ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

HTC Desire Eye اچ تی سی دیزایر آی
موبایل

نگاه نزدیک به HTC Desire Eye ؛ چشمی بزرگ از تایوان

همانطور که در دیجیاتو خواندید، HTC دقایقی پیش از موبایل جدید خود موسوم به HTC Desire Eye پرده برداری کرد. تلفنی که با قابلیت های ویژه خود، گزینه ای ایده آل برای سلفی دوستان به ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۷ مهر ۱۳۹۳ | ۰۲:۲۷

همانطور که در دیجیاتو خواندید، HTC دقایقی پیش از موبایل جدید خود موسوم به HTC Desire Eye پرده برداری کرد. تلفنی که با قابلیت های ویژه خود، گزینه ای ایده آل برای سلفی دوستان به شمار می رود.

این دستگاه از دو دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و جلوی خود بهره می برد. Desire Eye از جمله اولین موبایل هایی است که چنین رزولوشنی را در دوربین جلویی ارائه می دهد. رزولوشنی که به کاربران اجازه می دهد تا سلفی هایی با کیفیت تر را به ثبت رسانند.

اگر دوست دارید بیشتر با این محصول آشنا شوید، در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

طراحی

HTC Desire Eye اچ تی سی دیزایر آی سلفی selfie

هرچند HTC از پلاستیک در ساخت Desire Eye بهره گرفته است، اما بر خلاف محصولات سامسونگ، می توان گفت که پلی کربنات به کار رفته در این محصول از جنس بسیار مرغوبی است و ظاهری زیبا را به دستگاه می بخشد.

گوشه های دستگاه دارای انحنا هستند و بر همین اساس می توان گفت که موبایل جدید HTC از ارگونومی مطلوبی بهره می برد و به خوبی در دست جای می گیرد. سازنده تایوانی از دو ترکیب رنگ برای Desire Eye بهره گرفته است. شما می توانید این دستگاه را با بدنه سفید و قاب دور قرمز، و یا بدنه مشکی با قاب دور آبی تهیه نمایید.

HTC Desire Eye اچ تی سی دیزایر آی سلفی selfie

جالب اینکه Desire Eye از استاندارد IPX7 نیز برخوردار است و به همین سبب مقاومت مطلوبی را در برابر آب از خود به نمایش می گذارد. با استاندارد IPX7 شما می توانید این موبایل را در داخل یک سطل آب فرو کنید و نگران خراب شدنش نباشید.

نکته فوق العاده در رابطه با طراحی Desire Eye عدم پوشش درگاه شارژ توسط درب محافظ است. با توجه به قابلیت مقاومت در برابر آب این دستگاه، چنین موضوعی بسیار حائز اهمیت است و می تواند پیشرفت بسیار مهمی محسوب شود. پیشرفتی که شاید پیش از این انتظار آن را از سونی داشتیم.

HTC Desire Eye اچ تی سی دیزایر آی سلفی selfie

اسپیکر های BoomSound به نوعی امضای HTC در محصولات اخیرش به شمار می روند. این شرکت تایوانی با وجود قرار دادن یک لنز بزرگ در جلوی دستگاه، باز هم موفق شده تا این اسپیکر ها را در Desire Eye حفظ نماید؛ این موضوع را نیز می توان نشانه دیگری دانست مبنی بر توانایی های بالای HTC در رابطه با طراحی محصول.

با وجود اینکه حفره های خروجی اسپیکر بسیار باریک شده اند، اما باز هم صدا Desire Eye با پرچمداری همچون One M8 رقابت می کند و کیفیت مطلوبی را به گوش شما می رساند. ساختار جدید اسپیکر ها همچنین این وعده را به ما می دهند که به احتمال زیاد در M9 شاهد حاشیه های باریک تری در بالا و پایین نمایشگر خواهیم بود. اتفاقی که در نهایت منجر به کوچک تر شدن ابعاد دستگاه می شود.

 

دوربین

HTC Desire Eye اچ تی سی دیزایر آی سلفی selfie

احتمالا همه شما از ابتدا منتظر این بخش بوده اید، پس زیاد حاشیه نمی رویم و خلاصه کلام را روایت می کنیم: دوربین پشتی عملکرد بسیار خوبی را از خود بر جای می گذارد، اما تا عالی بودن همچنان فاصله دارد. دوربین جلو اما با آن رزولوشن فزاینده اش، بیشتر شبیه به ترفندی می ماند که برای فروش بیشتر طراحی شده است.

HTC Desire Eye review (7)-580-90 (1)-w600

طی بررسی هایی که نویسنده وبلاگ Techradar در رابطه با Desire Eye به عمل آورده، مشخص شده که خروجی دوربین جلوی این محصول، به خصوص در نور کم، به خوبی تصاویر ثبت شده توسط موبایل هایی همچون iPhone 6 و یا One M8 نیست.

HTC Desire Eye review (13)-580-90-w600

هرچند Techradar در ادامه توضیح می شود که این موضوع دلیل بر بد بودن دوربین جلوی Desire Eye نمی شود و شما همچنان می توانید از عکس های با کیفیت این محصول لذت ببرید. مساله اینجاست که اگر HTC به جای یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی از دوربینی با رزولوشن ۸ مگاپیکسل نیز بهره می برد، باز هم می توانست با بهینه سازی عملکرد آن در نور کم، عکس هایی ماندگاری را در اختیار کاربران قرار دهد.

HTC Desire Eye review (1)-580-90-w600

علاوه بر سنسور قدرتمند، HTC قابلیت های نرم افزاری ویژه ای را نیز در Desire Eye تعبیه کرده است که به کاربران می توانند به کمک آن عکس های جالبی را از خود بر جای گذارند. یکی از جالب ترین این قابلیت ها Crop-me-in نام دارد که با استفاده از دوربین جلو، عکس شما را به ثبت رسانده و سپس با حذف تصویر پس زمینه، چهره شما را در عکس دوربین پشتی قرار می دهد.

 

جمع بندی

HTC Desire Eye اچ تی سی دیزایر آی سلفی selfie

فارغ از بحث دوربین، باید بگوییم که Desire Eye موبایلی قدرتمند به شمار می رود که به لطف سخت افزار مطلوبش، می تواند به خوبی از پس اجرای اندروید بر آید. این دستگاه همچنین طراحی زیبایی دارد و از لحاظ ظاهری نیز می تواند کاربران بسیاری را به خود جلب کند.

اما آیا می توان از دوربین جلوی ۱۳ مگاپیکسلی به عنوان برگی برنده یاد کرد؟ جواب کاملا به نحوه استفاده شما از دستگاه بر می گردد. شاید اگر به شدت عاشق سلفی هستید، فلش جلوی دوگانه در کنار سنسور ۱۳ مگاپیکسلی رضایت شما را جلب کند. اما برای کاربران عادی، این دوربین نمی تواند چندان فاکتور مهمی در خرید به شمار آید.

در نهایت برای اینکه بتوان حکم نهایی را در رابطه با Desire Eye اعلام کرد، باید منتظر ماند و دید که HTC آن را با چه قیمتی به بازار روانه خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • ayda
    ayda | ۲۷ تیر ۱۳۹۴

    من آبی این گوشی و گرفتم و به همه کسایی که میخوان این گوشی رو داشته باشن میگم هیچ تردیدی نداشته باشين . گوشی فوقالعادس....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی