفته مایکروسافت، رقم کارکنان زن فعال در حوزه تکنولوژی، ۱۷٫۱ درصد است.

مدیر اجرایی بخش منابع انسانی مایکروسافت، لیزا برمل، به نشریه ZDNet گفت: با توجه به داده ها، می توان گفت ما در موقعیت یکسانی نسبت به دیگر شرکت های این صنعت قرار داریم. در بیش از ۲۰ سال تجربه ما در مدیریت تنوع و ورودی ها، به این نتیجه رسیدیم که  ‘تنوع’ یک هدف محدود نیست که رسیدن به آن به سادگی امکان پذیر باشد و سپس از لیست خط بخورد؛ بلکه سفری است که نیاز به ارزشیابی و تعهد ثابت دارد.

هرچند این کمپانی از سال ۲۰۰۶، مشتاق به انتشار اطلاعات مربوط به نیروی کارش بوده است، اما آمار های منتشر شده توسط کمپانی مذکور، پشت سر گوگل، فیسبوک، توییتر و برخی شرکت های دیگر قرار می گیرد. هدف اصلی این گزارش ها، گسترش تنوع در کمپانی های فعال حوزه تکنولوژی است که بیشتر از نیروی کار سفید پوست و مرد تشکیل شده اند. مایکروسافت، ۱۲۸۰۷۶ نفر، اپل ۹۸۰۰۰ و گوگل   ۵۲۰۶۹ را به خدمت می گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۴ مهر ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • ali_smt
    ali_smt | ۱۳ مهر ۱۳۹۳

    یکی از دوستان نظر داده بود که میزان علاقه خانمها به تکنولوژی کمه این موضوع کاملا درسته ولی یکسریشون که سر در میارن عجیب سر در میارن یجورایی خیلی سرشون میشه

  • bahram
    bahram | ۱۳ مهر ۱۳۹۳

    این 29 درصد رو از آقایون تفکیک کردند یا نه؟
    چه معنی داره خانم ها و آقایون زیر یه سقف و در یک اتاق با هم کار کنند...
    قباحت داره،جمع کن اقای نادلا این چه کاریه که میکنی؟نمیگی یه وقت مفسده ای اتفاق میفته... :D

    • TROOL
      TROOL | ۱۴ مهر ۱۳۹۳

      :-*
      چشاشونو درویش میکنن
      راستی اهنگ جدیدش اومدا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی