ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

FlexSense Smart Cover
تکنولوژی

تماشا کنید: کاور هوشمند شفاف فلکس سنس با قابلیت های بی پایان برای سرفس پرو

به نظر می آید مایکروسافت در زمان هایی که مشغول کار بر روی تبدیل اتاق های خانه کاربرانش به یک بازی بسیار جالب اکس باکس نیست، کماکان به توسعه ی تکنولوژی های جذاب و هیجان ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۵ مهر ۱۳۹۳ | ۱۱:۳۰

به نظر می آید مایکروسافت در زمان هایی که مشغول کار بر روی تبدیل اتاق های خانه کاربرانش به یک بازی بسیار جالب اکس باکس نیست، کماکان به توسعه ی تکنولوژی های جذاب و هیجان انگیز دیگری مشغول است.

اخبار حکایت از این دارند که این شرکت در حال کار بر روی ایده ی یک کاور هوشمند شفاف ویژه ی تبلت سرفس با نام فلکس سنس (FlexSense) است و بر اساس آنچه تا کنون در مورد این کاور منتشر گردیده در اصل فلکس سنس یک تکه پلاستیک شفاف بوده که می تواند با قرار گرفتن بر روی نمایشگر تبلت شیوه های ورودی منحصر به فردی را بدون نیاز به سنسورهای جانبی و یا دوربین ارائه نماید.

شرکت مورد بحث در ویدئوی اولیه ای که از این محصول منتشر کرده است به کاربران نشان می دهد چطور می توانند بر روی یک تصویر فیلترهای متفاوتی را پیاده سازی نمایند و یا یک بخش از آن را حذف کرده و سپس با بالا گرفتن کاور تصویر اصلی را مشاهده نمایند. این امر وقتی جالب تر می شود که بدانید کلیه ی موارد یاد شده تنها از طریق یک سنسور پیزوالکتریک و یک لایه ی نازک فیلم در حال صورت پذیرفتن هستند.

این کاور در اپلیکیشنی مانند فتوشاپ می تواند به سادگی لایه هایی که در پشت پنهان شده اند را نمایان کند و مجدداً با بالا گرفتن کاور لایه های رویی دیده خواهند شد. از سوی دیگر توانایی آن در ایفا کردن نقش یک تکه کاغذ شفاف به انیماتورها این امکان را می دهد تا به طراحی و پیاده سازی فریم به فریم انمیشن های خود بپردازند.

در بازی هایی مانند جدول کلمات متقاطع کاربر می تواند با قرار دادن کاور شفاف مایکروسافت بر روی سرفس به حل جدول پرداخته و سپس با بالا گرفتن آن از جواب های درست مطلع شود و یا حتی می توان از کل کاور برای وارد کردن انعطاف به محیط بازی یا خم کردنش استفاده نمود.

البته نباید فراموش کرد در حال صحبت در مورد یکی از پروژه های تحقیقاتی مایکروسافت هستیم و بر حسب تجربه این نوع از پروژه ها معمولاً نیازمند بازه های زمانی بسیار طولانی هستند تا بدل به موارد تجاری گشته و در اختیار مصرف کنندگان نهایی قرار گیرند ولی شاید در آینده ای نه چندان دور همین تکنولوژی ها بتوانند تبلت سرفس را به یکه تاز بازار بدل نمایند.

در ادامه ی مطلب می توانید ویدئوی مرتبط به نحوه استفاده کاور فلکس سنس را مشاهده نمائید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/FlexSense-A-Transparent-Self-Sensing-Deformable-Surface.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • LG Forever
    LG Forever | ۱۵ مهر ۱۳۹۳

    عجب نو اوری و خلاقییتی خیلی کاربردیم هست سرفیس3 یه انقلاب میشه

  • مسعود رضازاده
    مسعود رضازاده | ۱۵ مهر ۱۳۹۳

    نوآوری و خلاقیت همیشه قابل احترامه ... شاید به چشم بعضی دوستان من یه اپلی متعصب باشم اما همینجا می گم که به هیچ وجه اینطور نیست و صد البته واسه این خلاقیتای جدید و فوق العاده ی مایکروسافت کلاه از سر بر می دارم ... خوب ... ساده و کاربردی ... مرسی :)

  • taBta
    taBta | ۱۵ مهر ۱۳۹۳

    خیلی باحاله :)

  • بهزاد
    بهزاد | ۱۵ مهر ۱۳۹۳

    تو امريكام مگه پرورشي دارين درس، من فك ميكردم شما تينيجري ولي انگار راهنمايي ايران بودي. كاش ميشد بيشتر تو ديجياتو همه باهم بيشتر دوست بشيم و مثل دوست با نظرات و يابا تفكرات تازه ي هم آشنا بشيم كه بتونيم مرزهاي ذهنمون و به چالش بكشيم و درنهايت رشد كنيم. ولي انگار بحث ، يني اينكه حرف من درسته و تو هم ملزم به تابع بودنش، بشين سرجات. ( در اكثر موارد ،نه هميشه)

  • مهرداد
    مهرداد | ۱۵ مهر ۱۳۹۳

    مطمئن باشید در آینده حرف اول و آخر در تکنولوژی را مایکروسافت خواهد زد.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی