ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارت های جدید مسترکارت در ۲۰۱۵ با سنسور تشخیص اثر انگشت عرضه می شوند

مسترکارت اعلام کرده که اولین کارت های پرداختش را با سیستم احراز هویت با اثر انگشت در سال آتی میلادی عرضه می کند. این کارت ها با همکاری شرکت Zwipe ساخته می شوند. شرکت زوایپ ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۲۶ مهر ۱۳۹۳ | ۰۱:۰۰

مسترکارت اعلام کرده که اولین کارت های پرداختش را با سیستم احراز هویت با اثر انگشت در سال آتی میلادی عرضه می کند. این کارت ها با همکاری شرکت Zwipe ساخته می شوند. شرکت زوایپ تکنولوژی بیومتریک مورد استفاده در این کارت ها را ابداع کرده و این کارت ها را برای مسترکارت تولید خواهد کرد.

کاربران می توانند با عبور دادن این کارت از پایانه های مجهز به پرداخت NFC پرداخت ها را -که با کمک اثر انگشتشان احراز هویت می شوند- به سرعت انجام دهند. چیزی شبیه سیستمی که اپل با Apple Pay و البته Touch ID سعی در انجامش با آیفون ۶ و ۶ پلاس قصد پیاده سازی آن را دارد.

سنسور تشخیص اثر انگشت در چیپی در کارت جاسازی شده و به صورت امن اطلاعات مربوطه را برای احراز هویت به مسترکارت ارسال می کند. بدین ترتیب نیازی به هیچ رمز عبوری برای انجام پرداخت ها نیست. به گفته زوایپ این فناوری به مراتب از سیستم رمزعبور یا پین کد امن تر و سریع تر است.

این سیستم مدتی را به صورت آزمایشی در یکی از بانک های نروژ در حال گذراندن مراحل بررسی است. اما نمونه اولیه -همانطور که در تصویر می بینید- با نسخه نهایی تفاوت زیادی دارد. در این نمونه باتری ای برای کارکرد چیپ شناسایی اثر انگشت در کارت تعبیه شده.

prototype.0

حالا شرکت زوایپ می گوید راهی بهتر برای کارکرد این سیستم در ابعاد کارت های مسترکارت پیدا کرده که انرژی لازم برای هر بار استفاده از این سیستم از ترمینال مربوطه دریافت شود. شرکت زوایپ ساعتی پیش در صفحه فیسبوکش اعلام کرده که نسخه نهایی این کارت تا شش ماه آینده در شبکه مسترکارت عرضه می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • Music is my smoking
    Music is my smoking | ۲۷ مهر ۱۳۹۳

    اینجا عابر بانک به زور و بدبختی می دن ها
    ولی دمتون گرم تکنولوژی مفهومش اون وره
    خبرهاش این ور
    استفادش اون ور
    داغش این ور
    حالش اون ور
    چالش این ور
    ...
    آری موسیقی سیگار من است!
    همین برایم مانده...

  • LG Forever
    LG Forever | ۲۶ مهر ۱۳۹۳

    ایول امنیت دمشون گرم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی