ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی نزدیک به دوربین HTC RE

اچ تی سی به مبحث دوربین علاقمند است؛ این را می توان از دوربین های چندمگاپیکسلی که در اغلب گوشی هایش تعبیه می کند فهمید. البته این شرکت در این حوزه تنها نیست اما اخیرا ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱۷ مهر ۱۳۹۳ | ۰۳:۱۰

اچ تی سی به مبحث دوربین علاقمند است؛ این را می توان از دوربین های چندمگاپیکسلی که در اغلب گوشی هایش تعبیه می کند فهمید. البته این شرکت در این حوزه تنها نیست اما اخیرا آنها تمرکز بیشتری روی دوربین گوشی های خود داشته اند.

تا به حال وقتی شما درباره دوربین و فیلمبرداری در حال حرکت و جنب و جوش فکر می کنید، احتمالا به تنها چیزی که فکر نمی کردید HTC بود. شاید نام هایی همچون Go Pro سونی به ذهنتان می آمدند. اما از این به بعد وضع متفاوت شده و اچ تی سی نیز با دوربین RE به این بازار پا گذاشته است.

امشب اچ تی سی در مراسم DoubleExposure که برای معرفی محصولات جدیدش برگزار کرد، این دوربین را هم -که پیش از این بحث در مورد آن زیاد بود- رسما معرفی کرد.

در ادامه مطلب نگاهی نزدیک تر به این محصول جدید از اچ تی سی داشته باشید.

بدنه این دوربین یکپارچه از جنس پلاستیک است، اما طراحی آن به عنوان یک دوربین کاملا خلاقانه و تازه است. در ابتدا باید گفت هنگام در دست گرفتن آن، فیلمبرداری یا عکسبرداری به صورت عمودی خواهد بود. مشکلی که برخی افراد به هنگام فیلمبرداری و در دست گرفتن گوشی شان با آن مواجه هستند و انتظار دارن تصاویر و ویدئوها به شکل متفاوتی ثبت شوند. اما دوربینی که اچ تی سی در RE تعبیه کره یک نمونه ۱۶ مگاپیکسلی با سنسور CMOS و f/2.8 است که قابلیت ثبت تصاویر با زاویه باز تا ۱۴۶ درجه را دارد.

P1010299

از سوی دیگر، این نمونه برای نصب روی سه پایه مناسب و استاندارد طراحی شده. برای شارژ باتری یک پورت microUSB روی آن وجود دارد که البته برای انتقال اطلاعات نیز مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین ورودی کارت حافظه microSD نیز روی آن تعبیه شده. ضمن اینکه RE به همراه یک کارت حافظه ۸ گیگابایت عرضه می شود.

DSCF6252_verge_super_wide

دوربین RE از لحاظ مقاومت در برابر غبار و آب نمره IP57 را گرفته. این به معنی مقاومت مناسب آن در برابر آب است. بر خلاف تلفن های هوشمند، نباید زیاد نگران افتادن تصادفی RE به زمین بود. این گجت در این مورد نیز مقاومت و دوام خوبی در مقایسه با تلفن های هوشمند دارد.

untitled.JPG

بر روی لبه بالایی دوربین یک کلید اختصاصی تعبیه شده که به هنگام در دست گرفتن آن می توان با شست دست آن را فشرده و به ثبت تصاویر پرداخت. برای ثبت ویدئو نیز باید مدت زمان بیشتری کلید را نگه داشت تا ضبط ویدئو آغاز شود.

همچنین اچ تی سی برای ضبط ویدئوهایی با سرعت فریم بالا در این دوربین نیز تدبیر اندیشیده. ضمن اینکه میکروفنی نیز برای ضبط صدا در نزدیکی کلید شاتر تعبیه شده که به نظر میرسد جای مناسبی برای آن انتخاب نشده چرا که ممکن است به هنگام کار با دوربین انگشت دست اشتباها روی آن را پوشانده و صدا به خوبی ثبت نشود.

DSCF6249_verge_super_wide

دوربین RE بدون هیچگونه نمایشگری ساخته شده است پس به هنگام فیلمبرداری یا عکسبرداری با آن دقیقا نمی دانید از چه چیزی فیلم یا عکس می گیرید. این مساله ممکن است تا حدودی عجیب باشد و حتی تاثیر منفی روی ثبت ویدئوها بگذارد. البته این امکان در نظر گرفته شده که دوربین با یک ابزار اندرویدی از طریق بلوتوث متصل باشد و تصاویری که چشم RE می بیند را روی گوشی مشاهده کرد.

سایت PhoneArena که دو روز پیش از مراسم معرفی رسمی RE آن را در اختیار داشته برای چند روز از آن برای ثبت تصاویری از شهر نیویورک استفاده کرده و عملکرد نهایی آن را تا حدودی ناامید کننده گزارش کرده است.

88 HTC-RE-image-samples-4

البته مدلی که آنها در دست داشته اند در مرحله پیش تولید قرار داشته، اما تصاویر کم نور و مات این دوربین به گفته نویسنده سایت فون‌آرنا آزار دهنده بوده است.

عملکرد ضبط ویدئو نیز تعریف چندانی نداشته و دلیل آن تصاویری با نویز ابراز شده. نویسنده امیدوار است تا زمان عرضه RE کیفیت عملکرد محصول نهایی در ثبت تصاویر و ویدئوها که به بازار می آید بهتر بهبود یابد.

این محصول قرار است تا اواخر ماه جاری میلادی (سه هفته دیگر) با قیمت ۲۰۰ دلار عرضه شود.

در ادامه ویدئو و تصاویر بیشتری از این دوربین را مشاهده کنید.

[videojs mp4="http://host3.aparat.com//public/user_data/flv_video_new/557/2f4b11280eef65962eca4896dd24b0bc1668594.mp4"]

[videojs mp4="http://host3.aparat.com//public/user_data/flv_video_new/557/5ada58ae4d220a0f3ca61bfacd7d94d41668613.mp4"]


HTC-RE-hands-on-4 DSCF6287_verge_super_wide DSCF6285.0.0_standard_1025.0 DSCF6283_verge_super_wide DSCF6274_verge_super_wide DSCF6273_verge_super_wide DSCF6272_verge_super_wideDSCF6230_verge_super_wideHTC-RE-hands-on-5

 

77 HTC-RE-image-samples-3 HTC-RE-image-samples-5 HTC-RE-image-samples

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • parastoo
    parastoo | ۱۵ دی ۱۳۹۳

    mozakhraaaaaaaaafe

  • آریا
    آریا | ۱۸ مهر ۱۳۹۳

    شبیه پریسکوپ زیردریاییه!!

  • masih
    masih | ۱۸ مهر ۱۳۹۳

    مزخرف. یعنی میخاسته یه کار خلاقانه کنه

  • hossein
    hossein | ۱۷ مهر ۱۳۹۳

    نا امید کنندگیش رو میزاریم به پای تازه کار بودن و ناشی گری htc, تجربه بیشتری لازمه تا htc بتونه با بهترین های این حوزه ( actioncamسونی و gopro) رقابت کنه!

  • EBI131069
    EBI131069 | ۱۷ مهر ۱۳۹۳

    قیافش واقعن مسخرست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی