ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تماشا کنید: همکاری ادوبی و مایکروسافت برای سازگاری بهینه رابط کاربری فتوشاپ با صفحات نمایش لمسی

مسلماً فتوشاپ اپلیکیشن ساده ای برای پیاده سازی بر روی ابزارهایی که از صفحه نمایش لمسی استفاده می نمایند محسوب نمی شود، اما ادوبی تلاش می نماید تا شرایط را در این زمینه تغییر دهد. اپلیکیشن ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۹ مهر ۱۳۹۳ | ۱۱:۱۱

مسلماً فتوشاپ اپلیکیشن ساده ای برای پیاده سازی بر روی ابزارهایی که از صفحه نمایش لمسی استفاده می نمایند محسوب نمی شود، اما ادوبی تلاش می نماید تا شرایط را در این زمینه تغییر دهد. اپلیکیشن یاد شده حالا و پس از یک سال توسعه رسماً دارای پشتیبانی از ژست های حرکتی لمسی در ویندوز هشت شده است، که شامل قابلیت های زوم، جا به جایی و چرخاندن می گردند.

اما هدف ادوبی فراتر از آوردن پشتیبانی ژست های حرکتی به نرم افزار محبوبش یعنی فتوشاپ بوده و تلاش می نماید تا با ایجاد تغییراتی در رابط کاربری این محصول آن را بدل به اپلیکیشنی نماید که به صورت رسمی برای به کارگیری تحت تاچ اسکرین ها مناسب و کارا باشد.

اکنون کمپانی یاد شده یکی از قابلیت های نرم افزار ویرایش تصویرش با عنوان Playground را که به زودی ارائه خواهد گردید به نمایش گذاشته است. بر مبنای این قابلیت فتوشاپ دارای یک رابط نسبتاً مینیمال شده است که به شما اجازه می دهد تنها با سوایپ کردن به وسیله ی نوک انگشت خود به لایه های مختلف پروژه یی که در حال کار بر روی آن هستید دسترسی پیدا نمایید و بین آنها جا به جا شوید. همچنین کاربران قادر خواهند بود محل استقرار لایه ها را نیز با دست جا به جا کرده و آنها را به سطوح بالاتر یا پایین تر انتقال دهند.

در ادامه ی مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

علاوه بر موارد یاد شده قابلیت های مبتنی بر صفحات نمایش لمسی قرار است به دیگر نرم افزار محبوب ادوبی یعنی ایلاستریتور نیز راه یابند. در همین رابطه مایکروسافت و ادوبی به صورت مشترک ویدئویی را منتشر کرده اند که در آن می توان آینده ی رابط کاربری نرم افزارهای مورد بحث را بر روی یک تبلت سرفس پرو ۳ مشاهده نمود.

Panos Panay مدیر بخش مرتبط به توسعه ی سرفس در پستی در بلاگش اشاره کرده است که تغییرات صورت پذیرفته مستقیماً و تنها از جانب ادوبی نبوده اند بلکه بخشی از همکاری این شرکت با مایکروسافت محسوب می شوند.

ظاهراً و بر مبنای آنچه گفته شد مایکروسافت تلاش می نماید تا سایر کمپانی های بزرگ در صنعت نرم افزار را با خود همراه نموده و آنها را راضی نماید تا محصولات مهمشان را با رابط کاربری مبتنی بر صفحات لمسی عرضه نموده و برای این دسته از نمایشگرها قابلیت ها و امکانات کاربردی ویژه ی را ارائه نمایند.

ساتیا نادلا از مایکروسافت و Shantanu Narayen از ادوبی صحبت از همکاری گسترده و قوی میان دو شرکت پیش کشیده اند و هر دو برند یاد شده علاوه بر تمرکز بر رابط کاربری مبتنی بر تاچ تمرکز گسترده ای را نیز بر روی سرویس های ابری خواهند داشت و قرار است در راستای توسعه ی اینگونه سرویس ها همکاریهای نرم افزاری و سخت افزاری بسیار وسیعی داشته باشند.

مایکروسافت به منظور مستحکم شدن همکاری یاد شده به همه ی کارمندان ادوبی به رایگان سرفس پرو ۳ اهدا کرده است و نادلا می گوید ادوبی و مایکروسافت با هم در مسیر تعریف نرم افزارها و سخت افزاهای آینده قدم گذارده اند.

در پایان از شما دعوت به عمل می آوریم ویدئویی که عملکرد آتی محصولات ادوبی بر روی سخت افزارهای دارای صفحه نمایش لمسی مایکروسافت مانند تبلت سرفس پرو ۳ را به نمایش می گذارد مشاهده نماید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/The-future-of-Adobe-creative-applications-on-Microsoft-devices.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (33 مورد)
  • حسین
    حسین | ۱۹ مهر ۱۳۹۳

    من به هر کی می‌گم می‌تونم با تاچ‌پدم فتوشاپ کار کنم و اصلا از موس هم راحت‌ترم کسی باورش نمی‌شه. حالا احتمالاً تاچش هم باهاش کار کنید، عادت می‌کنید.

  • m0hammad_01
    m0hammad_01 | ۱۹ مهر ۱۳۹۳

    به نظر من قضیه ی "تا گوساله گاو شود ..." هستش. یه سری از این قابلیت ها حد اقل تا 2 - 3 سال آینده به بازار های جهانی راه پیدا نخواهند کرد!!!

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۱۹ مهر ۱۳۹۳

    به همه ی کارمندان ادوبی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    آب قند لطفا

  • LG Forever
    LG Forever | ۱۹ مهر ۱۳۹۳

    نادلا رو عشقه :)

  • EBI131069
    EBI131069 | ۱۹ مهر ۱۳۹۳

    جالب بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی