12 تلفن همراه و تبلتی که تاریخچه اندروید را شکل دادند
چندی پیش گوگل از آخرین ورژن سیستم عامل اندروید با نام آب نبات چوبی پرده برداشت. آب نبات چوبی یازدهمین تغییر و تحول بزرگ در سری اندروید است و گوگل باز هم برای معرفی آن، ...
چندی پیش گوگل از آخرین ورژن سیستم عامل اندروید با نام آب نبات چوبی پرده برداشت. آب نبات چوبی یازدهمین تغییر و تحول بزرگ در سری اندروید است و گوگل باز هم برای معرفی آن، از نمایش نکسوس های جدید استفاده کرد.
اما خانواده نکسوس آنقدرها هم که فکر کنید عمر ندارند و مدت ها پیش از معرفی این سری، گوگل برای عرضه اندرویدهای جدیدش از محصولات دیگری استفاده می کرده.
در ادامه مطلب نگاهی داریم به 12 تلفن همراه و تبلتی که تاریخچه اندروید با آن ها در هم تنیده شده است.
T-Mobile G1 / HTC Dream (اندروید 1.0)

HTC Magic / T-Mobile MyTouch 3G (اندروید 1.5 کیک فنجانی)

Motorola Devour (اندروید 1.6 دونات)

Motorola Droid / Milestone (اندروید 2.0 نان خامه ای)

Motorola Droid 2 (اندروید 2.2 ماست یخ زده)

Google Nexus S (اندروید 2.3 نان زنجبیلی)

Motorola Xoom (اندروید 3X کندوی عسل)

Galaxy Nexus (اندروید 4.0 بستنی حصیری)

Google Nexus 7 (اندروید 4.1 آبنبات ژله ای)

Google Nexus 5 (اندروید 4.4 کیت کت)

Google Nexus 6 و Google Nexus 9 (اندروید 5.0 آبنبات چوبی)

دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
نه واقعا حالا که فکر می کنم کمپانی های دیگه بیشتر تو موفقیت اندروید تاثیر داشتن تا خوده نکسوس اکثر فروش اندروید واسه سامسونگه خوب اگه سامسونگ نبود احتمالا اندروید تو جایگاه الانش نبود :/
به نظرم تا دوسال پیش
HTC و سامسونگ
الان
سامسونگ و الجی و سونی و برداران چینی
و glx
نه دیگه این برند های غربی کافر ( البته اکثرشون شرقی ان :D ) در حد این نیستن که در کنار GLX -افتخار ملی، اقتدار وطنی - قرار بگیرن
دوستان من چند وقت دیگه سربازم
این سربازی شتری که در خونه همه پسرا میخوابه ..... منم اگه امسال ارشد قبول نشم باید برم سربازی
:-D دلتون بسوزه من ارشد دولتی قبول نشدم رفتم ازاد
سربازی رو پیچوندم :-D
من دولتی قبول شدم هیچی به خاطر دانشگاه از سر بازی کلا معافم :)
کلن که نمیشه دانشگاه تموم شه باس بری مگر اینکه مزایایی چیزی داشته باشی یا بهت بخوره که معاف بشی دیگه
اره؟
معاف میشی؟!
ایشالا قبول میشید
هرچی مدرکتون بالا تر باشه راخت ترید
داش خبر نداری دیگه مدرک مثل قدیم تاثیر نداره الان پسر خاله خودم کارشناسی ارشد داره بیرجند بالا دکل پست میده
مثل قدیما نیست که ارشد تویه استان خودش سرباز باشه و ساعت 2 بعد ظهر مرخص بشه .
روی پیچ فیض بوکم نوشتم
گاهی بخود می گویم هزار دفعه دختر بودن بهتر از پسر بودن است
حداقل که سربازی نمیرفت، حداقل کار نمی کردم خرج رو یکی دیگه میدم، حداقل ...
:-D
دانشگاه فرهنگیان دانشجویانش معاف از خدمت هستند
تقریبن کی؟! بدترین درد سربازی فکر کنم اموزشی تویه زمستون یا تویه اوج تابستون باشه نه؟!
خوب دوستان مثل اینکه سربازا جمعشون جمعه! منم به جمعتون میپیوندم و تا آخر امسال اعزامم!
اگه ارشدم تموم شه منم سال دیگه نه سال دیگش اعزامم چون حس درس خوندن تا دکترا نیست
داداش مبــــارکه.چه رشته ای میخونی؟ :)
ارشد روانشناسی بالینی {روانشناسی یادگیری}
خوبه.موفق باشی :)
مرسی امیدوارم شما هم موفق بشین
من یکی از بدبخت ترین بندگان خدام چون داداشم از جبهه بابام استفاده کرد سربازی نرفت ولی من باید برم :(
راستی خودم از دانشگاه انصراف دادم تا برم سربازی
اخه خوشبختانه بند پ دارم گقت تا ازدستش ندادم استفاده کنم
بسیـــــــــــــــــــــــار عـــــــالييييييييييي پس کی میخواد این پ بدرد بخوره
من نیستم جمعتون جمه منم که کمم.
htc هم که جلوداره ، سردسته اندروید حساب میشه :)
از اسم گذاریش خوشم اومد!
مخصوصاً ماست یخ زده :D
اندروید 3 چیزی تو مایه های ویندوز 8 ه
که گوگل همرو با اندروید 4 به بعدیکپارچه کرد
انصافن نکسوس از همون اول مشکل زود خالی شدن باتری داشت که نتونست خیلی بفروشه طبق خبر ها نکسوس جدید با اندروید 5 باتریش 40٪ 30٪ بهتر شده !
آمارت تو حلقم :D
خوب چطوری بگم وقتی خود گوگل میگه در هر دستگاه در هر منطقه متغیره و بین 30 الی 40 درصد باتری بهتری رو تجربه میکنن
اولیه خعلی باحاله
رزولوشن و تراکم پیکسلیشو نگا !!!!
میشه پیکسلارو شمرد
یاد اون lcd های داغون بخیر
به نظرم جایه چند تا گوشی قدیمی سامسونگ و اچ تی سی خالیه
مثلا one xl و desire و اس۳ و اس۲ و نوت و ...
من خودم اندرویدو با این گوشی ها شناختم
آره واقعا
همون اس 2 و اس 3 چقدر فروش داشتند و اندروید رو به دنیا معرفی کردند
به به گل سر سبد همه جا سامسونگم حضور داره :-D
خوبه ننوشتین ایفون هم باعث تغییر سرنوشت اندروید شده :-D
تیکه هات خیلی باحالن خخخخخ :D
اوج لذت اندروید رو فقط میشه با نکسوز تجربه کرد
:-)
--------------------------------------------------------------
هنوز رو قولم هستم ها
الان زدی؟تموم شدیم؟من یه چاله کندم بزنی میرم توش :-D
آقا نترکون ... این از کامنت من
پس شمایی که باعث میشی 1+5 به نتیجه نرسه :D
:-)